Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanvalsdrone
Alcoholtest
Automatisch bestuurd kabinesysteem
Automatisch bestuurd kabinetransport
Automatisch bestuurd kabinevervoer
Bescherming van de bestuurder
Bestuurder van een onderneming
Bestuurder van motorvoertuig
Bestuurder van oogst- en dorsmachine
Blaasproef
Bloedproef
Bouwknecht
Door dier aangedreven landbouwmachine
Dorsmachine
Drone
Gevechtsdrone
Gezichtsveld
Keuring van ogen voor bestuurder
Landbouwmachines NNO
Maaidorsmachine
Maaimachine
Onbemand bewapend vliegtuig
Onbemand luchtvaartuig
Onbemand luchtvoertuig
Onbemand vliegtuig
Ondernemingsdirecteur
Ongeval veroorzaakt door dorsmachine
Op afstand bestuurd luchtvaartuig
Op afstand bestuurd luchtvoertuig
Op afstand bestuurd vliegtuig
Pilootloos vliegtuig
Valhelm
Veiligheid op de weg
Verkeersveiligheid

Traduction de «bestuurder van en dorsmachine » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bestuurder van oogst- en dorsmachine | bouwknecht

combine-harvester driver


drone [ aanvalsdrone | gevechtsdrone | onbemand bewapend vliegtuig | onbemand luchtvaartuig | onbemand luchtvoertuig | onbemand vliegtuig | op afstand bestuurd luchtvaartuig | op afstand bestuurd luchtvoertuig | op afstand bestuurd vliegtuig | pilootloos vliegtuig ]

drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]


automatisch bestuurd kabinesysteem | automatisch bestuurd kabinetransport | automatisch bestuurd kabinevervoer

automated guideway transit | automated guideway transportation | computer controlled vehicle system | AGT [Abbr.]


ongeval veroorzaakt door dorsmachine

Accident caused by thresher


door dier aangedreven landbouwmachine | dorsmachine | laadboom, hooi | landbouwmachines NNO | maaidorsmachine | maaimachine

animal-powered farm machine combine harvester derrick, hay farm machinery NOS reaper thresher


bestuurder ter aflossing van de tweede bestuurder tijdens kruisvlucht

cruise relief co-pilot


keuring van ogen voor bestuurder

Driver eye examination




verkeersveiligheid [ alcoholtest | bescherming van de bestuurder | blaasproef | bloedproef | gezichtsveld | valhelm | veiligheid op de weg ]

road safety [ breathalyser test | driver protection | field of vision | helmet ]


ondernemingsdirecteur [ bestuurder van een onderneming ]

managing director [ Directors(ECLAS) ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
40) „side-by-side-voertuig” of „SbS”: een niet-geleed, door de bediener bestuurd voertuig met eigen aandrijving dat voornamelijk is bestemd voor vervoer op onverharde oppervlakken op vier of meer wielen, met een minimale ongeladen massa in rijklare toestand van 300 kg (met inbegrip van de standaarduitrusting, koelvloeistof, smeermiddelen, brandstof en uitrustingsstukken, maar zonder optionele accessoires en bestuurder) en met een door de constructie bepaalde maximumsnelheid van 25 km/h of meer; een dergelijk voertuig is tevens ontworpen voor het vervoer van personen en/of goederen, en/of voor het duwen en trekken van uitrustingsstukken, ...[+++]

‘side-by-side vehicle’ or ‘SbS’ means a self-propelled, operator-controlled, non-articulated vehicle intended primarily to travel on unpaved surfaces on four or more wheels, having a minimum unladen mass, in running order, of 300 kg (including standard equipment, coolant, lubricants, fuel and tools but excluding optional accessories and the driver) and a maximum design speed of 25 km/h or more; such a vehicle is also designed to transport persons and/or goods, and/or to pull and push equipment, is steered by a control other than a handlebar, is designed for recreational or utility purposes and carries no more than six people including t ...[+++]


De behoefte aan een Europese code en een grotere mate van openbaarheid van corporate governance-praktijken, evenals een aantal andere vraagstukken die door de Raad van Oviedo van april 2002 aan de orde werden gesteld naar aanleiding van de schandalen in de VS (de rol van niet bij het dagelijks bestuur betrokken bestuurders en commissarissen, de beloning van bestuurders, de verantwoordelijkheid van bestuurders voor financiële verslaggeving en auditpraktijken) werden eveneens door de groep op hoog niveau van deskundigen op het gebied van vennootschapsrecht bestudeerd.

The need for a European code and for additional disclosure of corporate governance practices, as well as a series of additional issues raised by the Oviedo Council in April 2002 in the wake of the US scandals (the role of non-executive directors and of supervisory boards, management remuneration, management responsibility for financial statements, and auditing practices), were also considered by the High Level Group of Company Law Experts.


3. Wanneer een bestuurder ontslag neemt of niet in staat is zijn of haar taken uit te oefenen, benoemt de algemene vergadering een bestuurder voor de resterende duur van de ambtstermijn van de vorige bestuurder.

3. In the case that a director resigns or becomes unable to exercise his or her duties, the General Assembly shall appoint another director for the remainder of the former director's term.


We weten dat de kans dat een buitenlandse bestuurder een overtreding begaat, drie keer groter is dan bij een bestuurder uit het land zelf.

We know that a foreign driver is three times more likely to commit an offence than a resident driver.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
de bestuurders van de beleggingsmaatschappij staan als voldoende betrouwbaar bekend en beschikken over voldoende ervaring, ook met betrekking tot het type werkzaamheden dat door de beleggingsmaatschappij wordt verricht en te dien einde: moeten de identiteit van de bestuurders van de beleggingsmaatschappij, alsmede iedere vervanging van deze bestuurders onmiddellijk aan de bevoegde autoriteiten worden gemeld; . moet over het dagelijks beleid van een beleggingsmaatschappij w ...[+++]

the directors of the investment company must be of sufficiently good repute and be sufficiently experienced also in relation to the type of business pursued by the investment company and, to that end: the names of the directors and of every person succeeding them in office must be communicated forthwith to the competent authorities; the conduct of an investment company’s business must be decided by at least two persons meeting such conditions; and ‘directors’ shall mean those persons who, under the law or the instruments of incorpor ...[+++]


b)de bestuurders van de beleggingsmaatschappij staan als voldoende betrouwbaar bekend en beschikken over voldoende ervaring, ook met betrekking tot het type werkzaamheden dat door de beleggingsmaatschappij wordt verricht en te dien einde: moeten de identiteit van de bestuurders van de beleggingsmaatschappij, alsmede iedere vervanging van deze bestuurders onmiddellijk aan de bevoegde autoriteiten worden gemeld; . moet over het dagelijks beleid van een beleggingsmaatschappij worden besloten door ten minste twee personen die aan deze voorwaarden voldoen, en ...[+++]

(b)the directors of the investment company must be of sufficiently good repute and be sufficiently experienced also in relation to the type of business pursued by the investment company and, to that end: the names of the directors and of every person succeeding them in office must be communicated forthwith to the competent authorities; the conduct of an investment company’s business must be decided by at least two persons meeting such conditions; and ‘directors’ shall mean those persons who, under the law or the instruments of incor ...[+++]


De richtlijn voorziet in technische mechanismen en juridische instrumenten die het mogelijk maken een Europese bestuurder te identificeren en dus te bestraffen voor een overtreding die hij begaan heeft in een andere lidstaat dan die waarin zijn voertuig is ingeschreven. Deze maatregel zal een positieve gedragswijziging van zowel ingezeten bestuurders als bestuurders op doorreis teweegbrengen en aldus de veiligheid op de Europese wegen aanzienlijk verbeteren. Bovendien betekent dit het einde van het verschil in behandeling dat vaak bestaat tussen deze ...[+++]

Technical measures and legal instruments are to be put in place which will enable EU drivers to be identified and thus prosecuted for offences committed in a Member State other than the one where his or her vehicle is registered. This will make an appreciable difference to road safety in Europe by bringing about a positive change of behaviour in both non-resident and resident drivers. It will also end the unequal treatment which often exists between these two groups of road users.


De verkeersveiligheid verbeteren: gelijke behandeling van ingezeten bestuurders en bestuurders op doorreis

More safety on our roads - equal treatment of resident and non-resident drivers


Een ontzegging van de rijbevoegdheid die aan een bestuurder wordt opgelegd in een ander land dan zijn normale staat van verblijf, geldt momenteel uitsluitend voor dat land en voor zolang de betrokken persoon op het grondgebied van dat land is; als de autoriteiten het rijbewijs van de bestuurder hebben ingetrokken, moet het aan de bestuurder worden teruggegeven wanneer hij het land verlaat.

It should be noted that at present a disqualification imposed on a driver in a country other than his normal State of residence applies only within that country and for as long as the person is in that country; indeed the licence, if it was taken by the authorities of that State, must be returned to the driver when he leaves that country.


Met het oog daarop bevat de richtlijn de nodige criteria en procedures voor het vaststellen van technische interoperabiliteitsspecificaties met name voor wat betreft de structurele subsystemen (infrastructuur, energie, controle, besturing/seingeving en rollend materieel Wat de infrastructuur betreft, dienen de hoge-snelheidslijnen te omvatten : - de speciaal voor hoge snelheid aangelegde lijnen, uitgerust voor snelheden die gewoonlijk ten minste 250 km/h bedragen ; - de lijnen die speciaal zijn aangepast voor hoge snelheid, uitgerust voor snelheden van ca. 200 km/h ; - de speciaal voor hoge snelheid aangepaste lijnen met een specifiek karakter vanwege topografische moeilijkheden, het reliëf of de stedelijke omgeving, waarvan de snelheid p ...[+++]

To achieve that aim, the Directive lays down the criteria and procedures necessary for the adoption of the technical specifications for interoperability, in particular as regards the structural sub-systems (infrastructures, energy, supervision, control/signalling and rolling stock). From the point of view of infrastructure, high-speed lines should consist of: - lines specially built for high speed equipped for speeds generally equal to or greater than 250 km/h; - lines specially upgraded for high speed equipped for speeds of the order of 200 km/h; - lines specially upgraded for high speed which are of a special nature on account of top ...[+++]


w