Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
GDP-deflator
GDP-price deflator
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Monitor GDP
Monitor national business
Monitor national economy
Monitor national finance
Nominal
Nominal GDP
Nominate student ambassador
Nominated
Nominee
Rated
Real GDP
Real gross domestic product
Recruit student ambassador
Recruiting student ambassador
Recruits student ambassador

Vertaling van "nominal gdp " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

BBP naar waarde | BBP tegen lopende prijzen | nominaal BBP


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

BBP naar volume | BBP tegen constante prijzen | reeel BBP




gross domestic product [ GDP ]

bruto binnenlands product [ BBP | bruto binnenlands produkt ]


monitor national business | monitor national finance | monitor GDP | monitor national economy

nationale economie controleren | toezicht houden op de nationale economie


nominate student ambassador | recruits student ambassador | recruit student ambassador | recruiting student ambassador

studentambassadeurs rekruteren | studentenafgevaardigden rekruteren | studentambassadeurs aanwerven | studentenafgevaardigden aanwerven




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b)a maximum of 0,5 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in point (a) of the first subparagraph of paragraph 9 and a maximum of 0,25 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in point (b) of the first subparagraph of paragraph 9 or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in point (c) of the first subparagraph of paragraph 9.

b)maximaal 0,5 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving van een procedure bij buitensporige tekorten als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder a), en maximaal 0,25 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving in verband met een plan met corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder b), of niet-naleving van de aanbevolen corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder c).


(b)a maximum of 0,5 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in point (a) of the first subparagraph of paragraph 9 and a maximum of 0,25 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in point (b) of the first subparagraph of paragraph 9 or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in point (c) of the first subparagraph of paragraph 9.

b)maximaal 0,5 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving van een procedure bij buitensporige tekorten als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder a), en maximaal 0,25 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving in verband met een plan met corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder b), of niet-naleving van de aanbevolen corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder c).


(b)a maximum of 0,5 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in point (a) of the first subparagraph of paragraph 9 and a maximum of 0,25 % of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in point (b) of the first subparagraph of paragraph 9 or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in point (c) of the first subparagraph of paragraph 9.

b)maximaal 0,5 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving van een procedure bij buitensporige tekorten als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder a), en maximaal 0,25 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving in verband met een plan met corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder b), of niet-naleving van de aanbevolen corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 9, eerste alinea, onder c).


a maximum of 0.5% of nominal GDP applying in the first case of non-compliance with an excessive deficit procedure as referred to in paragraph 6(b) and a maximum of 0.25% of nominal GDP applying in the first case of non-compliance relating to a corrective action plan under an excessive imbalances procedure as referred to in paragraph 6(c) or non-compliance with recommended corrective action under an excessive imbalances procedure as referred to in paragraph 6(ca).

maximum 0,5% van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving van een procedure bij buitensporige tekorten als bedoeld in lid 6, onder b), en maximum 0,25 % van het nominale bbp bij de eerste niet-naleving in verband met een plan met corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 6, onder c, of niet-naleving van de aanbevolen corrigerende maatregelen in het kader van een procedure bij buitensporige onevenwichtigheden als bedoeld in lid 6, onder c bis).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
a maximum of 1% of nominal GDP applying in the event of persistent non-compliance with an excessive deficit procedure according to paragraph 6(b); and

maximum 1 % van het nominale bbp in het geval van voortdurende niet-naleving van een procedure bij buitensporige tekorten als bedoeld in lid 6, onder b); en


The Commission is evaluating the carbon intensity of the Bulgarian economy by using the nominal GDP instead of GDP per PPP.

De Commissie evalueert de koolstofintensiteit van de Bulgaarse economie met behulp van het nominale BBP in plaats van het BBP in PPP (koopkrachtpariteit).


The Commission is evaluating the carbon intensity of the Bulgarian economy by using the nominal GDP instead of GDP per PPP.

De Commissie evalueert de koolstofintensiteit van de Bulgaarse economie met behulp van het nominale BBP in plaats van het BBP in PPP (koopkrachtpariteit).


1. The NUTS level 2 regions which would have been eligible for Convergence objective status under Article 5(1) had the eligibility threshold remained at 75 % of the average GDP of the EU-15, but which lose eligibility because their nominal GDP per capita level will exceed 75 % of the average GDP of the EU-25, measured and calculated according to Article 5(1), shall be eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Convergence objective.

1. De NUTS II-regio's die voor steun in het kader van de convergentiedoelstelling uit hoofde van artikel 5, lid 1, in aanmerking zouden zijn gekomen indien de subsidiabiliteitsdrempel op 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-15 zou zijn gehandhaafd, doch niet langer in aanmerking komen omdat hun nominaal BBP per inwoner meer zal bedragen dan 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-25, gemeten en berekend overeenkomstig artikel 5, lid 1, komen, bij wijze van specifieke overgangsmaatregel, in aanmerking voor financiering uit de structuurfondsen uit hoofde van de convergentiedoelstelling.


2. The NUTS level 2 regions totally covered by Objective 1 in 2006 under Article 3 of Regulation (EC) No 1260/1999 whose nominal GDP level per capita, measured and calculated according to Article 5(1), will exceed 75 % of the average GDP of the EU15 shall be eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Regional competitiveness and employment objective.

2. De NUTS II-regio's die krachtens Verordening (EG) nr. 1260/1999 in 2006 volledig onder doelstelling 1 vallen en waarvan het nominale BBP, gemeten en berekend overeenkomstig artikel 5, lid 1, 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-15 te boven zal gaan, komen, bij wijze van specifieke overgangsmaatregel, in aanmerking voor financiering uit de structuurfondsen uit hoofde van de doelstelling „Regionaal concurrentievermogen en werkgelegenheid”.


Let me also note that, year-on-year, the monetary aggregate M3 grows about three times as fast as nominal GDP and that several euro area economies are experiencing substantial nominal increases in incomes and wages.

Ook stel ik vast dat de monetaire grootheden M3 over 12 maanden ongeveer drie maal sneller zijn gegroeid dan het geldende BBP en dat in verschillende economieën van de eurozone de nominale stijgingen van de inkomens en lonen substantieel zijn.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'nominal gdp' ->

Date index: 2022-06-30
w