Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Afschrijving
Afschrijving op basis van technische slijtage
Afschrijving van activa uitvoeren
Afschrijving voor slijtage
Belastingaangiften inspecteren
Belastingaangiftes inspecteren
Belastingovereenkomst
Bilaterale fiscale conventie
Boekhoudkundige afschrijving
Boeking op een begrotingspost
Buitengewone afschrijvingen
Extra afschrijving
Fiscaal akkoord
Fiscale aangiften inspecteren
Fiscale aangiftes inspecteren
Fiscale afschrijving
Industriële afschrijving
Internationale fiscale conventie
Regeling voor versnelde afschrijving
Technische afschrijving
Waardevermindering

Traduction de «fiscale afschrijving » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


afschrijving [ fiscale afschrijving | industriële afschrijving ]

amortisation [ amortization | depreciation | tax amortisation | depreciation(UNBIS) ]


afschrijving op basis van technische slijtage | afschrijving voor slijtage | technische afschrijving

depreciation for wear and tear


buitengewone afschrijvingen | extra afschrijving | regeling voor versnelde afschrijving

additional depreciation | extraordinary depreciation | system of accelerated depreciation


afschrijving van activa uitvoeren

perform asset deflation | perform asset reduction | perform asset depreciation | perform property depreciation


afschrijving | waardevermindering

decrease in value | depreciation | devaluation


boekhoudkundige afschrijving [ boeking op een begrotingspost ]

accounting entry


fiscale aangiften inspecteren | fiscale aangiftes inspecteren | belastingaangiften inspecteren | belastingaangiftes inspecteren

check fiscal returns | investigate tax returns | inspect tax returns | investigate fiscal returns


belastingovereenkomst [ bilaterale fiscale conventie | fiscaal akkoord | internationale fiscale conventie ]

tax convention [ international tax convention | taxation agreement | taxation convention | taxation treaty | tax treaties(UNBIS) ]


ambtenaar van de fiscale inlichtingen- en opsporingsdienst

officer of the tax inspection and investigation authorities responsible for import and excise duties
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ondernemingen die de fiscale afschrijving van financiële goodwill voortvloeiende uit indirecte verwervingen wel hadden opgenomen in hun vroegere belastingaangiften en waarbij de belastingadministratie reeds de definitieve belastingaanslag had vastgesteld, mogen geen verzoek tot rectificatie van de reeds ingediende belastingaangiften meer indienen; aangezien de fiscale afschrijving echter over 20 jaar gespreid is, sluit dit niet uit dat deze ondernemingen de financiële goodwill aftrekken in toekomstige belastingaangiften.

In the case of companies that included in their past tax declarations the deduction of the financial goodwill arising from indirect acquisitions and which had already been subject to the assessment of the tax administration, will not be able to request the rectification of the tax declarations already submitted; however, given that the deduction is spread out over 20 years, it does not preclude these companies from deducting the financial goodwill in future tax declarations.


Spanje voerde in artikel 12, lid 5, van de TRIS een derde streepje in waarin werd bepaald dat de fiscale afschrijving van de financiële goodwill niet van toepassing mocht zijn op de verwervingen van deelnemingen in niet in Spanje gevestigde EU-ondernemingen die waren verricht vanaf 21 december 2007 (zonder afbreuk te doen aan artikel 1, lid 3, van het Besluit van de Commissie van 28 oktober 2009 en artikel 1, lid 3, van het Besluit van de Commissie van 12 januari 2011 voor verwervingen waarvoor een onherroepelijke verbintenis was aangegaan vóór 21 december 2007).

Spain introduced a third indent to Article 12(5) TRLIS that stated that the deduction of the financial goodwill shall not apply to the acquisitions of shareholdings in non-resident EU companies carried out from 21 December 2007 onwards (without prejudice to Article 1(3) of Commission Decision of 28 October 2009 and to Article 1 (3) of Commission Decision of 12 January 2011 for acquisitions where an irrevocable obligation was entered into before 21 December 2007).


Met betrekking tot de verwerving van meerderheidsdeelnemingen in entiteiten van derde landen die werden verworven tussen 21 december 2007 en 21 mei 2011 (datum van bekendmaking van het tweede besluit in het Publicatieblad) mocht de fiscale afschrijving echter worden toegepast op voorwaarde dat werd aangetoond dat er expliciete juridische belemmeringen voor grensoverschrijdende combinaties bestonden in de zin van de leden 4 en 5 van artikel 1 van het tweede besluit van de Commissie van 12 januari 2011.

However, with regard to the acquisition of majority shareholdings in entities resident in extra-EU countries acquired between 21 December 2007 and 21 May 2011 (date of publication in the Official Journal of the Second Decision), the deductions might be applied if it is proven that there are explicit legal obstacles to cross-border business combinations within the meaning of Article 1(4) and (5) of the Second Commission Decision of 12 January 2011.


In dit geval komt het er dus op aan om vast te stellen of indirect verworven deelnemingen via een directe verwerving van een deelneming in een niet in Spanje gevestigde houdstermaatschappij van fiscale afschrijving vermeld in artikel 12, lid 5, van de TRLIS kunnen genieten.

Hence, the matter at stake in the present case is to determine whether indirectly acquired shareholdings through a direct acquisition of a shareholding in a non-resident holding can benefit from the deduction of Article 12(5) TRLIS.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Artikel 21 van de TRLIS stelt de eisen vast waaraan de inkomsten van de niet in Spanje gevestigde onderneming moeten voldoen opdat de in Spanje gevestigde onderneming de fiscale afschrijving van artikel 12, lid 5, van de TRLIS kan toepassen:

Article 21 TRLIS lays down the requirements that the income of the non-resident company should meet so the resident company can apply the deduction of Article 12(5) TRLIS:


74. verzoekt de Commissie jaarlijks een verslag in te dienen over de vraag of en hoe op nationaal niveau adequate stimulansen (fiscale stimulansen en stimulansen in de vorm van subsidies) zijn ingevoerd, bijvoorbeeld, wat particulieren en kmo's betreft, de afschrijving van kleine industriële uitrusting tot 10 000 EUR of, wat de industrie betreft, de progressieve afschrijving van 50% in het eerste jaar of de invoering van adequate investeringsstimulansen en onderzoekssubsidies, om maatregelen op het gebied van energie-efficiëntie te be ...[+++]

74. Calls on the Commission to submit an annual report on whether and how appropriate (fiscal and subsidy-linked) incentives at national level were created, such as, in the private sphere and in SMEs, depreciations of small-scale industrial equipment up to EUR 10 000 or, in the industrial sphere, progressive depreciations of 50% in the first year or the creation of appropriate investment incentives and of research subsidies, in order to push forward energy efficiency measures;


74. verzoekt de Commissie jaarlijks een verslag in te dienen over de vraag of en hoe op nationaal niveau adequate stimulansen (fiscale stimulansen en stimulansen in de vorm van subsidies) zijn ingevoerd, bijvoorbeeld, wat particulieren en kmo's betreft, de afschrijving van kleine industriële uitrusting tot 10 000 EUR of, wat de industrie betreft, de progressieve afschrijving van 50% in het eerste jaar of de invoering van adequate investeringsstimulansen en onderzoekssubsidies, om maatregelen op het gebied van energie-efficiëntie te be ...[+++]

74. Calls on the Commission to submit an annual report on whether and how appropriate (fiscal and subsidy-linked) incentives at national level were created, such as, in the private sphere and in SMEs, depreciations of small-scale industrial equipment up to EUR 10 000 or, in the industrial sphere, progressive depreciations of 50% in the first year or the creation of appropriate investment incentives and of research subsidies, in order to push forward energy efficiency measures;


74. verzoekt de Commissie jaarlijks een verslag in te dienen over de vraag of en hoe op nationaal niveau adequate stimulansen (fiscale stimulansen en stimulansen in de vorm van subsidies) zijn ingevoerd, bijvoorbeeld, wat particulieren en kmo's betreft, de afschrijving van kleine industriële uitrusting tot 10 000 EUR of, wat de industrie betreft, de progressieve afschrijving van 50% in het eerste jaar of de invoering van adequate investeringsstimulansen en onderzoekssubsidies, om maatregelen op het gebied van energie-efficiëntie te be ...[+++]

74. Calls on the Commission to submit an annual report on whether and how appropriate (fiscal and subsidy-linked) incentives at national level were created, such as, in the private sphere and in SMEs, depreciations of small-scale industrial equipment up to EUR 10 000 or, in the industrial sphere, progressive depreciations of 50% in the first year or the creation of appropriate investment incentives and of research subsidies, in order to push forward energy efficiency measures;


Achtergrond De regering van het VK heeft voorgesteld de periode gedurende welke de extra afschrijving op de afdanking van een schip, d.w.z. het verschil tussen de reële en de fiscale afschrijving, met de uitgaven voor een vervangend schip kan worden verrekend en derhalve van belasting kan worden vrijgesteld, van één tot drie jaar te verlengen.

Background The UK government has proposed to extend from one to three years the period during which excess allowances on the disposal of a vessel, i.e. the difference between real and fiscal depreciation can be set off against expenditure on a replacement ship and thus escape taxation.


De in dit systeem bestaande belastingfaciliteiten bestaan uit kortingen op de belasting over vermogensoverdracht en gedocumenteerde rechtshandelingen, fiscale kredieten over de vennootschapsbelasting en de inkomstenbelasting van natuurlijke personen en het ontbreken van dwingende bepalingen met betrekking tot de afschrijving voor in aanmerking komende investeringen.

The tax aid provided for under the scheme comprises rebates on the tax on capital transfers and documented legal acts, tax credits on corporation tax and personal income tax, and freedom of depreciation for eligible investment.


w