Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
FAB M2
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
M2 as % of GDP
Money and quasi money as % of GDP
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
Nominal GDP
Real GDP
Real gross domestic product

Vertaling van "m2 as % gdp " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
M2 as % of GDP | money and quasi money as % of GDP

geld en quasi-geld als % van het BBP


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

BBP naar volume | BBP tegen constante prijzen | reeel BBP


GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

BBP naar waarde | BBP tegen lopende prijzen | nominaal BBP


FAB M2, t(8; 21)(q22; q22)

acute myeloïde leukemie met t(8; 21)(q22; q22)




gross domestic product [ GDP ]

bruto binnenlands product [ BBP | bruto binnenlands produkt ]


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

nationale economie controleren | toezicht houden op de nationale economie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This is consistent with an improvement in the structural balance of 0.5% of GDP in 2014, 0.9% of GDP in 2015 and 0.7% of GDP in 2016, and with adopting consolidation measures amounting to 2.3% of GDP in 2014 and 1.0% of GDP in 2015 and 2016, in order to reach the required adjustment of the structural balance.

Dat stemt overeen met een verbetering van het structurele saldo met 0,5 % van het bbp in 2014, 0,9 % van het bbp in 2015 en 0,7 % van het bbp in 2016 en met de vaststelling van consolidatiemaatregelen ter grootte van 2,3 % van het bbp in 2014 en 1,0 % van het bbp in 2015 en 2016, zodat aan de vereiste aanpassing van het structurele saldo wordt voldaan.


To provide balanced and gradual support and reflect the level of economic and social development, resources under that goal should be allocated from the ERDF and the ESF among the less developed regions, the transition regions and the more developed regions according to their gross domestic product (GDP) per capita in relation to the EU average. In order to ensure the long-term sustainability of investment from the ERDF and the ESF, to consolidate the development achieved and to encourage the economic growth and social cohesion of the European regions, regions whose GDP per capita for the 2007-2013 period was less than 75% of the average of the EU-25 for the reference period but whose GDP per capita has grown to more than 75% of the EU-27 a ...[+++]

Om evenwichtige, geleidelijke steun te verlenen op basis van het niveau van economische ontwikkeling moeten de middelen uit het EFRO en het ESF voor dat doel aan minder ontwikkelde regio's, overgangsregio's en de meer ontwikkelde regio's worden toegewezen op basis van hun bruto binnenlandse product (bbp) per inwoner in verhouding tot het gemiddelde voor de EU. Om de duurzaamheid van investeringen uit het EFRO en het ESF op lange termijn te waarborgen, de verwezenlijkte ontwikkeling te consolideren en de economische groei en sociale samenhang van de Europese regio's te stimuleren, moeten regio's met een bbp per inwoner dat in de periode 2007-2013 minder dan 75 % van het gemiddelde voor EU-25 voor de referentieperiode bedroeg, maar waar het b ...[+++]


The Portuguese authorities should bring the headline deficit targets to 5.5% of GDP in 2013, 4.0% of GDP in 2014 and 2.5% of GDP in 2015, which is consistent with an improvement in the structural balance of 0.6% of GDP in 2013, 1.4% of GDP in 2014 and 0.5% of GDP in 2015, based on the Commission services' May 2013 update of the economic outlook for Portugal.

De Portugese autoriteiten moeten een nominaal tekort halen van 5,5 % van het bbp in 2013, 4,0 % van het bbp in 2014 en 2,5 % van het bbp in 2015, wat, uitgaande van de economische vooruitzichten voor Portugal die in mei 2013 door de diensten van de Commissie zijn geactualiseerd, neerkomt op een verbetering van het structurele saldo met 0,6 % van het bbp in 2013, 1,4 % van het bbp in 2014 en 0,5 % van het bbp in 2015.


Spain should deliver an improvement of the structural budget balance of 1.1% of GDP in 2013, 0.8% of GDP in 2014, 0.8% of GDP in 2015, and 1.2% of GDP in 2016, in order to bring the headline government deficit below the 3% of GDP reference value by 2016, based on the Commission services' 2013 Spring Forecast.

Om uiterlijk in 2016 het nominale overheidstekort onder de referentiewaarde van 3 % van het bbp te brengen, moet Spanje, uitgaande van de voorjaarsprognoses 2013 van de diensten van de Commissie, een verbetering van het structurele begrotingssaldo tot stand brengen ten belope van 1,1 % van het bbp in 2013, 0,8 % van het bbp in 2014, 0,8 % van het bbp in 2015 en 1,2 % van het bbp in 2016.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Slovenia should reach a headline general government deficit target of 4.9% of GDP in 2013 (3.7% of GDP excluding 1.2% of GDP one-off expenditure to recapitalise the two largest banks), 3.3% of GDP in 2014 and 2.5% of GDP in 2015.

Slovenië moet een nominaal overheidstekort halen van 4,9 % van het bbp in 2013 (3,7 % van het bbp exclusief eenmalige uitgaven ten belope van 1,2 % van het bbp voor de herkapitalisatie van de twee grootste banken), van 3,3 % van het bbp in 2014 en van 2,5 % van het bbp in 2015.


In particular, revenue windfalls and shortfalls shall be taken into account. For Member States faced with a debt level exceeding 60% of GDP or with pronounced risks of overall debt sustainability , the Council shall examine whether the annual improvement of the cyclically-adjusted budget balance, net of one-off and other temporary measures is higher than 0,5% of GDP.

Voor lidstaten die een schuldquote van meer dan 60% van het bbp hebben of een duidelijk risico lopen wat de algehele houdbaarheid van de schuldpositie betreft, onderzoekt de Raad of de jaarlijkse verbetering van het conjunctuurgezuiverde begrotingssaldo, ongerekend eenmalige en andere tijdelijke maatregelen, groter is dan 0,5% van het bbp.


As my second observation, I would like to stress that I fully agree with the rapporteur in that GDP should remain the measure of determining Member State eligibility, as GDP has been the most reliable indicator of the level of development known to date. At Member State level, national authorities may use other indicators when distributing the resources, but at EU level, GDP must be retained as the benchmark of eligibility for aid.

Het tweede punt dat ik wil benadrukken is dat ik het volledig eens ben met de rapporteur als hij stelt dat het bbp het belangrijkste criterium moet blijven om te bepalen welke regio’s voor steun in aanmerking komen, omdat het bbp tot op heden nog steeds de betrouwbaarste indicator van het ontwikkelingsniveau is. Op lidstaatniveau kunnen nationale autoriteiten andere indicatoren toepassen bij verdeling van de middelen, maar op EU-niveau moet het bbp de maatstaf zijn voor subsidiabiliteit.


Nonetheless, despite enlargement and the new territorial challenges, the volume of funds is decreasing in relation to the EU’s GDP. According to the Commission’s estimates, by 2013 the expenditure linked to cohesion will represent only 0.35% of GDP, which would correspond to the level at the beginning of the 1990s.

Toch, ondanks de uitbreiding en de nieuwe territoriale uitdagingen, daalt het volume van de fondsen in verhouding tot het BBP van de EU. Volgens schattingen van de Commissie zullen in 2013 de uitgaven voor cohesie slechts 0,35% van het BBP beslaan, wat overeen zou komen met het niveau van begin jaren negentig.


The Council notes that the 2002 update projects the government balance to turn from a deficit equal to 1.1% of GDP in 2002 to a surplus of 0.6% of GDP in 2006; at the same time, the government debt ratio is expected to decline from 107% of GDP in 2001 to 87.9% of GDP in 2006; in particular, during the period 2001-2004, from a higher initial level, the debt ratio is projected to decline by 10.9 percentage points of GDP instead of 9.6 percentage points as projected in the 2001 update.

De Raad merkt op dat volgens het geactualiseerde stabiliteitsprogramma 2002 het begrotingstekort van 1,1% van het BBP in 2002 naar verwachting zal omslaan in een overschot van 0,6% van het BBP in 2006; tegelijkertijd wordt verwacht dat de schuldquote van 107% van het BBP in 2001 zal dalen tot 87,9% in 2006; in het bijzonder zal de schuldquote tijdens de periode 2001-2004 van een hoger aanvankelijk niveau naar verwachting met 10,9 procentpunten van het BBP dalen in plaats van met 9,6 procentpunten zoals werd verwacht in het geactualiseerde stabiliteitsprogramma 2001.


More concretely 80% of currency market transactions related to trade financing and 84% of that volume resides with the US and EU. The EU countries amounted to more than $27 trillion at end of 1995, which was roughly the same order of magnitude as the world GDP (in fact 94 percent of world GDP).

Preciezer gezegd: 80% van de transacties op de valutamarkt ten behoeve van handelsfinanciering (84% van het volume) wordt verricht op de markten van de VS en de EU. De waarde van de kapitaalmarkt van de EU-landen bedroeg eind 1995 ruim $27 biljoen, een bedrag in dezelfde orde van grootte als het mondiale BBP (om precies te zijn: 94% van het mondiale BBP).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'm2 as % gdp' ->

Date index: 2022-01-16
w