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County court
Court of bankruptcy
Court of first instance
Court of justice
District court
Half court
Half court line
Half of the court
Half-court
Half-court line
Half-court press
Half-court pressing
Half-court-tennis
Middle-line
Ordinary court of law
Receiver's half-court
Receiver's right half-court
Server's half-court
Server's right half-court

Vertaling van "Half-court " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
half-court [ half court | half of the court ]

moitié de terrain


half-court press [ half-court pressing ]

pression sur demi-terrain [ harcèlement sur un demi-terrain | harcèlement à partir du centre | pressing sur un demi-terrain ]


server's half-court | server's right half-court

demi-camp droit du serveur | demi-camp du serveur




half-court press

harcèlement sur demi-terrain | harcèlement à partir du centre




receiver's half-court | receiver's right half-court

demi-camp droit du receveur | demi-camp du receveur


centre service line [ center service line | centre line | center line | centreline | centerline | half-court line | half court line | centre stripe | center stripe | middle-line ]

ligne médiane de service [ ligne médiane ]


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ligne médiane de service | ligne médiane


ordinary court of law [ county court | court of bankruptcy | court of first instance | court of justice | district court ]

juridiction judiciaire [ tribunal d'instance | tribunal de grande instance | tribunal judiciaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
10. Notes with concern that the Court of Auditors identified shortcomings in the transparency of two recruitment procedures carried out during the first half of 2012, for which the questions for written tests and interviews, as well as their weightings, were not prepared before the examination of the applications and threshold scores to be included on a list of suitable candidates were not prepared before the examination of the applications; acknowledges, however, that following the Court of Auditors’ comments from last year, the Agency implemented corrective measures and no such weaknesses were found for the two audited recruitment procedures carried out in the second half of 2012;

10. souligne que la Cour des comptes a constaté des manquements en ce qui concerne la transparence de deux procédures de recrutement organisées pendant le premier semestre 2012, puisque, dans les deux cas, les questions pour les épreuves écrites et les entretiens, ainsi que leur pondération n'ont pas été définies avant l'examen des candidatures, de même que les notes minimales que les candidats devaient obtenir pour figurer sur la liste d'aptitude n'ont pas été fixées préalablement à l'examen des dossiers; reconnaît toutefois qu'à la suite des commentaires émis par la Cour l'année précédente, l'Agence a mis en œuvre des mesures correctrices et qu'aucun manquement similaire n'a été constaté dans les deux procédures de recrutement engagées a ...[+++]


44. Is deeply concerned about the findings of the Court of Auditors contained in Special Reports Nos 1/2012 and 13/2012 of the Court of Auditors on the Effectiveness of European Union Development Aid for Food security in Sub-Saharan Africa and on the European Union Development Assistance for Drinking Water Supply and Basic Sanitation in Sub Saharan Countries respectively, which have demonstrated that the prospects for sustainability are good for half of the interventions but there are fewer guarantees of continued results for the other half; welcomes the Court of Auditors' recommendations contained in those reports and urges the Commission to take them on board in order to maximise the benefits from Union development expenditure;

44. est profondément préoccupé par les constatations de la Cour des comptes figurant dans ses rapports spéciaux n° 1/2012 et n° 13/2012 concernant, respectivement, l'efficacité de l'aide au développement octroyée par l'Union européenne en matière de sécurité alimentaire en Afrique subsaharienne et l'aide au développement de l'Union européenne en matière d'approvisionnement en eau potable et de services d'assainissement de base dans les pays subsahariens, selon lesquelles les perspectives de durabilité sont bonnes pour la moitié des interventions mais, pour l'autre moitié, les garanties de résultats sur le long terme sont moindres; se félicite des recommandations formulées par la Cour des comptes dans ces rapports et invite instamment la Co ...[+++]


44. Is deeply concerned about the findings of the Court of Auditors contained in Special Reports Nos 1/2012 and 13/2012 of the Court of Auditors on, respectively, the Effectiveness of European Union Development Aid for Food security in Sub-Saharan Africa and on the European Union Development Assistance for Drinking Water Supply and Basic Sanitation in Sub Saharan Countries, which have demonstrated that the prospects for sustainability are good for half of the interventions but there are fewer guarantees of continued results for the other half; welcomes the Court of Auditors' recommendations contained in those reports and urges the Commission to take them on board in order to maximise the benefits from Union development expenditure;

44. est profondément préoccupé par les constatations de la Cour des comptes figurant dans ses rapports spéciaux n° 1/2012 et n° 13/2012 concernant, respectivement, l'efficacité de l'aide au développement octroyée par l'Union européenne en matière de sécurité alimentaire en Afrique subsaharienne et l'aide au développement de l'Union européenne en matière d'approvisionnement en eau potable et de services d'assainissement de base dans les pays subsahariens, selon lesquelles les perspectives de durabilité sont bonnes pour la moitié des interventions mais, pour l'autre moitié, les garanties de résultats sur le long terme sont moindres; se félicite des recommandations formulées par la Cour des comptes dans ces rapports et invite instamment la Co ...[+++]


The General Court finds that the infringements that led the Court to rule that France had failed to fulfil its obligations under EU law continued during the latter half of 2005 and the beginning of 2006.

Le Tribunal juge que les infractions qui avaient conduit la Cour à constater le manquement de la France à ses obligations au droit de l'Union se sont perpétuées à la fin de l'année 2005 et au début de l'année 2006.


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Mr. Speaker, I am pleased to speak to the debate today because I had a wonderful opportunity all day yesterday and half the day today to be a spectator at a presentation that was being held not far from here in one of the two courts in the Supreme Court of Canada building, the Federal Court of Canada.

Monsieur le Président, j'ai le plaisir de prendre part au débat d'aujourd'hui puisque j'ai eu l'agréable occasion, toute la journée d'hier et la moitié de la journée d'aujourd'hui, d'assister comme spectateur à la présentation qui se déroulait non loin d'ici dans l'une des deux cours de l'édifice de la Cour suprême du Canada, c'est-à-dire la Cour fédérale du Canada.


According to what was suggested in 1999, the Prime Minister had to earn the same salary as the chief justice of the Supreme Court, ministers had to earn three quarters of the salary of the chief justice of the Supreme Court, and members of Parliament, half.

Selon ce qui était proposé en 1999, le premier ministre devait gagner le même salaire que la juge en chef de la Cour suprême, les ministres devaient gagner les trois quarts du salaire des juges en chef de la Cour suprême, et les députés, la moitié.


I regret to say that the Italy-Switzerland Convention and the ensuing regulation have been misinterpreted by the Italian Government, which has hitherto paid the pensions of people who have worked in both Italy and Switzerland according to the scale of half of half the amount, that is a quarter of the amount owed, as laid down by Italian magistrates, judges and courts.

Malheureusement, la Convention Italie-Suisse et le règlement afférent ont été mal interprétés par le gouvernement italien qui, jusqu'à ce jour, a payé les retraites des personnes ayant travaillé en Italie et en Suisse, à raison d'une moitié de la moitié, soit un quart de la somme due, comme établi par des juges, des juridictions et des tribunaux italiens.


It would be irresponsible today not to publicly recognise our disappointment at the fact that, a year and a half later, only 91 States have signed it and just five or six have ratified it when – as Mrs Schörling has said – 60 ratifications are necessary for the court to come into effect.

Aujourd'hui, il serait irresponsable de ne pas reconnaître publiquement que nous sommes déçus de ce qu'après un an et demi, seuls 91 États aient signé les statuts du Tribunal et seuls 5 ou 6 les aient ratifiés alors que, comme l'a dit Mme Schörling, 60 ratifications sont nécessaires pour que le Tribunal puisse entrer en fonction.


I shall not applaud when I see that even section 23 of the Charter guaranteeing French-language education for Canada's French-speaking minorities is still ignored in the face of repeated rulings by the courts, including the Supreme Court of Canada, confirming these rights; or when nearly half of the 260,000 Canadian children with a constitutional right to French-language education are deprived of that right and must study in English-language schools or French immersion courses.

Vous ne me verrez pas applaudir quand je vois que même l'article 23 de la Charte, garantissant l'enseignement en français pour les minorités francophones, est encore bafoué, malgré des jugements successifs des cours de justice, dont la Cour suprême, confirmant les droits qui s'y rattachent. De même, quand près de la moitié des 260,000 enfants canadiens ayant un droit constitutionnel à cette éducation en français sont privés de ce droit, et étudient dans des écoles anglaises ou d'immersion.


If you go the route of going to the Superior Court, then to the Court of Appeal and on to the Supreme Court, you always end up with a bill that costs close to half a million dollars.

En passant par la Cour supérieure, la Cour d'appel et la Cour suprême, on se retrouve toujours avec des dépens d'un demi-million de dollars.




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Date index: 2021-06-05
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