Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agri-tourism
Agricultural tourism
Agro-tourism
Alternative tourism
Coordinate production of tourism promotional material
Develop tourism products
Eco-friendly tourism
Ecological tourism
Ecotourism
Environmentally friendly tourism
Environmentally-friendly tourism
Environmentally-sensitive tourism
Equitable tourism
Ethical tourism
Fair tourism
Farm holidays
Farm tourism
Green tourism
Hospitality management
Humanitarian tourism
Launch tourism products
Produce tourism products
Rural tourism
ST
Soft tourism
Sustainable tourism
Switzerland Tourism
Tourism
Tourism distribution manager
Tourism management
Tourism planning
Tourism product
Tourism product developer
Tourism product development
Tourism product manager
Tourist industry

Traduction de «tourism product » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
produce tourism products | tourism product development | develop tourism products | launch tourism products

toeristische producten ontwikkelen




tourism distribution manager | tourism product developer | tourism product manager

manager reisproducten | toeristisch manager | manager toeristische dienstverlening | productmanager toerisme


coordinate production of tourism promotional material | manage the production of promotional destination materials | manage production of destination promotional materials | manage the production and distribution of destination brochures

productie en distributie van promotiemateriaal van toeristische bestemmingen beheren | toeristische catalogi ontwerpen maken en verspreiden | productie en distributie van bestemmingspromotiemateriaal beheren | voor het maken en verspreiden van toeristische brochures zorgen


tourism [ hospitality management | tourism management | tourism planning | tourist industry ]

toerisme [ horecamanagement | toerismebeheer | toerismeplanning | toeristenindustrie ]


ecological tourism [ eco-friendly tourism | ecotourism | environmentally friendly tourism | green tourism | soft tourism ]

ecotoerisme [ duurzaam reizen | duurzaam toerisme ]


equitable tourism [ alternative tourism | ethical tourism | fair tourism | humanitarian tourism | Ecotourism(STW) | ecotourism(UNBIS) ]

eerlijk toerisme [ community-based toerisme | humanitair toerisme ]


ecotourism | environmentally-friendly tourism | environmentally-sensitive tourism | green tourism | soft tourism | sustainable tourism

duurzaam toerisme | groen toerisme | milieuvriendelijk toerisme | natuur-en milieusparende recreatie | rustige vormen van toerisme | zacht toerisme


agricultural tourism | agri-tourism | agro-tourism | farm holidays | farm tourism | rural tourism

agritoerisme | agrotoerisme | boerderijtoerisme | plattelandstoerisme


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3. Stresses that, in order to differentiate the European tourism product from that of other countries and continents, it is very important to develop new forms of thematic tourism which can operate on the basis of transnational and even transregional cooperation; believes that, as well as making it possible to redefine the entire European tourism offer, the systematic promotion of thematic tourism products may be vital in combating the effects of seasonality;

3. beklemtoont dat het van groot belang is nieuwe vormen van thematisch toerisme te ontwikkelen, eventueel in het kader van transnationale of zelfs interregionale samenwerking, zodat het Europees toeristisch aanbod zich onderscheidt van dat van andere landen en continenten; is van oordeel dat de stelselmatige bevordering van themagerichte toeristische producten het niet alleen mogelijk maakt het gehele Europese toerisme-aanbod op een andere leest te schoeien, maar ook een beslissende bijdrage kan leveren aan de bestrijding van de eff ...[+++]


9. Considers that regional quality branding must help to preserve the image of Europe as a high-quality destination for tourism, on the basis of various fields of regional tourism, such as agri-tourism, rural tourism, ecotourism and gastro-tourism, as well as industrial, historical, natural and cultural heritage, and also including cycle routes to be combined with public transport; stresses that there is currently no European brand for services linked to a particular location which can enable customers to identify quality tourist product; recommends, in th ...[+++]

9. is van mening dat een regionaal kwaliteitsmerk het beeld van Europa als een kwaliteitsbestemming voor toeristen moet helpen behouden, dankzij diverse terreinen van het regionaal toerisme, zoals agrotoerisme, plattelandstoerisme, ecotoerisme en gastronomisch toerisme, evenals het industriële, historische, natuurlijke en culturele erfgoed, zo ook fietsroutes in combinatie met openbaar vervoer; benadrukt dat er geen Europees merk bestaat voor de sector van aan het grondgebied gekoppelde diensten dat de consument de mogelijkheid biedt op basis van kwaliteit een onderscheid te maken in toeristische ...[+++]


13. Recalls that the attractiveness, competitiveness and dynamism of the Atlantic coastal areas depend on strengthening their tourism potential; underlines the importance, therefore, of extending tourist seasons and of diversifying products and client bases in order to eliminate the effects of seasonality, promoting the numerous assets of these areas by also encouraging nautical tourism, cruises, spa tourism and cultural tourism, and promoting actions to ensure the linking of activities in coastal and maritime areas with tourism products in the hinterland; stresses the need to mitigate the impact of tourism activities and infrastructur ...[+++]

13. herinnert eraan dat de aantrekkelijkheid, het concurrentievermogen en het dynamische karakter van de kustregio’s in het Atlantisch gebied afhankelijk zijn van de versterking van hun toeristisch potentieel; wijst erop dat het bijgevolg belangrijk is om het toeristische seizoen te verlengen en het aanbod en het doelpubliek te diversifiëren om het toerisme minder seizoensgebonden te maken, de talrijke troeven van deze regio’s in de verf te zetten, door in het bijzonder watersporttoerisme, cruises, kuuroordtoerisme en cultuurtoerisme te bevorderen, en om de voorkeur te geven aan maatregelen die het verband tussen de activiteiten in kust ...[+++]


The changing nature of tourism behaviour since the entry into force of Council Directive 95/57/EC of 23 November 1995 on the collection of statistical information in the field of tourism (2), with the growing importance of short trips and same-day visits contributing substantially in many regions or countries to the income from tourism, the increasing importance of non-rented accommodation or accommodation in smaller establishments, and the growing impact of the Internet on the booking behaviour of tourists and on the tourism industry, means that the production of touris ...[+++]

Door de veranderingen in het gedrag van de toeristen sinds de inwerkingtreding van Richtlijn 95/57/EG van de Raad van 23 november 1995 betreffende de verzameling van statistische informatie op het gebied van het toerisme (2), die blijken uit een stijging van het aantal korte reizen en dagtochten die in veel regio’s en landen aanzienlijk bijdragen aan het inkomen uit toerisme, het toenemende belang van niet-gehuurde accommodatie en van accommodatie in kleinere bedrijven, en de toenemende invloed van internet op het boekingsgedrag van toeristen en op de toeristische sector, moet de productie ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Specific areas of tourism need to be developed further, namely social and cultural tourism, gastronomic tourism and agri-tourism, sports tourism, health tourism, barrier-free tourism, congress tourism and travel for religious purposes, as part of an EU policy to diversify products and take account of new, emerging markets.

Specifieke vormen van toerisme moeten verder ontwikkeld worden. Te denken valt aan sociaal en cultureel toerisme, gastronomisch en agrotoerisme, sport- en gezondheidstoerisme, onbelemmerd toerisme, toerisme in verband met conferenties, religieus toerisme enz. in een Europees beleid om het aanbod te diversificeren en de blik te richten op nieuwe opkomende markten.


The EESC calls on national governments to adjust their municipal taxes and try to reduce VAT charged on tourism products of a social nature so as to make these products more attractive, with the further aim of developing and improving access to tourism services. Local infrastructure and services should be safeguarded so as to offer a high-quality tourism product, which would improve both the quality of life of residents as well as conditions for tourists.

De nationale regeringen zouden de lokale belastingen moeten harmoniseren en proberen om de BTW te verlagen, die zwaar op toeristische producten met een sociaal karakter drukken, om deze aantrekkelijker te maken. Het doel daarbij op langere termijn is de ontwikkeling van de diensten in verband met toerisme en een betere toegang daartoe. De lokale infrastructuur en dienstverlening dienen gewaarborgd te worden om kwaliteitstoerisme te kunnen aanbieden, waar zowel de plaatselijke bevolking (dankzij een betere levenskwaliteit) als de toeri ...[+++]


Tourism must be given a higher profile at regional level by strengthening and promoting, as a European tourist product, cultural itineraries, contemporary culture, protected natural sites, promoting and protecting traditional buildings and traditional businesses, health and well-being (including spa tourism), educational, wine and food, historical or religious tourism, agri-tourism, or tourism capitalising on the maritime heritage, while promoting and conserving cultural and gastronomic traditions (traditional restaurants and businesses with a direct link to local history), a ...[+++]

Op regionaal niveau moet er gezorgd worden voor een betere promotie, met bevordering van het Europese toeristische product, van culturele uitstapjes, modern cultureel erfgoed, beschermd natuurgebied, bescherming en promotie van traditionele bouwwerken en ondernemingen, gezondheids-, wellness- en kuuroordtoerisme, toerisme om educatieve, oenologisch-gastronomische, historische of religieuze redenen, agrotoerisme, strandtoerisme, met aandacht voor en behoud van culturele en gastronomische tradities (traditionele restaurants en ondernemi ...[+++]


Develop a European 'Qualité Tourisme' brand, based on existing national experience, to increase consumer security and confidence in tourism products and reward rigorous efforts by tourism professionals whose aim is quality of tourism service for customer satisfaction.

Op basis van nationale ervaringen een Europees merk voor kwaliteitstoerisme ontwikkelen om het vertrouwen van de consument in de toeristische producten te verhogen en de zware inspanningen van werknemers uit de toeristische sector te belonen wier doel het is klanten tevreden te stellen met de kwaliteit van hun geleverde diensten.


2. Encourages coastal Member States to design specific strategies and integrated plans at national and regional level in order to counteract the seasonal nature of tourism in costal regions and ensure more stable employment and a better quality of life for local communities; emphasises, in this context, the importance of extending the traditional seasonal business to a year-round activity through product diversification and alternative forms of tourism (e.g. business, cultural, medical, sport, agricultural and sea-related tourism); ...[+++]

2. moedigt de lidstaten langs de kust aan op nationaal en regionaal niveau specifieke strategieën en geïntegreerde plannen te ontwikkelen om het seizoensgebonden karakter van het toerisme in kustgebieden op te vangen en een stabiele werkgelegenheid alsmede een betere levenskwaliteit voor de plaatselijke gemeenschappen tot stand te brengen; benadrukt in dit verband de noodzaak om door productdiversificatie en alternatieve vormen van toerisme (bijvoorbeeld zakelijk, cultureel, medisch, sport-, plattelands- en zeetoerisme) traditionele, seizoensgebonden economische activiteiten om te zetten in activiteiten voor het hele jaar; merkt op dat diversifi ...[+++]


4. Considers that the Commission, together with the Member States and regions should encourage and financially support new forms of tourism (such as eco-tourism, agricultural tourism,social tourism, health tourism, and others) as means to create employment, to overcome the effects of seasonal tourism as well as to generate economic growth respecting the natural resources and cultural heritage of regions; considers it necessary to strengtheninfrastructures and services provided for specific forms of tourism, providing adequate and sustainable transport links and integrating high-quality regional products into the development and marketing of tourism products and serv ...[+++]

4. is van mening dat de Commissie samen met de lidstaten en regio's nieuwe vormen van toerisme (zoals ecotoerisme, agrotoerisme, sociaal toerisme, gezondheidstoerisme en andere vormen) moet bevorderen en deze financieel moet steunen als middel om werkgelegenheid te scheppen, seizoenseffecten te compenseren en economische groei te genereren waarbij de natuurlijke hulpbronnen en het cultureel erfgoed van de regio's worden ontzien; acht het noodzakelijk die infrastructurele voorzieningen en diensten te bevorderen die voor speciale vormen van toerisme noodzakelijk zijn, voorzien in goede en duurzame vervoersverbindingen en regionale ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'tourism product' ->

Date index: 2022-02-09
w