Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Development engineer - transport planning
Highway code
Highway engineering
Highway sign erector
Highway sign installer
Highway traffic
Highways inspector
Highways maintenance inspector
Junior transport planner
Light signalling
Lighted road sign
Road engineering
Road maintenance supervisor
Road maintenance technician
Road sign installer
Road signs and signals
Road traffic
Road traffic engineering
Town traffic
Traffic accident on public highway
Traffic and highway engineer
Traffic engineering
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic law
Traffic rules
Traffic sign erector
Traffic signs
Transport planner
Urban traffic

Traduction de «highway traffic » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


highway code [ Traffic law(STW) ]

verkeersregels [ wegcode ]


highway sign erector | traffic sign erector | highway sign installer | road sign installer

plaatser van verkeerstekens | plaatser van verkeersborden | plaatser van verkeerssignalisatie


highway engineering | road engineering | road traffic engineering | traffic engineering

wegverkeerskunde


Traffic accident on public highway

verkeersongeval met motorvoertuig


highway code | traffic rules

verkeersregels | verkeersvoorschriften | wegenverkeersregeling


development engineer - transport planning | junior transport planner | traffic and highway engineer | transport planner

adviseuse verkeerskunde | verkeersplanoloog | verkeerskundige | verkeersplanologe


highways inspector | road maintenance supervisor | highways maintenance inspector | road maintenance technician

onderhoudsmedewerker wegennet | onderhoudstechnicus wegen | inspecteur wegen | verantwoordelijke wegendistrict


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

stadsverkeer


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the US the National Highway Traffic Safety organisation proposed a regulation in September 2006 that would require all manufacturers to begin equipping passenger vehicles with ESC, starting with the 2009 model year.

In de VS heeft de National Highway Traffic Safety Administration in september 2006 een voorstel ingediend voor regelgeving op grond waarvan alle fabrikanten verplicht zouden worden passagiersvoertuigen met ingang van het model-2009 van ESC te voorzien.


NHTSA // National Highway Traffic Safety Agency

OTO // Onderzoek en technologische ontwikkeling


According to the National Highway Traffic Safety Agency (NHTSA) in the US, lane change and merge collisions could be cut in half by new technologies.

Volgens de Amerikaanse National Highway Traffic Safety Agency (NHTSA) kunnen botsingen als gevolg van rijstrookverandering of afwijken van de rijstrook met behulp van nieuwe technologieën met de helft worden verminderd.


These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitar ...[+++]

Deze systemen zijn: SafeSeaNet, het systeem voor maritieme informatie en uitwisseling, dat geïntegreerde maritieme diensten[8] biedt voor onder andere het monitoren van verkeer (situationeel bewustzijn) en zorgt voor de uitvoering van de EU-wetgeving; SafeSeaNet ressorteert onder het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid (EMSA) en wordt beheerd door het directoraat-generaal Mobiliteit en Vervoer (MOVE) van de Commissie, samen met de EU/EER-landen in de stuurgroep op hoog niveau[9]; het gemeenschappelijk noodcommunicatie- en informatiesysteem (GNCIS), dat de communicatie tijdens maritieme ongelukken en rampen vergemakkelijkt en wordt beheerd door het directoraat-generaal Humanitaire hulp en civiele bescherming (ECHO) van de Commiss ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
57. Calls for the capacity of the existing infrastructure network to be optimised, with particular reference to the existing road and rail links in the macro-region, including ‘last-mile’ links; stresses the need to finalise the Adriatic-Ionian highway as soon as possible, which will give a boost to the economic and social development of the macro-region; recalls the importance of the new corridors that integrate highways, railways and other infrastructures on both sides of the Adriatic-Ionian area; points out the need for greater coordination to prevent maritime traffic congestio ...[+++]

57. dringt erop aan de capaciteit van het bestaande infrastructuurnet te optimaliseren, waarbij speciaal moet worden gelet op de huidige weg- en spoorwegverbindingen in de macroregio, met inbegrip van het aansluitingsvervoer; benadrukt dat de Adriatisch-Ionische snelweg zo vlug mogelijk moet worden voltooid, daar die de economische en sociale ontwikkeling van de macroregio zal aanzwengelen; onderstreept het belang van de nieuwe corridors die snelwegen, spoorwegen en andere infrastructuur aan beide kanten van de Adriatisch-Ionische regio omvatten; stipt aan dat er meer coördinatie nodig is om opstoppingen in het zeevervoer te voorkomen ...[+++]


59. Calls for the capacity of the existing infrastructure network to be optimised, with particular reference to the existing road and rail links in the macro-region, including ‘last-mile’ links; stresses the need to finalise the Adriatic-Ionian highway as soon as possible, which will give a boost to the economic and social development of the macro-region; recalls the importance of the new corridors that integrate highways, railways and other infrastructures on both sides of the Adriatic-Ionian area; points out the need for greater coordination to prevent maritime traffic congestio ...[+++]

59. dringt erop aan de capaciteit van het bestaande infrastructuurnet te optimaliseren, waarbij speciaal moet worden gelet op de huidige weg- en spoorwegverbindingen in de macroregio, met inbegrip van het aansluitingsvervoer; benadrukt dat de Adriatisch-Ionische snelweg zo vlug mogelijk moet worden voltooid, daar die de economische en sociale ontwikkeling van de macroregio zal aanzwengelen; onderstreept het belang van de nieuwe corridors die snelwegen, spoorwegen en andere infrastructuur aan beide kanten van de Adriatisch-Ionische regio omvatten; stipt aan dat er meer coördinatie nodig is om opstoppingen in het zeevervoer te voorkomen ...[+++]


– having regard to the announcement by the US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) that electronic stability systems (ESP/ESC) will become mandatory standard equipment in the USA for all new cars with effect from September 2011,

– gezien de aankondiging van de Amerikaanse nationale verkeersveiligheidsdienst (NHTSA) dat elektronische stabiliteitssystemen (ESP/ESC) met ingang van september 2011 standaard in alle nieuwe auto's in de Verenigde Staten geïnstalleerd moeten zijn,


– having regard to the announcement by the US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) that electronic stability systems (ESP/ESC) will become mandatory standard equipment in the USA for all new cars with effect from September 2011,

– gezien de aankondiging van de Amerikaanse nationale verkeersveiligheidsdienst (NHTSA) dat elektronische stabiliteitssystemen (ESP/ESC) met ingang van september 2011 standaard in alle nieuwe auto's in de Verenigde Staten geïnstalleerd moeten zijn,


- having regard to the announcement by the US National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) that electronic stability systems (ESP/ESC) will become mandatory standard equipment for all new cars with effect from September 2011,

- gezien de aankondiging van de Amerikaanse nationale verkeersveiligheidsdienst (NHTSA) dat elektronische stabiliteitssystemen met ingang van september 2011 standaard in alle nieuwe auto’s geïnstalleerd moeten zijn,


Furthermore, it was possible to identify clearly the main particulate sources in the area, including heavy industry, highway traffic and diesel-fuelled residential heating.

Verder was het mogelijk in het gebied duidelijk de voornaamste deeltjesbronnen te identificeren, inclusief zware industrie, verkeer op hoofdwegen en verwarming van woonhuizen met huisbrandolie.


w