Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beschermer voor instrument voor eenmalig gebruik
Bescherming van de flora
Bescherming van de planten
Bescherming van een stroomgebied
Bureau voor humanitaire hulp
DG Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming
DG Humanitaire hulp
DG Humanitaire hulp en civiele bescherming
Directoraat-generaal Humanitaire hulp
ECHO
Fytosanitaire bescherming
Herbruikbare beschermer voor instrument
Rijn
Rijngebied
Stroomgebied van de Rijn
Wettelijke bescherming na de bevalling
Wettelijke bescherming postpartum

Traduction de «Bescherming van een stroomgebied » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bescherming van een stroom-/waterwingebied | bescherming van een stroomgebied

water catchment protection


transiënte ischemische aanval in stroomgebied van vertebrobasilair systeem

Posterior circulation transient ischemic attack


Er kan geen toegang worden verleend tot een document van de Raad, wanneer de verspreiding ervan afbreuk zou kunnen doen aan de bescherming van het algemeen belang, de bescherming van de persoon en de persoonlijke levenssfeer, de bescherming van het commercieel en industrieel geheim, de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, de bescherming van de geheimhouding

access to a Council document shall not be granted where its disclosure could undermine the protection of the public interest, the protection of the individual and of privacy, the protection of commercial and industrial secrecy, the protection of the Community's financial interests, the protection of confidentiality


DG Europese Civiele Bescherming en Humanitaire Hulp (ECHO) | DG Humanitaire hulp | DG Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming | directoraat-generaal Europese Civiele Bescherming en Humanitaire Hulp (ECHO) | directoraat-generaal Humanitaire hulp | directoraat-generaal Humanitaire Hulp en Civiele Bescherming

DG European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | DG Humanitarian Aid and Civil Protection | Directorate-General for European Civil Protection and Humanitarian Aid Operations (ECHO) | Directorate-General for Humanitarian Aid | Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | EU humanitarian aid and civil protection department | humanitarian aid department of the European Commission | Humanitarian Aid DG | ECHO [Abbr.]


bescherming van de flora [ bescherming van de planten | fytosanitaire bescherming ]

protection of plant life [ protection of plant health | protection of plants ]


herbruikbare beschermer voor instrument

Instrument guard, reusable


beschermer voor instrument voor eenmalig gebruik

Instrument guard, single-use


stroomgebied van de Rijn [ Rijn | Rijngebied ]

Rhine Valley [ Rhine | Rhine basin | Rhine region ]


ECHO [ Bureau voor humanitaire hulp | Bureau voor humanitaire hulp van de Europese Gemeenschap | DG Humanitaire hulp en civiele bescherming | directoraat-generaal Humanitaire hulp en civiele bescherming ]

ECHO [ Directorate-General for Humanitarian Aid and Civil Protection | European Community Humanitarian Office | Humanitarian Aid and Civil Protection DG | Office for Humanitarian Aid ]


wettelijke bescherming na de bevalling | wettelijke bescherming postpartum

legal protection of mother and child | postnatal legal protection | legislation governing maternity period rights | postpartum legal protection
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Op grond van de EU-wetgeving voor zwemwater zijn de lidstaten verplicht om samen te werken en informatie uit te wisselen wanneer de situatie in een stroomgebied grensoverschrijdende effecten heeft op de zwemwaterkwaliteit.

EU bathing water laws oblige Member States to cooperate and exchange information if a river basin gives rise to transboundary impacts on bathing water quality.


33. onderstreept dat de „Gemeenschappelijke verklaring over de ontwikkeling van de binnenvaart en milieubescherming in het stroomgebied van de Donau” is opgesteld door de Internationale Commissie voor de bescherming van de Donau, de Donaucommissie en de Internationale Commissie van het stroomgebied van de Sava, en algemene adviezen bevat voor rivierinfrastructuurprojecten voor technische planners en andere belanghebbenden die bij het desbetreffende planningsproces betrokken willen worden, en dat in deze adviezen wordt aangedrongen op ...[+++]

33. Underlines that the ‘Joint Statement on the Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin’ was drawn up by the International Commission for the Protection of the Danube River, the Danube Commission and the International Sava River Basin Commission and offers general advice for waterway infrastructure projects addressed both to technical planners and to other interested stakeholders who want to be involved in a waterway development planning process, and that these guidelines call for an integrated planning team to assess needs and to propose as many win-win measures as possible to improve both ...[+++]


33. onderstreept dat de „Gemeenschappelijke verklaring over de ontwikkeling van de binnenvaart en milieubescherming in het stroomgebied van de Donau” is opgesteld door de Internationale Commissie voor de bescherming van de Donau, de Donaucommissie en de Internationale Commissie van het stroomgebied van de Sava, en algemene adviezen bevat voor rivierinfrastructuurprojecten voor technische planners en andere belanghebbenden die bij het desbetreffende planningsproces betrokken willen worden, en dat in deze adviezen wordt aangedrongen op ...[+++]

33. Underlines that the ‘Joint Statement on the Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin’ was drawn up by the International Commission for the Protection of the Danube River, the Danube Commission and the International Sava River Basin Commission and offers general advice for waterway infrastructure projects addressed both to technical planners and to other interested stakeholders who want to be involved in a waterway development planning process, and that these guidelines call for an integrated planning team to assess needs and to propose as many win-win measures as possible to improve both ...[+++]


33. onderstreept dat de "Gemeenschappelijke verklaring over de ontwikkeling van de binnenvaart en milieubescherming in het stroomgebied van de Donau" is opgesteld door de Internationale Commissie voor de bescherming van de Donau, de Donaucommissie en de Internationale Commissie van het stroomgebied van de Sava, en algemene adviezen bevat voor rivierinfrastructuurprojecten voor technische planners en andere belanghebbenden die bij het desbetreffende planningsproces betrokken willen worden, en dat in deze adviezen wordt aangedrongen op ...[+++]

33. Underlines that the ‘Joint Statement on the Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin’ was drawn up by the International Commission for the Protection of the Danube River, the Danube Commission and the International Sava River Basin Commission and offers general advice for waterway infrastructure projects addressed both to technical planners and to other interested stakeholders who want to be involved in a waterway development planning process, and that these guidelines call for an integrated planning team to assess needs and to propose as many win-win measures as possible to improve both ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Krachtens Richtlijn 2000/60/EG tot vaststelling van een kader voor communautaire maatregelen betreffende het waterbeleid moeten de lidstaten uiterlijk negen jaar na de inwerkingtreding van de wetgeving voor elk stroomgebied een beheerplan publiceren. Lidstaten met gemeenschappelijke rivieren moeten samenwerken om tot één internationaal stroomgebiedbeheerplan te komen.

Directive 2000/60/EC establishing a framework for Community action in the field of water policy requires Member States to publish a management plan for each river district at the latest nine years after the legislation entered into force. Member States sharing international rivers must work together to produce a single international river basin management plan.


gezien de gemeenschappelijke verklaring over de ontwikkeling van de binnenlandse scheepvaart en milieubescherming in het stroomgebied van de Donau, aangenomen door de Donaucommissie, de Internationale commissie voor de bescherming van de Donau (ICPDR) en de Internationale commissie voor het stroomgebied van de Sava (ISRBC),

– having regard to the joint statement on 'Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin' adopted by the Danube Commission, the International Commission for the Protection of the Danube River (ICPDR) and the International Sava River Basin Commission (ISRBC),


gezien de gemeenschappelijke verklaring over de ontwikkeling van de binnenlandse scheepvaart en milieubescherming in het stroomgebied van de Donau, aangenomen door de Donau-commissie, de Internationale commissie voor de bescherming van de Donau (ICPDR) en de Internationale commissie voor het stroomgebied van de Sava (ISRBC),

– having regard to the joint statement on ‘Development of Inland Navigation and Environmental Protection in the Danube River Basin’ adopted by the Danube Commission, the International Commission for the Protection of the Danube River (ICPDR) and the International Sava River Basin Commission (ISRBC),


Het gaat om het Garda-meer, het Idro-meer, het stroomgebied van de Sarca-Mincio, het stroomgebied van de Oglio, het Adda-stroomgebied, het zuidelijke Lambro-Olona-stroomgebied, het Ticino-stroomgebied, de rivier de Greve, de rivier de Arno (stroomafwaarts van Florence), de Golf van Castellammare (Sicilië) en de Adriatische Zee (noordelijk bekken).

The areas in question are Lake Garda, Lake Idro, the basin of Sarca-Mincio, the basin of the Oglio, the Adda basin, the Southern Lambro-Olona basin, the Ticino basin , the River Greve, the River Arno (downstream of Florence), the Gulf of Castellammare (Sicily) and the Adriatic Sea (North Basin).


Deze stroomlijning van de waterwetgeving zou echter niet leiden tot een lager niveau van milieubescherming; de lat zou integendeel hoger worden gelegd en de doeltreffendheid van de milieubescherming zou worden opgevoerd. Daartoe worden de volgende maatregelen gepland: - vaststelling van kwantitatieve naast de kwalitatieve doelstellingen om ervoor te zorgen dat door wateronttrekking geen tekorten en/of milieuschade worden veroorzaakt; - invoering van grondwaterbeheer naast het beheer van het oppervlaktewater om een gecoördineerde aan ...[+++]

However, this rationalisation of the water legislation would not lead to a lowering of the existing level of environmental protection; indeed the level of ambition would be raised and the efficiency of the environmental protection measures increased: - Water quantity objectives would be included alongside water quality to ensure water abstraction does not lead to shortages and/or environmental damage. - Groundwater management would be included alongside surface water management to ensure a coordinated approach to these interconnected resources. - The management of water as an economic resource (for drinking, industry, agriculture, power ...[+++]


HERINNEREND AAN de conclusies van de Europese Raad van 17-18 juni 2004 waarin de Commissie wordt verzocht een alomvattende strategie op te stellen voor een betere bescherming van kritieke infrastructuren; HERINNEREND AAN de mededeling van de Commissie van 22 oktober 2004 over "Terrorismebestrijding: bescherming van kritieke infrastructuur"; HERINNEREND AAN de conclusies van de Europese Raad van 16-17 december 2004 waarin het voornemen van de Commissie om een Europees programma voor de bescherming van kritieke infrastructuur (EPCIP) voor te stellen, wordt onderschreven; HER ...[+++]

RECALLING the European Council Conclusions of 17-18 June 2004 asking the Commission to prepare an overall strategy to enhance the protection of critical infrastructures; RECALLING the Commission Communication of 22 October 2004 on "Critical Infrastructure Protection in the Fight against Terrorism"; RECALLING the European Council Conclusions of 16-17 December 2004 accepting the Commission's intention to propose a European Programme for Critical Infrastructure Protection; RECALLING the emergency JHA Council Declaration of 13 July 2005 on the EU response to the London bombings reaffirming the intention to agree a European Programme on Cr ...[+++]


w