6. Stresses that social, economic and environmental sustainability are a prerequisite for developing
and maintaining all tourism activity; urges the Commission to develop, if app
ropriate, after the launch of a public consultation and an impact assessment, and taking into account the best practices from Member States, a ‘European label’, in order to c
reate a profile for products and services of excellence and at the same time to en
...[+++]hance Europe’s image worldwide, while coordinating this initiative with the ‘European Heritage Label’ and the UNESCO sites;
6. benadrukt dat sociale, economische en ecologische duurzaamheid essentiële voorwaarden zijn voor de ontwikkeling en handhaving van elke vorm van toeristische activiteit; verzoekt de Commissie met klem om, indien noodzakelijk, na een openbare raadpleging en een effectbeoordeling, en op basis van de beste praktijken in de lidstaten, een "Europees keurmerk" te ontwikkelen, om uitmuntende producten en diensten herkenbaar te maken en tegelijkertijd het imago van Europa in de wereld te versterken, en dit initiatief op het "Europees erfgoedlabel" en de Unesco-werelderfgoedlijst af te stemmen;