Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Added value
Apply company values
Assess system parameters against reference values
Assessing system parameters against reference values
Check system parameters against reference values
Determine resale value of items
Determine value of used items
Enforce a companies values
Enforce company values
Establish resale value of items
Estimate resale value of items
GDP
GDP at constant prices
GDP at current prices
GDP in money terms
GDP in real terms
GDP in value
GDP in volume
Gross added value
Gross domestic product
Gross domestic product at constant prices
Gross domestic product in real terms
Gross domestic product in volume
Impose company values
Nominal GDP
RMS value
Real GDP
Real gross domestic product
Root-mean-square value
Sales tax
System parameter checking against reference values
Turnover tax
VAT
Value added
Value added tax

Traduction de «gdp in value » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP

BBP naar waarde | BBP tegen lopende prijzen | nominaal BBP


agriculture,value added-% of GDP

landbouw, toegevoegde waarde - % van het bruto binnenlands product


GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product

BBP naar volume | BBP tegen constante prijzen | reeel BBP


enforce a companies values | impose company values | apply company values | enforce company values

waarden van de onderneming handhaven | bedrijfswaarden handhaven | waarden van de vennootschap handhaven


assessing system parameters against reference values | system parameter checking against reference values | assess system parameters against reference values | check system parameters against reference values

systeemparameters vergelijken met referentiewaarden


establish resale value of items | estimate resale value of items | determine resale value of items | determine value of used items

restwaarde van objecten bepalen | restwaarde van objecten vastleggen | waarde bij wederverkoop van objecten bepalen | waarde bij wederverkoop van objecten vastleggen


added value [ gross added value | value added ]

toegevoegde waarde [ bruto toegevoegde waarde ]


gross domestic product [ GDP ]

bruto binnenlands product [ BBP | bruto binnenlands produkt ]


VAT [ turnover tax | value added tax | Sales tax(STW) ]

BTW [ belasting op de toegevoegde waarde | omzetbelasting ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The fiscal data for 2003 show that the general government deficit was 3.2 per cent of GDP, above the 3 per cent of GDP reference value.

Uit de begrotingsgegevens voor 2003 blijkt dat het overheidstekort is uitgekomen op 3,2 procent van het BBP en daarmee hoger lag dan de referentiewaarde van 3 procent van het BBP.


The required effort is also greater for Member States with unfavourable overall fiscal positions, i.e. where fiscal sustainability is at risk or the debt-to-GDP ratio is above the 60 % of GDP reference value of the Treaty.

De vereiste inspanning is ook hoger voor de lidstaten met een ongunstige algemene begrotingssituatie, namelijk wanneer de houdbaarheid van de begroting in gevaar is of de schuldquote hoger is dan de in het Verdrag vastgestelde referentiewaarde van 60 % van het bbp.


In Portugal, the general government deficit amounted to 4.4% of GDP in 2001, exceeding the 3% of GDP reference value in the Treaty[2].

In Portugal bedroeg het overheidstekort 4,4% van het BBP in 2001 en het overschreed daarmee de in het Verdrag vastgelegde referentiewaarde van 3% van het BBP[2].


1. take appropriate measures to avoid that the deficit breaches the 3 per cent of GDP reference value again; move towards achieving a medium-term close to balance or in surplus position by ensuring an improvement in the cyclically-adjusted budget balance of at least 0.5 per cent of GDP per year, replacing one-off measures by measures of a more permanent character (GL 1)".

1. passende maatregelen te nemen om te vermijden dat het tekort wederom de referentiewaarde van 3 procent van het BBP overschrijdt; te streven naar een begrotingssituatie die op middellange termijn vrijwel in evenwicht is of een overschot vertoont door ervoor te zorgen dat het conjunctuurgezuiverde begrotingssaldo met ten minste 0,5 procent van het BBP per jaar verbetert, waarbij eenmalige maatregelen worden vervangen door duurzamere maatregelen (AR 1)".


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The fiscal data for 2003 show a general government deficit of 2.8 per cent of GDP, thereby in compliance with the Council Recommendation of 5 November 2002 addressed to Portugal under Article 104(7) of the Treaty, which called for a government deficit below the 3 per cent of GDP reference value by 2003 at the latest.

Uit de begrotingsgegevens voor 2003 blijkt dat het overheidstekort is uitgekomen op 2,8 procent van het BBP en daarmee in overeenstemming was met de aanbeveling die de Raad op 5 november 2002 op grond van artikel 104, lid 7, van het Verdrag tot Portugal heeft gericht om het overheidstekort uiterlijk in 2003 terug te dringen tot onder de referentiewaarde van 3 procent van het BBP.


Since the deficit of 3.2% of GDP can be considered to be close to the reference value of 3% of GDP and Lithuania's debt-to-GDP ratio is below the 60% of GDP reference value in a sustained manner, Lithuania is eligible for the Stability and Growth Pact provisions allowing for the direct net cost of a systemic pension reform to be taken into account when assessing the correction of the excessive deficit.

Aangezien het tekort van 3,2 % van het bbp kan worden geacht dicht bij de referentiewaarde van 3 % van het bbp te liggen en de schuldquote van Litouwen duurzaam lager is dan de referentiewaarde van 60 % van het bbp, kan voor Litouwen gebruik worden gemaakt van de bepalingen van het stabiliteits- en groeipact op grond waarvan de directe nettokosten van de hervorming van een pensioenstelsel in aanmerking mogen worden genomen bij het beoordelen van de correctie van het buitensporige tekort.


Spain should deliver an improvement of the structural budget balance of 1.1% of GDP in 2013, 0.8% of GDP in 2014, 0.8% of GDP in 2015, and 1.2% of GDP in 2016, in order to bring the headline government deficit below the 3% of GDP reference value by 2016, based on the Commission services' 2013 Spring Forecast.

Om uiterlijk in 2016 het nominale overheidstekort onder de referentiewaarde van 3 % van het bbp te brengen, moet Spanje, uitgaande van de voorjaarsprognoses 2013 van de diensten van de Commissie, een verbetering van het structurele begrotingssaldo tot stand brengen ten belope van 1,1 % van het bbp in 2013, 0,8 % van het bbp in 2014, 0,8 % van het bbp in 2015 en 1,2 % van het bbp in 2016.


This adjustment path would allow bringing the deficit below the 3% of GDP reference value by 2014 while at the same time ensuring that the debt ratio will approach the 60%-of-GDP reference value at a satisfactory pace.

Dit aanpassingstraject zou het mogelijk maken het tekort uiterlijk in 2014 tot onder de referentiewaarde van 3 % van het bbp te brengen en tegelijk te waarborgen dat de schuldquote in een bevredigend tempo de referentiewaarde van 60 % van het bbp nadert.


The Council's recommendation sets 2014 as the new deadline for bringing its deficit below the EU's 3% of GDP reference value, with headline deficit targets of 6.3% of GDP for 2012, 4.5% of GDP for 2013 and 2.8% of GDP for 2014.

In de aanbeveling van de Raad is 2014 de nieuwe termijn om het tekort onder de EU-referentiewaarde van 3% van het bbp te brengen. De nominale tekortdoelstellingen bedragen 6,3% van het bbp voor 2012, 4,5% van het bbp voor 2013 en 2,8% van het bbp voor 2014.


However, this should only be envisaged if the Member State concerned fulfils strict starting budgetary conditions: substantial progress towards the 'close to balance or in surplus' requirement and general government debt below the 60% of GDP reference value. Moreover, the Commission must verify that there is a clear and realistic deadline for returning to a position of "close to balance or in surplus", and that an adequate safety margin is provided at all times to prevent nominal deficits from breaching the 3% of GDP reference value.

Bovendien moet de Commissie nagaan of een duidelijke en realistische termijn is vastgesteld voor de terugkeer naar een begrotingssituatie van "dicht bij het evenwicht of positief" en of er steeds een voldoende grote veiligheidsmarge is om te voorkomen dat het nominale tekort de referentiewaarde van 3% van het BBP overschrijdt.


w