Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanlegsteiger of haven
Artillerie op zee
Bediener scheepskraan
Controle van haven tot haven
Dieptebom
Dokwerker
Goederenbehandelaar in de haven
Haven
Interactie tussen schip en haven
Kraandrijver
Kraandrijver haven
Lader-losser
Machinist containerkraan
Ontploffing onder water
Poort vastgezet vóór het schip de haven verlaat
Poort vergrendeld vóór het schip de haven verlaat
Schepen in havens sturen
Stuwadoor
Torpedo
Vaartuigen in havens sturen
Zeemijn

Traduction de «goederenbehandelaar in de haven » (Néerlandais → Anglais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
dokwerker | goederenbehandelaar in de haven | lader-losser | stuwadoor

dock labourer | dock worker | ship freight handler | stevedore




poort vastgezet vóór het schip de haven verlaat | poort vergrendeld vóór het schip de haven verlaat

door secured before the ship leaves port


interactie tussen schip en haven | schip/haven-interactie

ship/port interface


schepen in havens sturen | vaartuigen in havens sturen

direct the course of vessels in ports | direct the movement of ships in ports | control the movement of ships in ports | steer vessels in ports


kraandrijver (haven) | machinist containerkraan | bediener scheepskraan | kraandrijver haven

ship crane operator | straddle crane operator | container crane operator | dock crane operator


sluiswachter in kanaal en/of haven

Lock operator (canal or port)






artillerie op zee | dieptebom | mijn NNO, op zee of in haven | ontploffing onder water | torpedo | zeemijn

Depth-charge Marine mine Mine NOS, at sea or in harbour Sea-based artillery shell Torpedo Underwater blast
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(1) Havenprojecten: haven van Piraeus (project nr. 93.09.65.005 rondweg haven Piraeus, project nr. 94.09.65.005 container terminal Ikonio-II van de haven van Piraeus, project nr. 99.09.65.001 Palataki, bouw van kaden voor passagiersschepen in de haven van Piraeus), haven van Iraklion (project nr. 93.09.65.032, samenvoeging van de kaden IV en V voor het laden/lossen van goederen in de haven van Iraklion), haven van Igoemenitsa, (project nr. 93.09.65.004, aanleg van de nieuwe haven van Igoemenitsa).

(1) projects in the ports sector: port of Piraeus, (project No 93/09/65/005 port of Piraeus ring road, project No 94/09/65/005 Ikonio-II container terminal in the port of Piraeus, project No 99/09/65/001, Palataki, construction of quays for cruise ships in the port of Piraeus), port of Iraklio (project No 93/09/65/032, linking of quays IV and V for the loading and unloading of goods in the port of Iraklio), port of Igoumenitsa, (project No 93/09/65/004, construction of new port at Igoumenitsa).


(8) Alle reizen binnen de Unie, alle inkomende reizen vanuit de laatste haven buiten de Unie naar de eerste Unie-haven en alle uitgaande reizen vanuit een Unie-haven naar een volgende haven buiten de Unie moeten met het oog op de monitoring als relevant worden beschouwd.

(8) All intra-Union voyages, all incoming voyages from the last non-Union port to the first Union port of call and all outgoing voyages from a Union port to the next non-Union port of call should be considered relevant for purposes of monitoring.


Schepen die van een haven in de ene lidstaat naar een haven in de andere lidstaat varen, worden dus geacht het EU-douanegebied te hebben verlaten. Daarom zijn douaneformaliteiten vereist in de haven van vertrek, en opnieuw in de haven van aankomst, zelfs als beide havens in een EU-lidstaat liggen.

So ships travelling between ports in two different Member States are deemed to have left the EU Customs Territory and customs formalities are required when the vessel leaves the port of departure and again when the vessel arrives at the port of destination, even if both are EU ports.


De efficiëntie van de Europese havens varieert sterk. Niet alle EU-havens presteren even goed en de jongste jaren is de kloof toegenomen tussen de havens die zich hebben aangepast aan de nieuwe economische en logistieke eisen en havens die geen actie hebben ondernomen.

The efficiency of ports varies greatly around Europe: not all EU ports are performing at the same level and in recent years, there has been a widening gap between ports that have adapted to new logistic and economic requirements and ports that have not followed up.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3. Wanneer een vervoerder, in het geval waarin een stad of regio door meerdere havens wordt bediend, een passagier een reis aanbiedt naar een andere haven dan die waarvoor was geboekt, draagt de vervoerder de kosten van de reis van die andere haven naar de haven waarvoor was geboekt of naar een andere met de passagier overeengekomen nabijgelegen bestemming.

3. When, in the case where a town, city or region is served by several ports, a carrier offers a passenger a journey to an alternative port to that for which the reservation was made, the carrier shall bear the cost of transferring the passenger from that alternative port either to that for which the reservation was made, or to another nearby destination agreed with the passenger.


2. De exploitant, de agent of de kapitein van een schip, ongeacht de grootte van het schip, dat gevaarlijke of verontreinigende stoffen vervoert en, komende van een haven buiten de Gemeenschap, op weg is naar een haven van een lidstaat of naar een ankerplaats in de territoriale wateren van een lidstaat, deelt - uiterlijk bij de afvaart uit de haven van belading, of althans zodra de haven van bestemming of ankerplaats bekend is, zo deze niet bij de afvaart bekend zou zijn -, de in bijlage I, punt 3, bedoelde informatie mee aan de bevoe ...[+++]

2. The operator, agent or master of a ship, irrespective of its size, carrying dangerous or polluting goods coming from a port located outside the Community and bound for a port of a Member State or an anchorage located in a Member State's territorial waters shall, at the latest upon departure from the loading port or as soon as the port of destination or the location of the anchorage is known, if this information is unavailable at the moment of departure, notify the information indicated in Annex I(3) to the competent authority of the Member State in which the first port of destination or anchorage is located.


2. Havenontvangstvoorzieningen zijn toereikend, indien zij geschikt zijn voor de ontvangst van de soorten en hoeveelheden scheepsafval en ladingresiduen van de schepen welke die haven gewoonlijk aandoen, rekening houdende met de behoeften van de gebruikers van de haven, de grootte en de geografische ligging van de haven, het soort schepen dat de haven aandoet en de vrijstellingen bedoeld in artikel 9.

2. To achieve adequacy, the reception facilities shall be capable of receiving the types and quantities of ship-generated waste and cargo residues from ships normally using that port, taking into account the operational needs of the users of the port, the size and the geographical location of the port, the type of ships calling at that port and the exemptions provided for under Article 9.


De Noord-Europese markt voor de diepzeevaart behelst 12 diepzeehavens: de havens van Rotterdam, Antwerpen en Zeebrugge voor de Benelux, de Duitse havens van Hamburg en Bremerhaven, de Britse havens van Felixstowe, Thamesport, Southampton, Tibury en Liverpool, de haven van Le Havre in Frankrijk en de haven van Gotenburg in Zweden.

The Northern European market for deep-sea traffic comprises twelve deep-sea ports: the Benelux ports Rotterdam, Antwerp and Zeebrugge, the German ports Hamburg and Bremerhaven, the UK ports Felixstowe, Thamesport, Southampton, Tilbury and Liverpool, Le Havre in France and Gothenburg in Sweden.


In het nieuwe Groenboek over havens worden diverse manieren onderzocht om de infrastructuur in havens te verbeteren, de efficiëntie van havens te verhogen en havens beter te integreren in het vervoernetwerk van de Unie.

The new Green Paper on ports envisages various ways of improving port infrastructure, increasing the efficiency of ports and their integration into the Union's transport network.


De multimodale vervoerdiensten die door de leden van de FEFC worden verricht bestaan uit de volgende vijf elementen: a) inlandtransport naar de haven van lading b) kadediensten in die haven c) zeevervoer d) kadediensten in de haven van lossing e) inlandtransport van de haven van lossing naar de eindbestemming.

Multimodal transport services provided by the members of the FEFC consists in the following five elements: a) inland transport to the port of embarkation b) cargo handling in that port c) sea transport d) cargo handling in the port of destination e) inland transport from the port of destination to the place of final destination.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'goederenbehandelaar in de haven' ->

Date index: 2023-07-08
w