Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Advertentie
Commerciële reclame
Directe reclame
Misleidende reclame
Ongeoorloofde reclame
Publiciteit
Rechtstreekse EU-betalingen
Rechtstreekse betalingen aan landbouwers
Rechtstreekse reclame
Rechtstreekse uitstrijk van long
Reclame
Reclame maken voor de galerie
Reclame maken voor de kunstgalerij
Reclameactie
Reclamecampagne
Sluikreclame
Systeem van rechtstreekse betalingen

Vertaling van "Rechtstreekse reclame " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
rechtstreekse reclame | directe reclame [Abbr.]

direct advertising




reclame [ advertentie | commerciële reclame | publiciteit | reclameactie | reclamecampagne ]

advertising [ advertisement | advertising campaign ]


rechtstreekse EU-betalingen [4.7] [ rechtstreekse betalingen aan landbouwers | systeem van rechtstreekse betalingen ]

EU direct payments [4.7] [ direct payments system | direct payments to farmers ]


misleidende reclame [ ongeoorloofde reclame | sluikreclame ]

advertising malpractice [ deceptive advertising | false advertising | misleading advertising | subliminal advertising | unfair advertising ]


medewerker reclame en/of public relations

Advertising/public relations


operatief herstel van farynx door rechtstreekse sluiting

Repair of pharynx by direct closure


rechtstreekse uitstrijk van long

Lung direct smear sample


Akte betreffende de verkiezing van de leden van het Europees Parlement door middel van rechtstreekse algemene verkiezingen | Akte tot verkiezing van de vertegenwoordigers in de Vergadering door middel van rechtstreekse algemene verkiezingen

Act concerning the election of the members of the European Parliament by direct universal suffrage | Act concerning the election of the representatives of the Assembly by direct universal suffrage


reclame maken voor de galerie | reclame maken voor de kunstgalerij

endorse the gallery | promote the gallery | advertise the gallery | advertising a gallery
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Zweden is een dergelijk verbod sinds 1991 van kracht: alle tv-reclame en rechtstreekse reclame gericht op kinderen jonger dan twaalf jaar is verboden.

Such a ban has been in use in Sweden since 1991, and it forbids all advertising on TV and direct advertising towards children under the age of 12.


9. benadrukt de talloze uitdagingen waarmee de consumentenagenda wordt geconfronteerd, waaronder het mondiger maken van de consument en vermindering van de ongelijkheid, het stimuleren van duurzame consumptie, het terugdringen van de blootstelling van consumenten aan gevaarlijke producten en het beschermen van consumenten, met name kinderen, tegen rechtstreekse misleidende reclame; roept beleidsmakers op grondig na te denken over manieren om slimmere strategieën te ontwerpen die consumenten de informatie verschaffen die ze nodig hebben en die ze werkelijk kunnen gebruiken, zonder daarbij onderne ...[+++]

9. Highlights the numerous challenges facing the Consumer Agenda, including empowering consumers and reducing levels of inequality, encouraging sustainable consumption, reducing consumer exposure to unsafe products and protecting consumers, especially children, against direct misleading advertising; calls for an in-depth review among policy-makers of ways of designing smarter policies which provide consumers with information they need and can actually use, without creating additional burdens for companies;


- bij reclame die wordt toegestuurd via e-mail, moet het weigeren van alle volgende reclame via een rechtstreekse en effectieve weblink mogelijk worden gemaakt;

– requiring advertisements sent by e-mail to contain a direct, working hyperlink that enables consumers to refuse all further advertising;


TV-zenders in de lidstaten van de EU zenden een groot aantal gezondheidsprogramma’s uit, waarvan het eigenlijke doel rechtstreekse reclame of sluikreclame voor geneesmiddelen, met name voedingssupplementen is.

A large number of health programmes are being broadcast on television in EU Member States.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De heer Liese heeft ook de kwestie van rechtstreekse reclame aan de orde gesteld.

Mr Liese also raised the question of direct consumer advertising.


De zwarte lijst van praktijken die onder alle omstandigheden verboden zijn, biedt nationale instanties een doeltreffend instrument tegen gangbare oneerlijke praktijken zoals lokkertjes, valse gratis aanbiedingen, verborgen reclame en rechtstreekse beïnvloeding van kinderen.

In turn, the "Black List" of practices banned in all circumstances has provided national authorities with an effective tool to tackle common unfair practices like bait advertising, fake free offers, hidden advertising and direct targeting of children.


2. Om ervoor te zorgen dat gegevens beschikbaar worden gesteld over het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's die in de Gemeenschap langs elektronische weg voor verkoop of leasing worden aangeboden, dienen de lidstaten de nodige maatregelen te treffen om ervoor te zorgen dat elektronische, magnetische of optische opslagmedia die worden gebruikt voor de marketing van en het adverteren en maken van reclame voor nieuwe personenauto's bij het publiek de volgende informatie bevat: "Nadere informatie over het specifieke brandstofverbruik en de specifieke CO2-uitstoot van nieuwe personenauto's wordt gegeven in (... naam ...[+++]

2. In order to ensure that information on fuel consumption and CO2 emissions of new passenger cars is made available when such cars are offered for sale and lease in the Community by electronic means Member States should take the necessary measures to ensure that electronic, magnetic or optical storage media used for the marketing, advertising and promotion of new passenger cars to the general public contains the following information: "Further information on specific fuel consumption and specific CO2 emissions of new passenger cars is given in (... reference to name of the guide ...) which can be obtained free of charge at all points of sale and (... reference to national designated body/or direc ...[+++]


(9) Overwegende dat alle vormen van onrechtstreekse reclame en sponsoring voor, alsook het gratis uitreiken van tabaksproducten, dezelfde gevolgen hebben als rechtstreekse reclame en derhalve, onverminderd het fundamentele beginsel van vrijheid van meningsuiting, dienen te worden gereglementeerd, met inbegrip van onrechtstreekse vormen van reclame en sponsoring waarbij, hoewel het tabaksproduct er niet rechtstreeks in wordt genoemd, een naam, merk, symbool of enig ander voor tabaksproducten gebruikt onderscheidend teken wordt gebruikt; dat de toepassing van deze bepalingen door de lidstaten evenwel kan worden uitgesteld om de aanpassing ...[+++]

(9) Whereas all forms of indirect advertising and sponsorship, and likewise free distribution, have the same effects as direct advertising, and whereas they should, without prejudice to the fundamental principle of freedom of expression, be regulated, including indirect forms of advertising which, while not mentioning the tobacco product directly, use brand names, trade marks, emblems or other distinctive features associated with tobacco products; whereas, however, Member States may defer application of these provisions to allow time for commercial practices to be adjusted and sponsorship of tobacco products to be replaced by other suitable f ...[+++]


In 2001 was de teleurstellende mondiale economische ontwikkeling van rechtstreekse invloed op de reclame-uitgaven, met inbegrip van die in de televisiesector.

In 2001, the disappointing development of the economic trend world-wide has directly affected advertising expenditure including with regard to television.


Dit percentage kan eventueel tot 20 % worden opgetrokken indien het vormen van reclame omvat zoals de rechtstreekse aanbieding aan het publiek met het oog op verkoop, aankoop en verhuring van produkten of met het oog op het verrichten van diensten, mits de reclameboodschappen niet meer dan 15 % van de programma's uitmaken.

However, this percentage may be increased to 20 % to include forms of advertisements such as direct offers to the public for the sale, purchase or rental of products or for the provision of services, provided the amount of spot advertising does not exceed 15 %.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Rechtstreekse reclame' ->

Date index: 2023-10-20
w