Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A.c.noise margin
AC noise margin
Alternating current noise margin
Assess felled timber volume
Assessing volume of felled timber
Check compliance with noise standards
Ensure compliance with noise standards
Ensuring compliance with noise standards
Felled timber volume measuring
Fight against noise
Industrial noise protective equipment wearing
Intensity of noise
Loudness
Maintain compliance with noise standards
Measuring volume of felled timber
Noise
Noise abatement
Noise nuisance
Noise pollution
Noise protection
Percent by volume
Percentage by volume
Personal protective equipment wearing
Pulse noise margin
Sound emission
Sound pollution
Volume fraction
Volume of noise
Volume per volume
Volume percent
Volume-in-volume
Wear protective equipment against industrial noise
Wearing protective equipment against industrial noise

Traduction de «Volume noise » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
intensity of noise | loudness | volume of noise

luidheid


noise protection [ fight against noise | noise abatement | noise abatement(GEMET) ]

bescherming tegen geluidshinder [ bestrijding van geluidshinder ]


noise [ noise nuisance | sound emission ]

lawaai [ geluid | geluidsoverlast ]


percent by volume | percentage by volume | volume fraction | volume per volume | volume percent | volume-in-volume | v/v [Abbr.]

volumeconcentratie | volumepercent | volumetrische concentratie


ensuring compliance with noise standards | maintain compliance with noise standards | check compliance with noise standards | ensure compliance with noise standards

ervoor zorgen dat de geluidsnormen worden nageleefd | naleving van de geluidsnormen garanderen | naleving van de geluidsnormen waarborgen


a.c.noise margin | AC noise margin | alternating current noise margin | pulse noise margin

wisselstroomruismarge


noise pollution [ sound pollution ]

akoestische vervuiling


industrial noise protective equipment wearing | wearing protective equipment against industrial noise | personal protective equipment wearing | wear protective equipment against industrial noise

beschermende uitrusting tegen industrielawaai dragen | veiligheidsuitrusting tegen industrieel lawaai dragen | beschermende uitrusting tegen industrieel lawaai dragen | veiligheidsuitrusting tegen industrielawaai dragen


assessing volume of felled timber | felled timber volume measuring | assess felled timber volume | measuring volume of felled timber

volume van gekapt hout beoordelen


Forced expiratory volume in one second/Forced expiratory volume in six seconds ratio

ratio van geforceerd expiratoir volume in een seconde/geforceerd expiratoir volume in 6 seconden
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(4) ‘Marginally compliant aircraft’ means civil aircraft that meet the Chapter 3 certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation (Chicago Convention) by a cumulative margin of less than 10EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three refe ...[+++]

(4) 'Marginaal conform luchtvaartuig': een civiel luchtvaartuig dat voldoet aan de certificeringsgrenzen, zoals vastgesteld in volume 1, deel II, hoofdstuk 3 van bijlage 16 bij het Verdrag inzake de Internationale burgerluchtvaart (Verdrag van Chicago), met een cumulatieve marge van niet meer dan 10EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels - effectief waargenomen geluid in decibel), waarbij de cumulatieve marge de in EPNdB uitgedrukte waarde is die wordt verkregen door het bij elkaar optellen van de individuele marges (d.i. de vers ...[+++]


The cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference noise measurement points as defined in Volume 1, Part II, Chapter 4 Chapter 3 of Annex 16 to the Chicago Convention; [Am. 17]

De cumulatieve marge is de in EPNdB uitgedrukte waarde is die wordt verkregen door het bij elkaar optellen van de individuele marges (d.i. d.w.z. de verschillen tussen het gecertificeerde geluidsniveau en het maximaal toegestane geluidsniveau) op elk van de drie referentiegeluidsmeetpunten zoals gedefinieerd in volume 1, deel II, hoofdstuk 4, hoofdstuk 3 van bijlage 16 bij het Verdrag van Chicago; [Am. 17]


’Balanced Approach’ means the method process established by ICAO in Volume 1, Part V of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation (Chicago Convention) under which the range of available measures, namely reduction of aircraft noise at source, land-use planning and management, noise abatement operational procedures and operating restrictions, is considered in a consistent way with the view to addressing the minimising noise problem in the most cost-effective way taking account, inter alia, of health and economic aspects ...[+++]

'Evenwichtige aanpak': de methode door de International Civil Aviation Organisation (ICAO) in volume 1, deel V van bijlage 16 bij het Verdrag inzake de Internationale burgerluchtvaart (Verdrag van Chicago) vervatte regeling, waarbij het gamma aan beschikbare maatregelen, namelijk beperking van vliegtuiglawaai aan de bron, ruimtelijke ordening en beheer, operationele geluidsbeperkende procedures en exploitatiebeperkingen, op coherente wijze wordt benaderd, teneinde het geluidsprobleem geluid voor elke individuele luchthaven op de meest kosteneffectieve wijze op te lossen tot een m ...[+++]


(3) Following the removal of the noisiest aircraft pursuant to Directive 2002/30/EC of the European Parliament and of the Council of 26 March 2002 on the establishment of rules and procedures with regard to the introduction of noise-related operating restrictions at Community airports and Directive 2006/93/EC of the European Parliament and of the Council of 12 December 2006 on the regulation of the operation of aeroplanes covered by Part II, Chapter 3, Volume 1 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation, second edit ...[+++]

(3) Ingevolge het verbod op de meest lawaaierige luchtvaartuigen krachtens Richtlijn 2002/30/EG van het Europees Parlement en de Raad van 26 maart 2002 betreffende de vaststelling van regels en procedures met betrekking tot de invoering van geluidsgerelateerde exploitatiebeperkingen op luchthavens in de Gemeenschap en Richtlijn 2006/93/EG van het Europees Parlement en de Raad van 12 december 2006 betreffende de regulering van de exploitatie van de vliegtuigen van bijlage 16 van het Verdrag inzake de internationale burgerluchtvaart, boekdeel I, deel II, hoofdstuk 3, tweede uitgave (1988) , moeten nieuwe maatregelen worden vastgesteld om de ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the last few years, leisure noise has become a significant threat to hearing because it can reach very high volumes and because an increasing proportion of the population is exposed to it, particularly young people.

De afgelopen jaren is "vrijetijdslawaai" een steeds grotere bedreiging voor het gehoor geworden omdat het zeer hoge volumes kan bereiken en omdat een steeds groter deel van de bevolking – vooral de jongeren – eraan is blootgesteld.


The EU Scientific Committee opinion highlights that users of personal music players - if they listen for only 5 hours per week at high volume control settings (exceeding 89 decibels) would exceed the current limits in place for noise allowed in the workplace.

In het advies van het wetenschappelijk comité van de EU wordt erop gewezen dat degenen die hun persoonlijke muziekspelers slechts vijf uur per week bij een hoog volume (meer dan 89 dB) gebruiken, de huidige grenswaarden voor lawaai op de werkplek overschrijden.


3. WELCOMES the Commission's communication on the Thematic Strategy on the Urban Environment, in particular its focus on integrated environmental management and sustainable transport, as a valuable contribution towards tackling the environmental challenges that still persist today in urban areas, such as poor air quality, high volumes of traffic and congestion, ambient noise, poor building environment, urban sprawl and the loss of green areas and of biodiversity, waste and waste water; NOTES that the policies and measures in the Thematic Strategy on the Urban Environment are ...[+++]

3. LOOFT de mededeling van de Commissie betreffende een thematische strategie voor het stadsmilieu, en met name het accent daarin op geïntegreerd milieubeheer en duurzaam vervoer als waardevol instrument bij het aanpakken van de hardnekkige milieuproblemen in stedelijke gebieden, zoals slechte luchtkwaliteit, verkeersdrukte en congestie, omgevingslawaai, slechte kwaliteit van de bebouwde omgeving, stedelijke wildgroei, het verlies van groene zones en biodiversiteit, afval en afvalwater; MERKT OP dat de beleidskeuzen en maatregelen in de thematische strategie voor het stadsmilieu vooral gericht zijn op beginselen en op het begeleiden, st ...[+++]


(d) "Marginally compliant aircraft" shall mean civil subsonic jet aeroplanes, that meet the certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation by a cumulative margin of not more than 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins (i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three reference n ...[+++]

d) "marginaal conforme vliegtuigen": civiele subsonische straalvliegtuigen die voldoen aan de geluidsnormen, zoals vastgesteld in boekdeel 1, deel II, Hoofdstuk 3 van bijlage 16 bij het verdrag inzake de Internationale burgerluchtvaart, met een cumulatieve marge van niet meer dan 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels - effectief waargenomen geluid in decibel), waarbij de cumulatieve marge de in EPNdB uitgedrukte waarde is die wordt verkregen door het bij elkaar optellen van de individuele marges (d.i. de verschillen tussen het ...[+++]


"marginally compliant aeroplanes' shall mean civil subsonic jet aeroplanes, that meet the Chapter 3 certification limits laid down in Volume 1, Part II, Chapter 3 of Annex 16 to the Convention on International Civil Aviation by a cumulative margin of not more than 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels), whereby the cumulative margin is the figure expressed in EPNdB obtained by adding the individual margins ( i.e. the differences between the certificated noise level and the maximum permitted noise level) at each of the three re ...[+++]

"marginaal conforme vliegtuigen": civiele subsonische straalvliegtuigen die voldoen aan de certificeringsgrenswaarden van hoofdstuk 3, zoals vastgesteld in boekdeel 1, deel II, hoofdstuk 3 van bijlage 16 bij het verdrag inzake de Internationale burgerluchtvaart, met een cumulatieve marge van niet meer dan 5EPNdB (Effective Perceived Noise in decibels - effectief waargenomen geluid in decibel), waarbij de cumulatieve marge de in EPNdB uitgedrukte waarde is die wordt verkregen door het bij elkaar optellen van de individuele marges (d.i. ...[+++]


A sustainable transport policy should tackle rising volumes of traffic and levels of congestion, noise and pollution and encourage the use of environment-friendly modes of transport as well as the full internalisation of social and environmental costs.

29. Een op duurzaam vervoer gericht beleid moet de toenemende verkeersvolumes en verkeerscongestie, geluidsoverlast en verontreiniging aanpakken en het gebruik van milieuvriendelijke transportmiddelen alsook het volledig doorberekenen van sociale en milieukosten in de prijs bevorderen.


w