Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Beleid inzake de toeristische sector
Beleid voor de toeristische sector
Beleidslijnen inzake de toeristische sector
Beleidslijnen voor de toeristische sector
Dienstverlenende sector
Economische sector
Ethische gedragscode in de toeristische sector naleven
Ethische gedragscode in de toeristische sector volgen
Ethische gedragscode in het toerisme naleven
Ethische gedragscode in het toerisme volgen
Manager culturele sector
Niet-commerciële dienstverlening
Niet-verhandelbare sector
Quartaire sector
Sector niet-verhandelbare goederen en diensten
Sector van vrijwillige dienstverlening
Sector verhandelbare goederen en diensten
Sociaal-economische tendensen in uw sector
Sociaal-economische trends in uw sector
Tertiaire sector
Verhandelbare
Verhandelbare sector
Vierde sector

Vertaling van "verhandelbare sector " (Nederlands → Engels) :

TERMINOLOGIE
niet-verhandelbare sector | sector niet-verhandelbare goederen en diensten

non-tradable sector


sector verhandelbare goederen en diensten | verhandelbare sector

open sector | tradable sector


verhandelbare (emissie rechten | verhandelbare (emissie) rechten

tradeable permit




beleid inzake de toeristische sector | beleidslijnen voor de toeristische sector | beleid voor de toeristische sector | beleidslijnen inzake de toeristische sector

tourism sector protocols | travel sector regulations | tourism sector policies | tourism sector regulations


quartaire sector [ niet-commerciële dienstverlening | sector van vrijwillige dienstverlening | vierde sector ]

quaternary sector


tertiaire sector [ dienstverlenende sector ]

tertiary sector [ services sector | Service sector(ECLAS) ]




sociaal-economische tendensen in uw sector | sociaal-economische trends in uw sector

socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector


ethische gedragscode in de toeristische sector naleven | ethische gedragscode in het toerisme naleven | ethische gedragscode in de toeristische sector volgen | ethische gedragscode in het toerisme volgen

comply with code of ethics and conduct in tourism | follow code of ethical conduct in tourism | abide by code of conduct guidelines in tourism | follow ethical code of conduct in tourism
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Het beleid moet verder gericht zijn op de verbetering van zowel de productiviteit als de werkgelegenheid en bijdragen tot een verdeling van de menselijke hulpbronnen die beantwoordt aan de economische en sociale behoeften, als aangegeven in de Europa 2020-strategie, en die het juiste evenwicht vindt tussen de verhandelbare en de niet-verhandelbare sector.

Policy must further target improvements in both productivity and employment, contributing to an allocation of human resources that corresponds to economic and social needs as identified in the Europe 2020 Strategy and strikes the right balance between tradable and non-tradable sectors.


In sommige lidstaten zijn er aanwijzingen voor een structurele aanpassing in termen van een middelenverschuiving naar de verhandelbare sector.

In some Member States, there is evidence of structural adjustment in terms of resources shifting to the tradable sector.


Het kostenconcurrentievermogen is in het algemeen verbeterd en er zijn aanwijzingen voor een structurele aanpassing in de vorm van een verschuiving van middelen naar de verhandelbare sector.

Cost competitiveness has generally improved and there is evidence of structural adjustment in terms of resources shifting to the tradable sector.


De lidstaten moeten de herallocatie van de beschikbare middelen verbeteren, door deze te verschuiven naar de verhandelbare sectoren en de meest productieve ondernemingen die binnen elke sector van de economie opereren.

Member States need to improve the reallocation of available resources, by shifting them to the tradable sectors and the most productive firms operating within each sector of the economy.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Concurrentiebevorderende hervormingen, met name in de sector van de niet-verhandelbare goederen, een betere werking van de arbeidsmarkten en een beter ondernemingsklimaat helpen belemmeringen voor groei en investeringen op te heffen en het aanpassingsvermogen van de economie te vergroten.

Competition-enhancing reforms, in particular in the non-tradable sector, a better functioning of the labour markets, and an improved business environment contribute to removing obstacles to growth and investment and increasing the adjustment capacity of the economy.


Besluit ECB/2012/2 (3) trok Besluit ECB/2010/3 in vanwege de negatieve impact op de kredietratings voor die schuldbewijzen veroorzaakt door het in de context van de betrokkenheid van de particuliere sector gedane aanbod tot schuldenruil aan de houders van door de Griekse regering uitgegeven of gegarandeerde verhandelbare schuldbewijzen.

Decision ECB/2012/2 (3) repealed Decision ECB/2010/3 because of the negative impact on the credit ratings assigned to such debt instruments of the launch of the debt exchange offer in the context of private sector involvement to holders of marketable debt instruments issued or guaranteed by the Greek Government.


„Bovenstaande bepalingen over nauwe banden zijn niet van toepassing op: a) nauwe banden tussen de tegenpartij en een entiteit uit de publieke sector van de EER die het recht heeft belasting te heffen, dan wel wanneer een schuldinstrument wordt gegarandeerd door een entiteit uit de publieke sector van de EER die het recht heeft belasting te heffen; b) gedekte bankbrieven die zijn uitgegeven in overeenstemming met de criteria in artikel 22, lid 4 van de ICBE-richtlijn; of c) gevallen waarin schuldbewijzen de bescherming genieten van b ...[+++]

‘The above provisions concerning close links do not apply to: (a) close links between the counterparty and an EEA public sector entity which has the right to levy taxes, or in the case where a debt instrument is guaranteed by an EEA public sector entity which has the right to levy taxes; (b) covered bank bonds issued in accordance with the criteria set out in Article 22(4) of the UCITS Directive; or (c) cases in which debt instruments are protected by specific legal safeguards comparable to those instruments given under (b) such as in the case of (i) non-marketable RMBDs which are not securities; or (ii) residential real estate loan-b ...[+++]


Dit besluit is des te minder aanvaardbaar als men bedenkt dat de huidige verdeling van de uitgaven voor het EOGFL-garantie reeds duidelijke onevenwichtigheden vertoont ten voordele van de continentale produkten ; er wordt namelijk 45,2 % van het totaal van de kredieten uitgetrokken voor de akkerbouwgewassen, die 9,9 % van de verhandelbare bruto produktie (VBP), vertegenwoordigen, terwijl voor de sector groenten en fruit, die 15,8 % van de VBP vertegenwoordigt, 4,6 % van de totale middelen wordt uitgetrokken.

This decision is even more unacceptable in view of the fact that the current allocation of EAGGF Guarantee Fund expenditure already shows clear imbalances in favour of continental products; arable crops are allocated 45,2% of total appropriations, in relation to a share of 9,9% of gross marketable production (GMP), whereas the fruit and vegetables sector is allocated funds equal to 4,6% of the total, for a share of GMP of 15,8%.


Spanje en Portugal zijn reeds snel na het uitbreken van de crisis begonnen met het maken van de overstap van niet-verhandelbare naar verhandelbare sectoren, waardoor het aandeel van de verhandelbare sector in zowel de werkgelegenheid als de bruto toegevoegde waarde er sinds 2010 een toename laat zien[14]. In Italië moet dit aanpassingsproces nog een aanvang nemen.

Spain and Portugal started to adjust from non-tradable to tradable sectors early on in the crisis and the share of tradables in both employment and gross value added has been rising since 2010.[14] This process of adjustment has yet to start for Italy.


In sommige landen is de werkgelegenheid in de verhandelbare sector evenwel niet verder gedaald, maar in de niet-verhandelbare sector is zij verder afgenomen (Spanje en Portugal), ontwikkelingen die terug te voeren zijn op lopende structurele veranderingen.

However, in some countries employment in the tradable sector has stopped declining but continued in the non-tradable sector (Spain, Portugal), reflecting ongoing structural changes.


w