Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BBP
BBP naar volume
BBP naar waarde
BBP tegen constante prijzen
BBP tegen lopende prijzen
Bruto binnenlands product
Bruto binnenlands produkt
Nominaal
Nominaal BBP
Reeel BBP
Schuld-bbp-ratio
Schuld-bbp-verhouding
Schuldquote
Verhouding totaal overheidstekort-BBP

Vertaling van "Nominaal BBP " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
BBP naar waarde | BBP tegen lopende prijzen | nominaal BBP

GDP at current prices | GDP in money terms | GDP in value | nominal GDP


BBP naar volume | BBP tegen constante prijzen | reeel BBP

GDP at constant prices | GDP in real terms | GDP in volume | gross domestic product at constant prices | gross domestic product in real terms | gross domestic product in volume | real GDP | real gross domestic product


schuld-bbp-ratio | schuld-bbp-verhouding | schuldquote | verhouding totaal overheidstekort-BBP

debt ratio | debt-to-GDP ratio | general government debt ratio | government debt ratio | public debt ratio




bruto binnenlands product [ BBP | bruto binnenlands produkt ]

gross domestic product [ GDP ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
6. Indien de grootte van de door herzieningen veroorzaakte aanpassingen aan tekort/overschot ten minste 0,3 % van het bruto binnenlands product (bbp) bedraagt, dan wel de grootte van de door herzieningen veroorzaakte aanpassingen aan schuld, inkomsten, uitgaven of nominaal bbp ten minste 0,5 % van het bbp bedraagt, worden de gegevens inzake tekort/overschot, schuld, inkomsten, uitgaven en nominaal bruto binnenlands product (bbp) onderbouwd met redenen voor herzieningen.

6. The data on deficit/surplus, debt, revenue, expenditure and nominal gross domestic product (GDP) shall be accompanied by reasons for revisions when the magnitude of the change to deficit/surplus caused by revisions is at least 0,3 % of GDP or the magnitude of the change to debt, revenue, expenditure or nominal GDP caused by revisions is at least 0,5 % of GDP.


5. vaststelling van een verbeterd kader voor analytisch toezicht (met inbegrip van een scorebord met specifieke "trigger values" voor vroegtijdige waarschuwing) met passende methodologische instrumenten en transparantie met het oog op doeltreffend multilateraal toezicht gebaseerd op belangrijke economische indicatoren (reëel en nominaal) die de concurrentievermogensituaties kunnen beïnvloeden, waaronder, maar niet uitsluitend, het groeipercentage, samenstelling van het nationaal bbp, de netto arbeidsdeelname, reële wisselkoersontwikkelingen, arbeidskostenontwikkelingen, lopende rekenings- en betalingsbalansontwikkelingen, kredietgroei, k ...[+++]

5. Establish an enhanced analytical surveillance framework (including a scoreboard with specific trigger values for early warning) with appropriate methodological tools and transparency for an effective multilateral surveillance based on key economic indicators (real and nominal), which may affect competitiveness positions, including, but not limited to, growth rate, composition of the national gross domestic product (GDP), employment rate, real exchange rate developments, labour cost developments, current account/balance of payments developments, credit growth, capital formation and inflows, productivity developments, asset markets (inc ...[+++]


Overeenkomstig artikel 8, lid 1, van Verordening (EG) nr. 1083/2006 komen de NUTS II-regio's die voor steun in het kader van de convergentiedoelstelling uit hoofde van artikel 5, lid 1, van die verordening in aanmerking zouden zijn gekomen indien de subsidiabiliteitsdrempel op 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-15 zou zijn gehandhaafd, doch niet langer in aanmerking komen omdat hun nominaal BBP per inwoner meer zal bedragen dan 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-25, gemeten en berekend overeenkomstig dit artikel 5, lid 1, bij wijze van specifieke overgangsmaatregel in aanmerking voor financiering uit de structuurfondsen uit hoofde ...[+++]

Pursuant to Article 8(1) of Regulation (EC) No 1083/2006 specifies that the NUTS level 2 regions which would have been eligible for Convergence objective status under Article 5(1) of that Regulation had the eligibility threshold remained at 75 % of average GDP of the EU-15, but which lose eligibility because their nominal per capita GDP level will exceed 75 % of the average GDP of the EU-25, measured and calculated according to the same Article 5(1), are also eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Convergence objective.


1. De NUTS II-regio's die voor steun in het kader van de convergentiedoelstelling uit hoofde van artikel 5, lid 1, in aanmerking zouden zijn gekomen indien de subsidiabiliteitsdrempel op 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-15 zou zijn gehandhaafd, doch niet langer in aanmerking komen omdat hun nominaal BBP per inwoner meer zal bedragen dan 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-25, gemeten en berekend overeenkomstig artikel 5, lid 1, komen, bij wijze van specifieke overgangsmaatregel, in aanmerking voor financiering uit de structuurfondsen uit hoofde van de convergentiedoelstelling.

1. The NUTS level 2 regions which would have been eligible for Convergence objective status under Article 5(1) had the eligibility threshold remained at 75 % of the average GDP of the EU-15, but which lose eligibility because their nominal GDP per capita level will exceed 75 % of the average GDP of the EU-25, measured and calculated according to Article 5(1), shall be eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Convergence objective.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. De NUTS II-regio's die voor steun in het kader van de convergentiedoelstelling uit hoofde van artikel 5, lid 1, in aanmerking zouden zijn gekomen indien de subsidiabiliteitsdrempel op 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-15 zou zijn gehandhaafd, doch niet langer in aanmerking komen omdat hun nominaal BBP per inwoner meer zal bedragen dan 75 % van het gemiddelde BBP van de EU-25, gemeten en berekend overeenkomstig artikel 5, lid 1, komen, bij wijze van specifieke overgangsmaatregel, in aanmerking voor financiering uit de structuurfondsen uit hoofde van de convergentiedoelstelling.

1. The NUTS level 2 regions which would have been eligible for Convergence objective status under Article 5(1) had the eligibility threshold remained at 75 % of the average GDP of the EU-15, but which lose eligibility because their nominal GDP per capita level will exceed 75 % of the average GDP of the EU-25, measured and calculated according to Article 5(1), shall be eligible, on a transitional and specific basis, for financing by the Structural Funds under the Convergence objective.


Aangezien het BBP per inwoner sterk verschilt tussen de lidstaten onderling, betekent een lening van een identiek nominaal bedrag niet hetzelfde in verschillende regio's.

As GDP per capita differ widely between Member States, a loan of the same nominal amount is regarded differently in different regions.


De meeste van de zuidelijke en oostelijke buurlanden van de EU hebben een nominaal BBP per hoofd van minder dan 2000 EUR [7].

Most of the EU's Southern and Eastern neighbours have a nominal GDP per capita of less than EUR2000 [7].


De meeste van de zuidelijke en oostelijke buurlanden van de EU hebben een nominaal BBP per hoofd van minder dan 2000 EUR [7].

Most of the EU's Southern and Eastern neighbours have a nominal GDP per capita of less than EUR2000 [7].


De verwezenlijking van de begrotingsdoelstellingen voor 2001 werd in de hand gewerkt door een krachtiger dan geplande beheersing van de uitgaven en door een hoger dan verwacht nominaal BBP.

The achievement of the fiscal targets for 2001 was helped by stronger than planned containment of expenditure and higher than expected nominal GDP..


Nominaal leveren buitenlandse directe investeringen een belangrijke bijdrage aan investeringen en groei in deze periode: de instroom aan buitenlandse directe investeringen bedroeg gemiddeld 5% van het BBP.

Nominally, FDI has been an important contributor to investment and growth in this period: FDI inflows corresponded to an average 5% of GDP.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Nominaal BBP' ->

Date index: 2021-03-10
w