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After-flight check
After-flight inspection
Cockpit
Cockpit station
Contour flight
Contour flying
Control cabin
Crew compartment
Flight cabin
Flight compartment
Flight crew compartment
Flight deck
Flight design
Flight design operations review
Flight designator
Flight number
Flight plan
Flight simulation
Flight simulation game
Flight simulator
Flight station
Flight station compartment
Flying simulation
Flying simulation game
Flying simulator
Low-level flight
Nap-of-the-earth flight
Post-flight check
Post-flight inspection
Stalking flight
Terrain flight
VF1

Vertaling van "Flight designator " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
flight designator | flight number

indicatif de vol | numéro de vol


flight number [ flight designator ]

numéro de vol [ indicatif de vol ]


flight plan (1) | flight design (2)

plan de vol | projet de vol


flight design operations review

examen de définition des opérations en vol


design flap speed for procedure flight conditions design flap speed for procedure flight conditions | VF1 [Abbr.]

vitesse de calcul, volets (hypersustentateurs) sortis en conditions de vol aux procédures


crew compartment [ cockpit | flight deck | flight station compartment | flight crew compartment | flight compartment | flight station | control cabin | flight cabin | cockpit station ]

poste de pilotage [ habitacle | cabine | cockpit | poste pilote | cabine pilote ]


contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight | nap-of-the-earth flight | stalking flight

vol à couvert


nap-of-the-earth flight | stalking flight | contour flight | contour flying | low-level flight | terrain flight

vol fugitif (1) | vol rampant (2)


post-flight check | post-flight inspection | after-flight check | after-flight inspection

inspection après vol | vérification après vol | visite après vol


flight simulator | flying simulator | flight simulation game | flying simulation game | flight simulation | flying simulation

simulateur de vol | jeu de simulation de vol | jeu de simulation aérienne | simulation de vol | simulation aérienne
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(e) every flight crew member has received training, for which the validity period has not expired, in the conduct of an IFR flight when an alternate aerodrome has not been designated in the IFR flight plan or in the IFR flight itinerary.

e) chaque membre d’équipage de conduite a reçu une formation, dont la période de validité n’est pas expirée, portant sur les exigences relatives à la conduite d’un vol IFR lorsque aucun aérodrome de dégagement n’est indiqué dans le plan de vol IFR ou l’itinéraire de vol IFR.


(3) Where flights are operated by a carrier other than the carrier identified by the carrier designator code, the carrier whose designator code is being used shall ensure that the carrier operating the flight is, except in the case of short-term ad hoc arrangements, clearly indicated to the system vendor.

(3) Lorsqu’un vol est assuré par un transporteur autre que le transporteur signalé par l’indicatif de transporteur, le transporteur dont l’indicatif est utilisé doit faire en sorte que le transporteur qui assure le vol soit, sauf dans les cas des mesures spéciales à court terme, clairement indiqué au serveur de système.


(3) No employer shall designate, in respect of all of the employer’s specified international flights in any month, designated smoking areas that include within them, in total, a number of passenger seats that, when expressed as a percentage of the number of passenger seats on all of these flights, is greater than the employer’s monthly quota.

(3) Aucun employeur ne peut, relativement à ses vols internationaux déterminés, au cours d’un mois, désigner des zones fumeurs qui comprennent un nombre total de places pour passagers qui, exprimé comme proportion du nombre total de places pour passagers offertes sur de tels vols, dépasse le quota mensuel attribué à cet employeur.


2. Before flight, operators shall provide airports of departure and arrival with the necessary information to enable a correlation to be made between the flight designator contained in the flight plan and that notified for the corresponding airport slot.

2. Avant tout vol, les exploitants fournissent aux aéroports de départ et d’arrivée les informations nécessaires pour pouvoir mettre en correspondance l’indicatif de vol contenu dans le plan de vol et celui notifié pour le créneau d’aéroport correspondant.


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2. Before flight, operators shall provide airports of departure and arrival with the necessary information to enable a correlation to be made between the flight designator contained in the flight plan and that notified for the corresponding airport slot.

2. Avant tout vol, les exploitants fournissent aux aéroports de départ et d’arrivée les informations nécessaires pour pouvoir mettre en correspondance l’indicatif de vol contenu dans le plan de vol et celui notifié pour le créneau d’aéroport correspondant.


We have that even in Parliament where we have Transport Canada responsible for physical security at airports and we have Public Safety responsible for things like secure flight designations.

La sécurité des lieux relève en effet de Transports Canada, alors que la sécurité des vols relève du ministère de la Sécurité publique.


A designated instrument flight rule (IFR) departure route linking the aerodrome or a specific runway of the aerodrome with a specified significant point, normally on a designated ATS route, at which the en-route phase of a flight commences.

Une route de départ déterminée suivie conformément aux règles de vol aux instruments (IFR) reliant l’aérodrome ou une piste spécifiée de l’aérodrome à un point significatif spécifié, normalement situé sur une route ATS désignée, auquel commence la phase en route d’un vol.


(Return tabled) Question No. 438 Hon. Marlene Jennings: With regard to each of the 13 airports in Canada that are designated as international airports, what are the required noise abatement procedures and noise control requirements specified by the Minister of Transport in the Canada Air Pilot and the Canada Flight Supplement, including the procedures and requirements relating to, but not limited to, (i) preferential runways, (ii) minimum noise routes, (iii) hours when aircraft operations are prohibited or restricted, (iv) arrival pro ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 438 L'hon. Marlene Jennings: En ce qui concerne les 13 aéroports canadiens qui sont désignés aéroports internationaux, quelles sont les procédures obligatoires d’atténuation du bruit et les exigences en matière de contrôle du bruit énoncées expressément par le ministre des Transports dans le Canada Air Pilot et le Supplément de vol-Canada, y compris les procédures et exigences visant notamment (i) les pistes prioritaires, (ii) les itinéraires à bruit minimal, (iii) les heures à exploitation aérienne interdite ou limitée, (iv) les procédures d’arrivée, (v) les formalités de sortie, (vi) la durée des vol ...[+++]


Chapter 2, paragraph 6 of Annex 11 to the 1944 Chicago Convention on International Civil Aviation requires the classification of airspace into air traffic services airspaces of defined dimensions, alphabetically designated from Class A to Class G, within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified.

Le chapitre 2, point 6 de l’annexe 11 de la convention de Chicago de 1944 relative à l’aviation civile internationale demande la classification de l’espace aérien en espaces aériens pour les services de contrôle de la circulation aérienne ayant des dimensions définies, désignés alphabétiquement de la classe A à la classe G, à l’intérieur desquels des types de vols spécifiques peuvent avoir lieu, et pour lesquels des services de circulation aérienne et des règles d’exploitation sont spécifiés.


‘airspace classification’ means the classification of airspace into air traffic services airspaces of defined dimensions, alphabetically designated, and within which specific types of flights may operate and for which air traffic services and rules of operation are specified; air traffic services airspaces are classified as Class A to G as defined by Chapter 2, paragraph 6.1. of Annex 11 to the Chicago Convention on International Civil Aviation.

«classification de l’espace aérien»: la classification de l’espace aérien en espaces aériens de services de circulation aérienne de dimensions définies, désignés alphabétiquement, et dans lesquels des types de vols spécifiques peuvent être effectués et pour lesquels des services de circulation aérienne et des règles d'exploitation sont précisés; les espaces aériens de services de circulation aérienne sont classifiés comme classes A à G au sens du chapitre 2, point 6, point 1, de l’annexe 11 de la convention de Chicago relative à l’aviation civile internationale.




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'Flight designator' ->

Date index: 2023-08-03
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