Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academic advisor
Advanced Level
Alcoholic hallucinosis
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Degree program advisor
Delirium tremens
Diploma
Disorder of personality and behaviour
European baccalaureate
General Certificate of Secondary Education
Higher education advisor
Jealousy
Paranoia
Post-secondary level student advisor
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
School and training certificates
University degree

Traduction de «secondary teacher training higher level » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
secondary teacher training, higher level

lerarenopleiding voor eerstegraads bevoegdheid


secondary teacher training, intermediate level

lerarenopleiding voor de 2e graads bevoegdheid | lerarenopleiding voor de tweedegraads bevoegdheid | lerarenopleiding voor de tweedegraadsbevoegdheid


secondary teacher training, lower level

lerarenopleiding voor de 3e graads bevoegdheid | lerarenopleiding voor de derdegraads bevoegdheid | lerarenopleiding voor de derdegraadsbevoegdheid


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of th ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


degree program advisor | higher education advisor | academic advisor | post-secondary level student advisor

studentendecaan | studiekeuzebegeleider hoger onderwijs | studieadviseur hoger onderwijs | studiekeuzeadviseur hoger onderwijs


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diploma [ eindexamen gymnasium | eindexamen middelbare school | Europees baccalaureaat | humaniora-diploma | universitair diploma | universitaire graad ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
However, approximately 90% of teachers have higher level of qualification and receive higher remuneration.

Ongeveer 90% van de leerkrachten zijn echter hoger gekwalificeerd en ontvangen een hoger salaris.


The survey, based on teachers' perceptions of their career conditions, includes feedback from 55 000 lower secondary teachers and school leaders in the EU. The European Commission has analysed the TALIS findings and its implications for EU education and training policy in a report which is also issued today.

Deze enquête betreft de mening van leerkrachten zelf over hun arbeidsvoorwaarden en carrièremogelijkheden en is gebaseerd op feedback van 55 000 leerkrachten en schoolleiders in het lager secundair onderwijs in de EU. De Europese Commissie heeft de TALIS-bevindingen en de implicaties daarvan voor het EU-beleid inzake onderwijs en opleiding geanalyseerd in een verslag dat eveneens vandaag gepubliceerd wordt.


15. Urges the Member States to strengthen the position of female teachers at higher levels of the education system and centres of decision-making on educational issues, where their male colleagues are still in the majority;

15. dringt erop aan dat de lidstaten de positie versterken van vrouwelijke leerkrachten op hogere niveaus binnen het onderwijssysteem en in centra waar besluiten worden genomen over onderwijszaken, waar hun mannelijke collega's nog steeds in de meerderheid zijn;


15. Urges the Member States to strengthen the position of female teachers at higher levels of the education system and centres of decision-making on educational issues, where their male colleagues are still in the majority;

15. dringt erop aan dat de lidstaten de positie versterken van vrouwelijke leerkrachten op hogere niveaus binnen het onderwijssysteem en in centra waar besluiten worden genomen over onderwijszaken, waar hun mannelijke collega's nog steeds in de meerderheid zijn;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
15. Urges the Member States to strengthen the position of female teachers at higher levels of the education system and centres of decision-making on educational issues, where their male colleagues are still in the majority;

15. dringt erop aan dat de lidstaten de positie versterken van vrouwelijke leerkrachten op hogere niveaus binnen het onderwijssysteem en in centra waar besluiten worden genomen over onderwijszaken, waar hun mannelijke collega’s nog steeds in de meerderheid zijn;


Regulated training courses of a total duration not less than 16 years, a prerequisite of which is successful completion of eight years of primary education plus four years of at least preparatory vocational education ("VBO") or a higher level of general secondary education, and which require the completion of at least four years of vocational training in the apprenticeship system, comprising at least one day of theoretical instruction at a college each ...[+++]

Gereglementeerde opleidingscyclussen met een totale duur van ten minste 16 jaar die impliceren dat acht jaar basisonderwijs plus vier jaar onderwijs op het niveau van ten minste voorbereidend beroepsonderwijs (VBO) of algemeen voortgezet onderwijs van een hoger niveau met succes zijn voltooid en dat een beroepsopleiding van ten minste vier jaar in het leerlingwezen is voltooid, met ten minste een dag per week theoretisch onderwijs op school en de andere dagen een praktijkopleiding in een bedrijf of praktijkleerplaats, afgesloten met een examen van secundair of tertia ...[+++]


The petitioner, who obtained a diploma as a special school teacher in Belgium, indicates that the French authorities refuse to regard it as equivalent to a French state diploma on the grounds that the petitioner’s diploma requires significantly fewer months of practical experience which cannot, in view of the nature of the professional activities for which it qualifies the holder, be offset by the higher level of theoretical training.

Verzoekster is in het bezit van een Belgisch pedagogiediploma dat de Franse autoriteiten niet gelijkstellen aan een in Frankrijk afgegeven staatsdiploma. De Franse instelling weigert het diploma van verzoekster te “erkennen” omdat zij van mening is dat "het behaalde diploma aanzienlijk minder stagemaanden omvat, die, gezien de aard van de beroepsactiviteiten die met het diploma kunnen worden uitgeoefend, niet kunnen worden gecompenseerd door een bredere theoretische kennis".


reach agreement on the European Qualifications Framework; increase investment in education in general and lifelong learning actions in particular with a view to: improving adult, vocational and educational training geared to the new requirements of the market; reducing the number of early school leavers; improve education quality, for instance, by improving teacher training; increase mobility not only in higher education, but also at ...[+++]

overeenstemming bereiken over het Europees kwalificatiekader; de investeringen in onderwijs in het algemeen en activiteiten op het gebied van levenslang leren in het bijzonder opvoeren, teneinde: volwasseneneducatie, beroepsonderwijs en schoolopleiding te verbeteren in verband met de nieuwe eisen die de markt stelt; het aantal voortijdige schoolverlaters terug te dringen; verbetering van de onderwijskwaliteit, bv. door betere opleidingen voor onderwijsgevenden; vergroting van de mobiliteit, niet alleen in het hoger onderwijs, maar o ...[+++]


6. the joint interim report of the Council and the Commission of 26 February 2004 on the implementation of the 'Education Training 2010' work programme, which emphasises the "urgent need to invest more, and more efficiently and effectively in human resources" and calls for "a higher level of public sector investment .and, where appropriate, a higher level of private investment, particularly in higher education, adult education and continuing vocational training" ;

6. het gezamenlijk tussentijds verslag van de Raad en de Commissie van 26 februari 2004 over de uitvoering van het werkprogramma "Onderwijs en opleiding 2010", waarin wordt benadrukt dat "er dringend meer, efficiënter en effectiever in menselijk kapitaal moet worden geïnvesteerd" en wordt opgeroepen tot "meer investeringen van de overheidssector .en waar nodig meer particuliere investeringen, met name op het gebied van hoger onderwijs, volwasseneneducatie en voortgezette beroepsopleiding" ;


Recognises the importance of media literacy and its role to promote citizens' active participation in the economic, cultural and democratic life of society; that media literacy, particularly the capacity to critically evaluate content, largely conditions users' confidence in digital technologies and media, and therefore the take-up of ICT and media, which are defined as a priority in the "i2010" strategic policy framework; the importance of media-literate users for media pluralism and the quality of content; the variety of efforts ongoing in Member States to improve and promote media literacy even if there are differences in practices and levels between Member Stat ...[+++]

Erkent het belang van mediageletterdheid en de rol ervan bij het bevorderen van de actieve deelneming van burgers aan het economische, het culturele en het democratische leven in de samenleving; dat mediageletterdheid, en met name het vermogen om inhoud kritisch te evalueren, in hoge mate het vertrouwen van de consument in digitale technologieën en media bepaalt en derhalve de invoering van nieuwe ICT en media, hetgeen een prioriteit is van het algemene strategische beleidskader "i2010"; het belang van mediageletterde gebruikers voo ...[+++]


w