Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Conductor
Educator in primary education
Music
Music instructor
Music lessons
Music teacher
Music teacher primary school
Music teacher secondary school
Music therapy
Musical education
Primary education teacher
Primary school teacher
Private music teacher
Professor
Relief teacher
Secondary school music teacher
Secondary school music tutor
Substitute teacher
Supply teacher
Teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher of music
Teacher of music in high school
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff

Vertaling van "teacher music " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
secondary school music teacher | secondary school music tutor | music teacher secondary school | teacher of music in high school

docente muziek secundair onderwijs | onderwijsgevende muziek secundair onderwijs | leerkracht muziek voortgezet onderwijs | leerkracht muzikale opvoeding secundair onderwijs


music instructor | teacher of music | music teacher | private music teacher

muziekleerkracht | muziekleraar | muzieklerares


music teacher primary school | primary education teacher | educator in primary education | primary school teacher

leerkracht lager onderwijs | onderwijsgevende basisonderwijs | leerkracht basisonderwijs | leraar basisonderwijs






teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

uitwisselingsprogramma van leraren | TES [Abbr.]


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

invaller


music | music lessons | musical education

muzikale vorming


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

leerkracht [ docent | leraar | onderwijzend personeel | professor ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
41. Calls on the Member States to prepare and disseminate guidelines for schools, education policymakers, teachers and those responsible for setting the curriculum in order to embrace a gender perspective and gender equality, and to ensure the elimination of stereotypes and sexist distortions that textbooks and teaching materials may include in their content, language or illustrations, encouraging them also to combat this sexism in literature, film, music, games, media, advertising and other areas that can contribute decisively to cha ...[+++]

41. roept de lidstaten ertoe op om richtsnoeren uit te werken en openbaar te maken voor scholen, beleidsmakers op onderwijsgebied, leraren en personen die verantwoordelijk zijn voor het opstellen van leerprogramma's, om rekening te houden met het genderperspectief en gendergelijkheid, en om ervoor te zorgen dat er geen stereotypen en seksistische vooroordelen voorkomen in de inhoud, het taalgebruik of in illustraties van leerboeken en andere leermiddelen, en er bovendien voor te zorgen dat seksisme in literatuur, film, muziek, games, media, reclame of andere domeinen die een duidelijke invloed hebben op de houding, het gedrag en de ident ...[+++]


41. Calls on the Member States to prepare and disseminate guidelines for schools, education policymakers, teachers and those responsible for setting the curriculum in order to embrace a gender perspective and gender equality, and to ensure the elimination of stereotypes and sexist distortions that textbooks and teaching materials may include in their content, language or illustrations, encouraging them also to combat this sexism in literature, film, music, games, media, advertising and other areas that can contribute decisively to cha ...[+++]

41. roept de lidstaten ertoe op om richtsnoeren uit te werken en openbaar te maken voor scholen, beleidsmakers op onderwijsgebied, leraren en personen die verantwoordelijk zijn voor het opstellen van leerprogramma's, om rekening te houden met het genderperspectief en gendergelijkheid, en om ervoor te zorgen dat er geen stereotypen en seksistische vooroordelen voorkomen in de inhoud, het taalgebruik of in illustraties van leerboeken en andere leermiddelen, en er bovendien voor te zorgen dat seksisme in literatuur, film, muziek, games, media, reclame of andere domeinen die een duidelijke invloed hebben op de houding, het gedrag en de ident ...[+++]


41. Calls on the Member States to prepare and disseminate guidelines for schools, education policymakers, teachers and those responsible for setting the curriculum in order to embrace a gender perspective and gender equality, and to ensure the elimination of stereotypes and sexist distortions that textbooks and teaching materials may include in their content, language or illustrations, encouraging them also to combat this sexism in literature, film, music, games, media, advertising and other areas that can contribute decisively to cha ...[+++]

41. roept de lidstaten ertoe op om richtsnoeren uit te werken en openbaar te maken voor scholen, beleidsmakers op onderwijsgebied, leraren en personen die verantwoordelijk zijn voor het opstellen van leerprogramma's, om rekening te houden met het genderperspectief en gendergelijkheid, en om ervoor te zorgen dat er geen stereotypen en seksistische vooroordelen voorkomen in de inhoud, het taalgebruik of in illustraties van leerboeken en andere leermiddelen, en er bovendien voor te zorgen dat seksisme in literatuur, film, muziek, games, media, reclame of andere domeinen die een duidelijke invloed hebben op de houding, het gedrag en de ident ...[+++]


Encourage the providers of initial and continuous professional development programmes for both teachers and ECEC professionals to give consideration to effective methods for fostering curiosity, experimentation, creative and critical thinking and cultural understanding — for instance through art, music and theatre — and to explore the potential of creative partnerships.

De aanbieders van programma’s voor initiële opleiding en bij- en nascholing voor zowel leraren als OOJK-werkers aan te moedigen aandacht te besteden aan doeltreffende methoden voor het bevorderen van nieuwsgierigheid, experimenteerzin, creatief en kritisch denken en cultureel begrip — bijvoorbeeld via kunst, muziek en theater — en het potentieel van creatieve partnerschappen te onderzoeken.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Commissioner for Education, Culture, Training and Youth, Ján Figel’ will be joined by Mikel Irujo Amezaga MEP, Professor Edward de Bono – a leading authority in creative thinking and innovation and Professor Karlheinz Brandenburg – professor for Media Technology and director of the Fraunhofer Institute for Digital Media Technology IDMT, and Jordi Savall – the concert performer, teacher and music researcher, all three Ambassadors of the Year, to launch the communication campaign for the European Year 2009.

Ján Figel’, Europees commissaris voor Onderwijs en cultuur, zal worden vergezeld door Mikel Irujo Amezaga, Europees Parlementslid, professor Edward de Bono – een vooraanstaand deskundige op het gebied van creatief denken en innovatie, professor Karlheinz Brandenburg – hoogleraar Mediatechnologie en directeur van het Fraunhofer Instituut voor Digitale Mediatechnologie IDMT, en Jordi Savall –musicus, docent en muziekwetenschapper, welke drie laatstgenoemden ambassadeurs van dit Jaar zijn, om de communicatiecampagne voor het Europees Jaar 2009 te openen.


the inclusion of all young people in the dialogue, regardless of their educational, social and cultural background; the role of education in shaping young people's values and attitudes; the training of teachers and the inclusion of intercultural dialogue on the school curricula; experiences gained through non-formal learning in out-of-school education; the crucial role of mobility in developing intercultural competences; the role of the media and the use of new technologies in shaping young people's values and attitudes; the importance of access to culture for young people and the role of culture, arts, ...[+++]

het betrekken van alle jongeren, ongeacht hun onderwijs-, sociale en culturele achtergrond, bij de dialoog; de rol van het onderwijs bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; de opleiding van leraren en de opneming van de interculturele dialoog in de schoolprogramma's; ervaringen die zijn opgedaan via niet-formeel leren in het kader van buitenschools onderwijs; de cruciale rol van mobiliteit bij de ontwikkeling van interculturele vaardigheden; de rol van de media en het gebruik van nieuwe technologieën bij de vorming van waarden en attitudes van jongeren; het belang van de toegang van jongeren tot cultuur en de rol van cultuur, kunst, muziek en sport ...[+++]


Encourage the providers of initial and continuous professional development programmes for both teachers and ECEC professionals to give consideration to effective methods for fostering curiosity, experimentation, creative and critical thinking and cultural understanding — for instance through art, music and theatre — and to explore the potential of creative partnerships.

De aanbieders van programma’s voor initiële opleiding en bij- en nascholing voor zowel leraren als OOJK-werkers aan te moedigen aandacht te besteden aan doeltreffende methoden voor het bevorderen van nieuwsgierigheid, experimenteerzin, creatief en kritisch denken en cultureel begrip — bijvoorbeeld via kunst, muziek en theater — en het potentieel van creatieve partnerschappen te onderzoeken.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'teacher music' ->

Date index: 2021-06-06
w