Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Clinical nurse teacher
Educator in primary education
Montessori educator
Montessori elementary teacher
Montessori primary teacher
Montessori school teacher
Music teacher primary school
Nurse teacher
Pre-primary teacher training
Primary education teacher
Primary school SEN teacher
Primary school special needs teacher
Primary school teacher
Primary teacher
Primary teacher training
Professor
Special educational needs teacher primary school
Teacher
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff

Vertaling van "Primary teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE






Montessori educator | Montessori elementary teacher | Montessori primary teacher | Montessori school teacher

leraar/lerares montessorischool | onderwijsgevende montessorischool | leerkracht montessorionderwijs | lerares montessorischool


college of education-new primary teacher-training course

pedagogische academie voor het basisonderwijs


primary school special needs teacher | teacher in special educational needs in primary school | primary school SEN teacher | special educational needs teacher primary school

leerkracht bijzonder lager onderwijs | leerkracht speciaal basisonderwijs | leraar speciaal basisonderwijs | leraar/lerares buitengewoon basisonderwijs


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Socrates Programmes supported early language learning and related teacher training by financing 11 Lingua projects (I.1.4) and by granting nearly 4000 language assistantships (increase of 13%), with a number for primary and pre-primary schools as well (I.1.5).

In het kader van Socrates werd steun verleend aan het vroegtijdig taalonderwijs en de daarmee samenhangende lerarenopleiding via de financiering van elf Lingua-projecten (I.1.4) en bijna 4 000 taalassistentschappen (toename van 13 %), waarvan sommige voor kleuter- en lagere scholen (I.1.5).


14. Reiterates the need for more trans-national dialogue and exchange of information and experiences to facilitate a convergence of teacher education, including primary teacher education, and the effectiveness of continuing professional development;

14. herhaalt de noodzaak van meer grensoverschrijdende dialoog en uitwisseling van informatie en ervaringen om te zorgen voor betere convergentie van lerarenopleidingen, met inbegrip van lerarenopleidingen voor het basisonderwijs, en voor een doeltreffender voortgaande professionele ontwikkeling;


14. Reiterates the need for more trans-national dialogue and exchange of information and experiences to facilitate a convergence of teacher education, including primary teacher education, and the effectiveness of continuing professional development;

14. herhaalt de noodzaak van meer grensoverschrijdende dialoog en uitwisseling van informatie en ervaringen om te zorgen voor betere convergentie van lerarenopleidingen, met inbegrip van lerarenopleidingen voor het basisonderwijs, en voor een doeltreffender voortgaande professionele ontwikkeling;


14. Reiterates the need for more trans-national dialogue and exchange of information and experiences to facilitate a convergence of teacher education, including primary teacher education, and the effectiveness of continuing professional development;

14. herhaalt de noodzaak van meer grensoverschrijdende dialoog en uitwisseling van informatie en ervaringen om te zorgen voor betere convergentie van lerarenopleidingen, met inbegrip van lerarenopleidingen voor het basisonderwijs, en voor een doeltreffender voortgaande professionele ontwikkeling;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There needs to be improvement in the quality of education and UNESCO has warned that the number of primary teachers in sub-Saharan Africa will need to grow from 2.4 million to 4 million by 2015 to ensure universal primary education of quality.

De kwaliteit van het onderwijs moet worden verbeterd en de UNESCO heeft erop gewezen dat het aantal leerkrachten in lagere scholen in zwart Afrika moet toenemen van 2,4 miljoen tot 4 miljoen tegen 2015, om universeel lager onderwijs van goede kwaliteit te garanderen.


Programmes focusing on learning as well as personal and social competences tend to produce better outcomes and, consequently, greater knock-on effects throughout life.[13] The supply of specially trained pre-primary teachers will need to be improved in many countries.

Programma’s die niet alleen op leren gericht zijn, maar kinderen ook persoonlijke en sociale competenties meegeven hebben meer resultaat en werken later in hun leven ook in andere opzichten positief door.[13] Het aanbod aan specifiek opgeleid onderwijspersoneel voor het voorschools onderwijs moet in tal van landen worden verbeterd.


Initial teacher education, induction and teachers’ continuous professional development should focus on developing and practising the competences needed to enable teachers of any subject to reinforce the acquisition of basic skills (particularly reading literacy), at both primary and secondary level.

In de initiële opleiding van leerkrachten, de ondersteuning bij het begin van hun loopbaan en hun continue beroepsopleiding dient een centrale plaats te worden ingeruimd voor het ontwikkelen en beoefenen van de competenties die zij, ongeacht hun vak, nodig hebben om de verwerving van basisvaardigheden (met name leesvaardigheid) te bevorderen, zowel in het primair als in het secundair onderwijs.


However, only 39% of primary school teachers, 50% of secondary school teachers and 58% of teachers in vocational and technical schools used the Internet as a teaching instrument.

Tevens is echter gebleken dat slechts 39% van de onderwijzers, 50% van de leerkrachten in het voortgezet onderwijs en 58% van de leraren in het beroeps- en technisch onderwijs het internet als onderwijsinstrument benutten.


- In 8 out of 15 EU Member States, ICT courses are compulsory in initial teacher training for general class teachers in primary education, 9 out of 15 in lower secondary education (1997/98) (source - Eurydice)

- In 8 van de 15 lidstaten van de EU zijn ICT-cursussen in de opleidingen voor leraren voor het basisonderwijs verplicht. In 9 van de 15 lidstaten zijn ze ook verplicht in de opleidingen voor leraren voor de eerste fase van het voortgezet onderwijs (1997/98) (Bron: Eurydice).


20% of teachers in Finland have basic skills and in England 68% of primary school teachers and 66% of secondary school teachers were confident about their capabilities.

In Finland beschikt 20% van de leerkrachten over basisvaardigheden. In Engeland hebben 68% van de leerkrachten uit het lager en 66 % van de leerkrachten uit het middelbaar onderwijs vertrouwen in hun capaciteiten.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Primary teacher' ->

Date index: 2023-05-24
w