Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural history
Anamnesis
Biological science manager
Case history
Character from history
Educate on history
Employment history
Focus in an area of history
Historical figure
Historical personality
History
History of agriculture
History of science
Keep a record of bidding history
Keep records of bid history
Medical history
Philosophy of science
Provide instruction on history
Save records of bid history
Science philosophy
Specialise in an area of history
Specialise in history
Specialising in an area of history
Store records of bid history
Teach history
Teaching history
Work history

Vertaling van "History science " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


specialise in history | specialising in an area of history | focus in an area of history | specialise in an area of history

zich specialiseren in een historisch gebied | zich specialiseren in een historisch onderwerp


educate on history | provide instruction on history | teach history | teaching history

geschiedenis doceren | geschiedenis onderwijzen


keep a record of bidding history | store records of bid history | keep records of bid history | save records of bid history

biedgeschiedenis bijhouden | gegevens over de biedingsgeschiedenis bijhouden | biedingsgeschiedenis bijhouden | gegevens over de biedgeschiedenis bijhouden


philosophy of science [ history of science | science philosophy ]

wetenschapsfilosofie [ wetenschapsgeschiedenis ]




employment history | work history

arbeidsverleden | loopbaangegevens


agricultural history | history of agriculture

agrarische geschiedenis | geschiedenis van de landbouw


historical figure [ character from history | historical personality ]

historische persoonlijkheid


Biological science manager

manager biologische wetenschappen
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
35. Stresses the importance of putting in place educational measures with a view to recognising, and teaching people about, the role of women in history, science, politics, literature, the arts, education, etc.;

35. wijst erop dat er educatieve maatregelen moeten worden vastgesteld om ervoor te zorgen dat de rol van vrouwen in de geschiedenis, wetenschap, politiek, literatuur, kunst en in het onderwijs, enz., wordt erkend en dat leerlingen daarover worden onderwezen;


35. Stresses the importance of putting in place educational measures with a view to recognising, and teaching people about, the role of women in history, science, politics, literature, the arts, education, etc.;

35. wijst erop dat er educatieve maatregelen moeten worden vastgesteld om ervoor te zorgen dat de rol van vrouwen in de geschiedenis, wetenschap, politiek, literatuur, kunst en in het onderwijs, enz., wordt erkend en dat leerlingen daarover worden onderwezen;


35. Stresses the importance of putting in place educational measures with a view to recognising, and teaching people about, the role of women in history, science, politics, literature, the arts, education, etc;

35. wijst erop dat er educatieve maatregelen moeten worden vastgesteld om ervoor te zorgen dat de rol van vrouwen in de geschiedenis, wetenschap, politiek, literatuur, kunst en in het onderwijs, enz., wordt erkend en dat leerlingen daarover worden onderwezen;


The Commission will explore with its partners in academia and the University Council for the Jean Monnet Project [19] the possibility of including the theme "Science, society and European integration" among the subjects covered by the Jean Monnet chairs, alongside more classical disciplines such as law, economics, political science or history.

Samen met haar partners uit de academische wereld en de universitaire raad van de Jean Monnet-actie [19] zal de Commissie de mogelijkheid onderzoeken om het thema "wetenschap, samenleving en Europese integratie" onder te brengen bij een Jean Monnet-leerstoel, naast meer klassieke disciplines zoals rechten, economie, politieke wetenschappen en geschiedenis.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Programmes at level 1 are normally designed on a unit or project basis to give children a sound basic education in reading, writing and mathematics along with an elementary understanding of other subjects such as history, geography, natural science, social science, art and music. This level covers, in principle, six years of full-time schooling.

Programma's op niveau 1 zijn gewoonlijk opgezet op eenheids- of projectbasis, teneinde kinderen degelijk basisonderwijs in lezen, schrijven en rekenen te geven, naast een basiskennis van andere vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en muziek. Dit niveau omvat in principe zes jaar voltijds onderwijs.


adequate knowledge of the history and theories of architecture and the related arts, technologies and human sciences.

passende kennis van de geschiedenis en de theorie van de architectuur en de aanverwante kunstvormen, technologische vakken en menswetenschappen.


Reflection and debate on science and technology and their place in society, drawing on disciplines such as history, sociology and philosophy of science and technology.

Reflectie op en discussie over wetenschap en technologie en hun plaats in de samenleving, vanuit het perspectief van disciplines zoals geschiedenis, sociologie en wetenschaps- en technologiefilosofie.


- Research in the humanities: languages - language structure and language learning - literature, history, art history, geography and earth sciences, history of the territory, philosophy, and cultural heritage in relation to visual arts and crafts, architecture and cities.

- Onderzoek in de geesteswetenschappen: talen – taalstructuur en het leren van talen – literatuur, geschiedenis, kunstgeschiedenis, aardrijkskunde en de aardwetenschappen, filosofie, en cultureel erfgoed op het gebied van de beeldende kunsten en ambachten, architectuur en steden.


- Research in the humanities: languages - language structure and language learning - literature, history, art history, geography and earth sciences, history of the territory, philosophy, and cultural heritage in relation to visual arts and crafts, architecture and cities.

- Onderzoek in de geesteswetenschappen: talen – taalstructuur en het leren van talen – literatuur, geschiedenis, kunstgeschiedenis, aardrijkskunde en de aardwetenschappen, filosofie, en cultureel erfgoed op het gebied van de beeldende kunsten en ambachten, architectuur en steden.


Programmes at this level are normally designed on a unit or project basis to give children a sound basic education in reading, writing and mathematics along with an elementary understanding of other subjects such as history, geography, natural science, social science, art and music.

Programma's op dit niveau zijn gewoonlijk opgezet op eenheids- of projectbasis, teneinde kinderen degelijk basisonderwijs in lezen, schrijven en rekenen te geven, naast een basiskennis van andere vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en muziek.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'History science' ->

Date index: 2022-10-05
w