Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse road traffic patterns
Assess patterns of road traffic
Assess road traffic patterns
Conduct road traffic pattern analysis
Driving offence
Highway engineering
Inspect road signs
Inspect traffic signs
Light signalling
Lighted road sign
Road accident
Road engineering
Road sign inspection
Road signs and signals
Road traffic
Road traffic accident
Road traffic engineering
Road traffic offence
Traffic accident
Traffic engineering
Traffic engineering analyses
Traffic engineering research
Traffic engineering work
Traffic offence
Traffic road sign inspection
Traffic signs

Traduction de «road traffic engineering » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


highway engineering | road engineering | road traffic engineering | traffic engineering

wegverkeerskunde


assess patterns of road traffic | assess road traffic patterns | analyse road traffic patterns | conduct road traffic pattern analysis

patronen in wegverkeer analyseren




road accident | road traffic accident | traffic accident

verkeersongeluk | verkeersongeval


traffic offence [ driving offence | road traffic offence ]

overtreding van het verkeersreglement [ verkeersovertreding ]




traffic engineering analyses | traffic engineering work | traffic engineering | traffic engineering research

verkeerstechniek


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

bebakening [ lichtsignalering | verkeersbord | verkeerstekens | wegbebakening ]


inspect traffic signs | road sign inspection | inspect road signs | traffic road sign inspection

verkeersborden nakijken | verkeersborden controleren | verkeersborden inspecteren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Legislation to reduce traffic noise needs to reflect these aspects by taking account of engine, vehicle and tyre noise, road surface, driving behaviour and traffic management and must be addressed in legislation such as the Regulation (EC) No 1222/2009 and Directive 2002/49/EC.

Met wetgeving om verkeersgeluid te verminderen moet op deze aspecten worden ingegaan door rekening te houden met geluid afkomstig van de motor, het voertuig en de banden, het wegdek, rijgedrag en het verkeersbeheer, en deze punten moeten in de wetgeving aan de orde komen, zoals het geval is in Verordening (EG) nr. 1222/2009 en Richtlijn 2002/49/EG.


Legislation to reduce traffic noise needs to reflect these aspects by taking account of engine, vehicle and tyre noise, the road surface, driving behaviour and traffic management and must be addressed in legislation such as the Regulation 1222/2009/EC of the European Parliament and of the Council of 25 November 2009 on the labelling of tyres with respect to fuel efficiency and other essential parameters and Directive 2002/49/EC of the European Parliame ...[+++]

Met wetgeving om verkeersgeluid te verminderen moet op deze aspecten worden ingegaan door rekening te houden met geluid afkomstig van de motor, het voertuig en de banden, het wegdek, rijgedrag en het verkeersbeheer, en deze punten moeten in de wetgeving aan de orde komen, zoals het geval is in Verordening 1222/2009/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 november 2009 inzake de etikettering van banden met betrekking tot brandstofverbruik en andere belangrijke parametersen Richtlijn 2002/49/EG van het Europees Parlement en van de Raad van 25 juni 2002 met betrekking to ...[+++]


This Directive shall not preclude the application of road traffic provisions in force in each Member State which permit the weight and/or dimensions of vehicles on certain roads or civil engineering structures to be limited, irrespective of the State of registration of such vehicles or the State where such vehicles were put into circulation.

Deze richtlijn laat de toepassing onverlet van de in elke lidstaat geldende voorschriften inzake het wegverkeer op grond waarvan het gewicht en/of de afmetingen van voertuigen op bepaalde wegen of kunstwerken kunnen worden beperkt, ongeacht de staat waar deze voertuigen zijn ingeschreven of in het verkeer zijn gebracht.


28. Notes that, in order to increase the energy efficiency of transport, the TEN network, intermodal transport and 'intelligent transport' solutions need to be developed; considers it urgent that the Commission submit proposals for sustained, long-term improvement in energy efficiency and conservation in the transport sector by working with the industry and, where appropriate, making legislative proposals to achieve (a) more fuel efficient engines, (b) lighter, stronger materials for vehicle construction, (c) use of alternative fuels, particularly biofuels and hydrogen, (d) a transfer of traffic from ...[+++]

28. is van mening dat ter verhoging van de energie-efficiëntie van het verkeer het TEN-netwerk moet worden ontwikkeld, alsmede het intermodale vervoer, en dat intelligente oplossingen voor het verkeer gevonden moeten worden; acht het van dringend belang dat de Commissie voorstellen indient voor duurzame verbetering op lange termijn van het energierendement en de energiebezuiniging in de vervoersector door samen te werken met de industrie en zonodig wetgevingsvoorstellen in te dienen om te komen tot a) zuiniger motoren, b) lichtere, sterkere materialen voor de constructie van voertuigen, c) gebruik van alternatieve brandstoffen, met name biobrandstoffen en waterstof, d) overschakeling van wegve ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
28. Notes that, in order to increase the energy efficiency of transport, the TEN network, intermodal transport and 'intelligent transport' solutions need to be developed; considers it urgent that the Commission submit proposals for sustained, long-term improvement in energy efficiency and conservation in the transport sector by working with the industry and, where appropriate, making legislative proposals to achieve (a) more fuel efficient engines; (b) lighter, stronger materials for vehicle construction; (c) use of alternative fuels, particularly biofuels and hydrogen; (d) a transfer of traffic from ...[+++]

28. is van mening dat ter verhoging van de energie-efficiëntie van het verkeer het TEN-netwerk moet worden ontwikkeld, alsmede het intermodale vervoer, en dat intelligente oplossingen voor het verkeer gevonden moeten worden; acht het van dringend belang dat de Commissie voorstellen indient voor duurzame verbetering op lange termijn van het energierendement en de energiebezuiniging in de vervoersector door samen te werken met de industrie en zonodig wetgevingsvoorstellen in te dienen om te komen tot a) zuiniger motoren, b) lichtere, sterkere materialen voor de constructie van voertuigen, c) gebruik van alternatieve brandstoffen, met name biobrandstoffen en waterstof, d) overschakeling van wegverk ...[+++]


(6) Whereas the Commission has implemented a European programme on air quality, road traffic emissions, fuels and engine technologies, (the Auto-oil programme), with a view to fulfilling the requirements of Article 4 of Directive 94/12/EC(9); whereas a cost/effectiveness study within the Auto-oil programme has shown that a further improvement of diesel engine technology for heavy duty vehicles was necessary with a view to achieving air quality in the year 2010 as described in the communication by the Commission on the Auto-oil progra ...[+++]

(6) Overwegende dat de Commissie een Europees programma inzake de luchtkwaliteit, emissies van het wegvervoer, brandstoffen en motortechnologieën (het auto-olie-programma) heeft uitgevoerd, met het oog op de naleving van de bepalingen van artikel 4 van Richtlijn 94/12/EG(9); dat een kosten-batenstudie in het kader van het auto-olie-programma aangetoond heeft dat een verdere verbetering van de dieselmotortechnologie voor zware bedrijfsvoertuigen noodzakelijk is met het oog op het bereiken van een luchtkwaliteit in het jaar 2010, als omschreven in de mededeling van de Commissie inzake het auto-olie-programma;


K. whereas such a policy might require major investment to plan and build a safe traffic system; but whereas low-cost road engineering measures, such as safety barriers, may be implemented quickly and, like the production and promotion of EU technical guidelines based on best practices, may significantly improve traffic safety; whereas, however, the safety barriers must meet the specific safety requirements of motorcyclists,

K. overwegende dat voor een dergelijk beleid wellicht omvangrijke investeringen vereist zijn voor het plannen en bouwen van veilige verkeerssystemen; in dit verband echter ook overwegende dat technische ingrepen in wegen tegen geringe kosten, zoals vluchtstroken, snel uitvoerbaar zijn en tot een aanzienlijke verbetering van de verkeersveiligheid kunnen bijdragen en dat dit ook geldt voor de opstelling en bevordering van technische richtsnoeren van de EU, gebaseerd op de beste praktijken; dat de vangrails moeten beantwoorden aan de specifieke veiligheidsvereisten voor motorrijders,


(8) Whereas the Commission has implemented a European programme on air quality, road traffic emissions, fuels and engines technologies (the Auto/Oil Programme) with a view to fulfilling the requirements of Article 4 of Directive 94/12/EC; whereas the Commission has implemented the APHEA Project which estimates the external costs of air pollution by motor vehicles at 0,4 % of EU GNP, and further assessments conclude that the external costs amount to 3 % of EU GNP, whereas the Commission has implemented the 'Car of Tomorrow` Action Pla ...[+++]

(8) Overwegende dat teneinde aan de vereisten van genoemd artikel 4 te voldoen, de Commissie een Europees programma inzake luchtkwaliteit, emissies van het wegverkeer, brandstoffen en motortechnologie (het "auto/olieprogramma") ten uitvoer heeft gelegd; dat de Commissie het APHEA-project ten uitvoer heeft gelegd, waarin de externe kosten van luchtvervuiling door motorvoertuigen worden geschat op 0,4 % van het BBP van de Europese Unie; dat in andere onderzoeken wordt geconcludeerd dat de externe kosten tot 3 % van het BBP van de Europese Unie kunnen oplopen; dat de Commissie een actieplan "Auto van morgen" ten uitvoer heeft gelegd, waa ...[+++]


This Directive shall not preclude the application of road traffic provisions in force in each Member State which permit the weight and/or dimensions of vehicles on certain roads or civil engineering structures to be limited, irrespective of the State of registration of such vehicles.

Deze richtlijn laat de toepassing onverlet van de in elke Lid-Staat geldende voorschriften inzake het wegverkeer op grond waarvan het gewicht en/of de afmetingen van voertuigen op bepaalde wegen of kunstwerken kunnen worden beperkt, ongeacht de Staat waar deze voertuigen zijn ingeschreven of in het verkeer zijn gebracht.


w