Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
A
Animal-drawn vehicle driver
Arterial road
Complete road testing
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Country road
Farm road
Farm track
Forest road
Help in road accidents
Help recover in road accidents
Highway engineering
Local road
Main road
Major road
Manage operations in road haulage
Mule track
Perform road haulage coordination activities
Perform road testing
Performing a road test
Primary road
Principal traffic road
Provide aid in road collisions
Rescue in road accidents
Road
Road Engineering Department
Road connection
Road engineering
Road haulage
Road network
Road traffic engineering
Road transport
Roads
Rural road
Rural road system
Traffic engineering
Transport by road
Trunk road
Undertake road testing

Vertaling van "road engineering " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


highway engineering | road engineering | road traffic engineering | traffic engineering

wegverkeerskunde


country road [ farm road | farm track | forest road | local road | mule track | rural road | rural road system ]

landweg [ bosweg | ezelpad | landbouwweg | landwegen | lokale weg ]


road network [ road | road connection | Roads(ECLAS) ]

wegennet [ verkeersweg | wegverbinding ]


road transport [ road haulage | transport by road ]

wegvervoer [ transport over de weg ]


arterial road | main road | major road | primary road | principal traffic road | trunk road | A [Abbr.]

hoofdverkeersweg


performing a road test | undertake road testing | complete road testing | perform road testing

rijtesten uitvoeren | testen op de weg uitvoeren


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

wegvervoeractiviteiten coördineren


help recover in road accidents | provide aid in road collisions | help in road accidents | rescue in road accidents

hulp verlenen bij verkeersongevallen


Animal-drawn vehicle driver (road)

bestuurder van door dier getrokken voertuig op openbare weg
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In analogy with the situation for non-road mobile machinery manufacturers, the technological challenge for tractor manufacturers is that the next generation of engines must achieve emission reductions in PM and NOx comparable to those required and deployed in on-road engines and vehicles (trucks, buses etc.).

Naar analogie van de situatie van fabrikanten van niet voor het vervoer over de weg bestemde mobiele machines, bestaat de technologische uitdaging voor fabrikanten van trekkers eruit dat de volgende generatie motoren de uitworp van zwevende deeltjes en NOx moet beperken tot een niveau dat vergelijkbaar is met het niveau dat vereist is voor en verwerkelijkt wordt door voor het vervoer over de weg bestemde machines en voertuigen (vrachtauto’s, bussen, enz.).


The ROADEX network focuses on research on a wide range of issues affecting rural roads (roads engineering, health, environmental issues etc.).

Het ROADEX-netwerk is gericht op onderzoek naar uiteenlopende aspecten van plattelandswegen (wegenbouw, gezondheid, milieuvraagstukken enz.).


A European framework Directive on safe infrastructure management applicable to the TEN road network would contribute to the emergence of a culture of safe road engineering without impinging on subsidiarity.

Een Europese kaderrichtlijn inzake veilig infrastructuurbeheer die van toepassing is op het TEN-wegennet zou bijdragen tot het totstandkomen van een cultuur van veilige wegenbouw zonder de subsidiariteit te beïnvloeden.


This will be allowed if there is technological equivalency between the test on-road engine and the non-road engine families applying the DF values for certification.

Dit wordt toegestaan als de testmotor voor op de weg en de niet op de weg gebruikte motorfamilies die de DF-waarden voor certificering gebruiken, in technologisch opzicht gelijkwaardig zijn.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(6a) Directive 98/70/EC does not cover non-road mobile machinery fuels, yet fuels with a maximum sulphur content of 10 mg/kg (ppm) will become necessary in order to enable non-road engine technology to develop, as is the case with road fuels and vehicles;

(6 bis) Brandstoffen voor niet voor de weg bestemde mobiele machines vallen niet onder de bestaande Richtlijn 98/70/EG. Brandstoffen met een maximumzwavelgehalte van 10 mg/kg (ppm) zullen echter nodig zijn om de verdere ontwikkeling van de motortechnologie voor niet voor de weg bestemde voertuigen mogelijk te maken, zoals reeds voor brandstoffen voor het wegvervoer en voor wegvervoermiddelen het geval is.


(6a) The current directive does not cover non-road mobile machinery fuels, yet fuels with a maximum sulphur content of 10 mg/kg (ppm) will become necessary in order to enable non-road engine technology to develop, as is the case with on-road fuels and vehicles.

Brandstoffen voor niet voor de weg bestemde mobiele machines vallen niet onder de bestaande richtlijn, maar brandstoffen met een maximumzwavelgehalte van 10 mg/kg (ppm) zullen nodig zijn om de verdere ontwikkeling van de motortechnologie voor niet voor de weg bestemde voertuigen mogelijk te maken, zoals reeds voor brandstoffen voor het wegvervoer en voor wegvervoermiddelen het geval is.


As advanced technology to reduce emissions is already available to the non-road sector, this Directive extends Directive 97/68/EC, on emission limit values for compression ignition engines, to cover non-road mobile machinery such as railway and inland waterway engines.

Aangezien geavanceerde technieken voor de vermindering van emissies voor niet voor de weg bestemde toepassingen reeds beschikbaar zijn, wordt middels deze richtlijn Richtlijn 97/68/EG over emissiegrenswaarden voor motoren met compressieontsteking uitgebreid tot mobiele machines zoals motoren voor railvoertuigen en binnenvaartschepen.


Agreement on the Directive on pollution standards for the engines of non-road mobile machinery

Akkoord over de richtlijn inzake verontreinigingsnormen voor motoren van niet voor de weg bestemde mobiele machines


The Directive on the emission of gaseous and particulate pollutants from internal combustion engines to be installed in non-road mobile machinery is now well on the way to final adoption following the agreement reached in the Conciliation Committee The Conciliation Committee consists of 30 members: 15 members from the European Parliament and 15 representatives from the Council.

De richtlijn betreffende de uitstoot van verontreinigende gassen en deeltjes voor inwendige-verbrandingsmotoren die worden gemonteerd in niet voor de weg bestemde mobiele machines, nadert eindelijk het stadium van de definitieve aanneming na het akkoord dat het Bemiddelingscomité op dinsdag 11 november 1997 heeft bereikt in het kader van de medebeslissingsprocedure Het Bemiddelingscomité telt 30 leden: 15 leden van het Europees Parlement en 15 vertegenwoordigers van de Raad.


The Governments of the Member States and the European Commission were represented as follows: Belgium: Jan PEETERS State Secretary for the Environment Denmark: Svend AUKEN Minister for the Environment and Energy Germany: Angela MERKEL Minister for the Environment Greece: Adamantios VASSILAKIS Deputy Permanent Representative Spain: Isabel TOCINO BISCAROLASAGA Minister for the Environment France: Corinne LEPAGE Minister for the Environment Ireland: Brendan HOWLIN Minister for the Environment Italy: Edo RONCHI Minister for the Environment Valerio CALZOLAIO State Secretary for the Environment Luxembourg: Johny LAHURE Minister for the Environment Netherlands: Margreet DE BOER Minister for Housing, Planning and the Environment Austria: Martin BAR ...[+++]

De Regeringen van de Lid-Staten en de Europese Commissie waren als volgt vertegenwoordigd: België: de heer Jan PEETERS Staatssecretaris voor Leefmilieu Denemarken: de heer Svend AUKEN Minister van Milieubeheer en Energie Duitsland: mevrouw Angela MERKEL Minister van Milieubeheer Griekenland: de heer Adamantios VASSILAKIS Plaatsvervangend Permanent Vertegenwoordiger Spanje: mevrouw Isabel TOCINO BISCAROLASAGA Minister van Milieubeheer Frankrijk: mevrouw Corinne LEPAGE Minister van Milieubeheer Ierland: de heer Brendan HOWLIN Minister van Milieubeheer Italië: de heer Edo RONCHI Minister van Milieubeheer de heer Valerio CALZOLAIO Staatssecretaris van Milieubeheer Luxemburg: de heer Johny LAHURE Minister van Milieubeheer Nederland: mevrouw Marg ...[+++]


w