Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt mathematical tools for managing vehicles
Arithmetical disorder
Developmental acalculia
Gerstmann's syndrome
Handle mathematical tools for managing vehicles
Mathematician
Mathematics disorder
Mathematics lecturer
Mathematics professor
Mathematics teacher
Mathematics teacher secondary school
Nurse teacher
Relief teacher
Substitute teacher
Supply teacher
TIMSS
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher of maths in high school
Teacher of maths in secondary school
Third International Mathematics and Science Study
Third International Maths and Science Study
Trends in International Mathematics and Science Study
University maths teacher
Use mathematical tools for managing a vehicle
Use mathematical tools for managing vehicles

Vertaling van "mathematics teacher " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
mathematics teacher | teacher of maths in high school | mathematics teacher secondary school | teacher of maths in secondary school

docent wiskunde voortgezet onderwijs | docente wiskunde voortgezet onderwijs | leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs


mathematics professor | mathematics teacher | mathematics lecturer | university maths teacher

lector wiskunde | docent wiskunde hoger onderwijs | docente wiskunde hoger onderwijs


Mathematician (pure mathematics)

theoretisch wiskundige


handle mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing a vehicle | adopt mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing vehicles

wiskundige instrumenten gebruiken om voertuigen te beheren


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


Third International Mathematics and Science Study | Third International Maths and Science Study | Trends in International Mathematics and Science Study | TIMSS [Abbr.]

TIMSS [Abbr.]


Mathematics disorder

ontwikkelingsstoornis van rekenvaardigheid


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Increase in number of entries into mathematics, science and technology courses (upper secondary advanced levels and tertiary levels, by gender),- increase in number of graduates in mathematics, science and technology, by gender,- increase in number of scientists and engineers in society, by gender,- increase in number of qualified teachers in the fields of mathematics, science and technology (secondary level).

- Groter aantal instromers in de studierichtingen wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (hoger secundair en tertiair onderwijs, naar gender)- Groter aantal afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek, naar gender- Groter aantal wetenschappers en technici in de maatschappij, naar gender- Groter aantal gekwalificeerde docenten in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (secundair onderwijs)


- Boosting interest in mathematics, science and technology from an early age; - Motivating more young people to choose studies and careers in the fields of mathematics, science and technology; - Improving the gender balance in these subjects; - Securing a sufficient number of qualified teachers.

- De belangstelling voor wiskunde, wetenschap en techniek op jonge leeftijd stimuleren- Jongeren motiveren om te kiezen voor een studie en loopbaan op het gebied van wiskunde, de exacte wetenschappen en de technologie- Een meer evenwichtige deelname van mannen en vrouwen aan deze studierichtingen tot stand brengen- Zorgen voor voldoende aantallen gekwalificeerde leraren


117. Encourages the Member States to integrate the acquisition of digital skills into school curricula, to improve the necessary technical equipment and to promote cooperation between universities and technical colleges with the aim of developing common e-Learning curricula that are, recognised in the ECTS system; stresses that education and training curricula must aim at developing a critical thinking approach to the use and thorough understanding of new media, digital and information devices and interfaces, so that people can be active users of these new technologies and not simply end users; underlines the importance of proper training for teachers in digita ...[+++]

117. moedigt de lidstaten aan de verwerving van digitale vaardigheden in de leerprogramma's op te nemen en de nodige technische apparatuur te verbeteren en om de samenwerking tussen universiteiten en technische opleidingen te bevorderen, teneinde gemeenschappelijke curricula voor e-learning te ontwikkelen die erkend zijn binnen het ECTS-systeem; benadrukt dat onderwijs- en opleidingsprogramma's gericht moeten zijn op de ontwikkeling van een kritische denkwijze ten aanzien van het gebruik van en een grondig inzicht in nieuwe media, digitale apparatuur, informatiesystemen en interfaces, zodat eenieder deze nieuwe technologieën actief kan gebruiken in plaats van simpelweg eindgebruiker te zijn; benadrukt in dit verband het belang van een goe ...[+++]


17. Calls on the Member States to adapt educational systems, where necessary, with a view to promoting teaching and interest in mathematics, IT, science and technology in educational institutions, and to provide incentives for women to work in the field of ICT; encourages the Member States to develop the digital skills of teachers as part of their training;

17. roept de lidstaten op hun onderwijssystemen indien nodig aan te passen teneinde het onderwijs in en de belangstelling voor wiskunde, IT, natuurwetenschappen en technologie, te bevorderen en stimulansen voor vrouwen in het leven te roepen om in de ICT-sector te werken; moedigt de lidstaten aan ervoor te zorgen dat docenten in het kader van hun opleiding digitale vaardigheden ontwikkelen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathematics; in this context, ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde omhoog te brengen ...[+++]


34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to children and young people from rural areas, marginalised communities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher training so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathematics; in this context, ...[+++]

34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemeenschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde omhoog te brengen ...[+++]


The reports conclude that although much has been achieved in updating mathematics and science curricula, support for the teachers responsible for implementing the changes is still lacking.

Hoewel de leerplannen voor wiskunde en wetenschap al flink zijn aangepast, krijgen leerkrachten die verantwoordelijk zijn voor het invoeren van die aanpassingen nog steeds te weinig steun.


I had a brilliant mathematics teacher who taught me there were three kinds of people: those who can count, and those who cannot.

Ik had een briljante wiskundeleraar die mij leerde dat er drie soorten mensen zijn: diegenen die kunnen tellen, en diegenen die dat niet kunnen.


4. Securing a sufficient numbers of qualified teachers in mathematics and scientific and technical subjects.

4. Zorgen voor voldoende gekwalificeerde leraren in wiskundige, wetenschappelijke en technische vakken


Examples of best practice include initiatives in: Cyprus, which has introduced mathematics competitions for pupils of all ages; France, which has set up a national 'observatory' for mathematics teaching; and Germany, which has developed materials for mathematics teachers.

Voorbeelden van goede praktijken zijn te vinden in Cyprus, dat wiskundewedstrijden voor leerlingen van alle leeftijdscategorieën organiseert, in Frankrijk, waar een nationale waarnemingspost voor wiskundeonderwijs is opgericht en in Duitsland, waar speciaal materiaal voor wiskundeleraren is ontwikkeld.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'mathematics teacher' ->

Date index: 2024-10-18
w