Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
EEZ
Exclusieve economische zone
Gegraveerde zones reinigen
Gegraveerde zones schoonmaken
Kwetsbaar gebied
Kwetsbare gebruikers van sociale diensten beschermen
Kwetsbare oudere
Kwetsbare persoonlijkheid
Kwetsbare volwassene
Kwetsbare zone
Nationale exclusieve zone
Steriele zone
Tweehonderd-mijlszone
Zone-indelingscodes

Traduction de «Kwetsbare zone » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


kwetsbaar gebied | kwetsbare zone

vulnerable area | vulnerable zone


meest kwetsbare sector van de om beveiligingsredenen beperkt toegankelijke zones | steriele zone

critical part of a security restricted area | sterile area








kwetsbare gebruikers van sociale diensten beschermen

help vulnerable social service users | intervene to protect vulnerable social service users | protect vulnerable social service user | protect vulnerable social service users


gegraveerde zones reinigen | gegraveerde zones schoonmaken

clean areas for engraving | polish engraved areas | clean engraved areas | polish areas to be etched


exclusieve economische zone [ EEZ | nationale exclusieve zone | tweehonderd-mijlszone ]

exclusive economic zone [ EEZ | exclusive national zone | two-hundred-mile zone ]


zone-indelingscodes

zoning laws | zoning regulations | zoning codes | zoning standards
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Met ingang van juni 2013 zijn er tien inbreukprocedures ingeleid tegen acht lidstaten: (Frankrijk betreffende de aanwijzing van kwetsbare zones; Frankrijk betreffende het actieprogramma; Luxemburg betreffende het actieprogramma; Griekenland betreffende kwetsbare zones; Griekenland betreffende het actieprogramma; Polen betreffende kwetsbare zones en het actieprogramma; Slowakije betreffende controle, kwetsbare zones en het actieprogramma; Bulgarije betreffende het actieprogramma; Italië betreffende het actieprogramma en Letland betreffende het actieprogramma).

As of June 2013, ten infringement cases were open against eight Member States (France on nitrate vulnerable zone designation (NVZ); France on action programme (AP); Luxembourg on AP; Greece on NVZ; Greece on AP; Poland on NVZ and AP; Slovakia on monitoring, NVZ and AP; Bulgaria on AP; Italy on AP and Latvia on AP).


Bovendien zijn er zeven Pilot-verzoeken[36] gestuurd aan zeven lidstaten (België-Wallonië betreffende kwetsbare zones, het actieprogramma en controles, Bulgarije betreffende controles en kwetsbare zones; Zweden betreffende kwetsbare zones; Malta betreffende het actieprogramma; Cyprus betreffende het actieprogramma; Tsjechië betreffende het actieprogramma; Estland betreffende het actieprogramma), om kwesties te verduidelijken in verband met bepaalde aspecten van hun wetgeving waarmee de nitratenrichtlijn ten uitvoer wordt gelegd.

In addition, seven pilot requests[36] were addressed to seven Member States (Belgium-Wallonia on NVZ, AP and controls; Bulgaria on monitoring and NVZ; Sweden on NVZ; Malta on AP; Cyprus on AP; Czech Republic on AP; Estonia on AP), with the objective to clarify issues linked to some aspects of their legislation implementing the Nitrates Directive.


De Commissie is van mening dat Griekenland sommige van zijn kwetsbare zones moet uitbreiden en een aantal nieuwe kwetsbare zones moet aanwijzen (hoewel Griekenland had toegezegd enkele nieuwe zones aan te wijzen, heeft het tot dusver nog geen concrete stappen daartoe ondernomen). Het verzoek van de Commissie is gedaan in de vorm van een met redenen omkleed advies (de tweede stap in de EU-inbreukprocedure), en Griekenland heeft twee maanden de tijd om te reageren.

The Commission's request takes the form of a reasoned opinion (the second stage in EU infringement proceedings), and Greece has two months to reply.


Op grond van de EU-wetgeving moeten de lidstaten voor nitraatverontreiniging kwetsbare zones aanwijzen en maatregelen nemen om verontreiniging in die gebieden te beperken en te voorkomen.

Under EU law, Member States have to designate areas that are vulnerable to nitrate pollution and adopt measures to reduce and prevent pollution those areas.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Volgens de richtlijn moesten de lidstaten tegen december 1993 toezicht houden op oppervlaktewateren en grondwateren, om door nitraten verontreinigde wateren te identificeren en kwetsbare zones aan te wijzen (zones met intensieve landbouw die door nitraten verontreinigde wateren omvatten.

The Directive required Member States to carry out monitoring of surface waters and ground water, to identify nitrate-polluted waters and to designate vulnerable zones (zones of intensive agriculture that include nitrate-polluted waters) by December 1993.


De richtlijn bepaalt dat de lidstaten de kwaliteit van het oppervlakte- en grondwater moeten bewaken, met nitraten verontreinigde wateren moeten opsporen en voor eind december 1993 kwetsbare zones (d.w.z. zones die afwateren in met nitraten verontreinigde wateren) moeten aanwijzen.

The Directive required Member States to carry out monitoring of surface waters and ground water, to identify nitrate-polluted waters and to designate vulnerable zones (i.e. zones that drain into nitrate-polluted waters) by December 1993.


Krachtens genoemde richtlijn zijn de lidstaten verplicht de nitraatconcentratie in de oppervlaktewateren en het grondwater te bewaken, de door nitraten verontreinigde wateren te inventariseren en kwetsbare zones (d.w.z., zones die afwateren op aan nitraatverontreiniging onderhevige wateren) aan te wijzen. De lidstaten dienden per 20 december 1993 aan deze eisen te voldoen.

The directive required Member States to carry out monitoring of surface waters and groundwater, identify nitrate-polluted waters, and designate vulnerable zones (i.e. zones draining into nitrate-polluted waters) by 20 December 1993.


3. Een overzicht van de overeenkomstig artikel 6 verkregen controleresultaten, met inbegrip van een uiteenzetting van de overwegingen die hebben geleid tot de aanwijzing van elke kwetsbare zone of tot herziening of aanvulling van de lijst van kwetsbare zones.

3. A summary of the monitoring results obtained pursuant to Article 6, including a statement of the considerations which led to the designation of each vulnerable zone and to any revision of or addition to designations of vulnerable zones.


Overwegende dat het noodzakelijk is dat de Lid-Staten kwetsbare zones vaststellen en actieprogramma's opstellen en uitvoeren om de verontreiniging van water door stikstofverbindingen in kwetsbare zones te verminderen;

Whereas it is necessary for Member States to identify vulnerable zones and to establish and implement action programmes in order to reduce water pollution from nitrogen compounds in vulnerable zones;


2. Een actieprogramma kan betrekking hebben op alle kwetsbare zones op het grondgebied van een Lid-Staat of er kunnen, indien de Lid-Staten zulks passend achten, verschillende programma's worden vastgesteld voor verschillende kwetsbare zones of gedeelten daarvan.

2. An action programme may relate to all vulnerable zones in the territory of a Member State or, where the Member State considers it appropriate, different programmes may be established for different vulnerable zones or parts of zones.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Kwetsbare zone' ->

Date index: 2023-01-29
w