13. wijst erop dat de
Europese markt voor kaart-, internet- en mobiele betalingen gefragmenteerd is zowel binnen de nationale grenzen als daarover heen; is van mening dat standaardisatie niet beperkt mag blijven tot veiligheidsnormen maar zich ook moet uitstrekken tot de maatregelen die noodzakelijk zij
n om een markt voor elektronische betalingen tot stand te brengen die opener, transparanter, innovatiever, concurrentiekrachtiger en niet versplinterd is en die alle consumenten voordelen biedt (bijvoorbeeld met betrekking tot interope
...[+++]rabiliteit, of meeneembaarheid in m-betalingen); is van mening dat met het oog hierop het instrument van co-badging voor betaalkaarten, waarin de bank op verzoek van de kaarthouder moet voorzien, in overweging dient te worden genomen (in dat geval moet de consument zelf een keuze kunnen maken uit de op de kaart beschikbare PSP's en de prioriteit ertussen) en dat de nog overgebleven hinderpalen voor grensoverschrijdend kopen weggewerkt moeten worden; 13. Notes that the European market for cards, internet and mobile payments is fragmented both across and within national borders; takes the view that standardisation should not be limited to the definition of security standards but should include measures necessary to ensure a more open, transparent, innovative, competiti
ve and unfragmented electronic payments market that brings advantages to all consumers (for example with regard to interoperability or, in m-payments, portability); considers that, to reach this target, the tool of co-badging for payments cards, to be provided by the bank to the cardholder upon request, should be taken
...[+++] into consideration (in that case the choice of PSPs available on the card and of priority between them should be up to the consumer) and that the remaining obstacles to crossborder acquiring should be eliminated;