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Aerial line
Carrier cable
Coordinate operations in road haulage
Coordinate road haulage operations
Dock siding haulage charge
Frontier haulage charge
Frontier haulage charge
Haul line
Haulage cable
Haulage charges
Haulage drift
Haulage drive
Haulage force
Haulage line
Haulage pull
Haulage tunnel
Haulage way
Haulageway
Haulway
Lead line
Main cable
Main lead
Main line
Manage operations in road haulage
Operating line
Perform road haulage coordination activities
Sky line
Skyline
Track cable
Track line

Vertaling van "Haulage charges " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE










haulageway [ haulage way | haulage drive | haulway | haulage drift | haulage tunnel ]

galerie de roulage [ voie de roulage | voie de desserte ]


manage operations in road haulage | perform road haulage coordination activities | coordinate operations in road haulage | coordinate road haulage operations

coordonner les opérations de transport routier


sky line | skyline | aerial line | track line | track cable | main cable | main line | carrier cable | main lead | lead line | operating line | haul line | haulage line | haulage cable

câble porteur | câble tracteur principal




International Regulations Concerning the Haulage of Private Owners' Wagons

Règlement international concernant le transport des wagons de particuliers
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These proposals aim notably at improving the functioning of the road haulage market; enhancing the employment and social conditions of workers; and promoting smart road-charging in Europe.

Ces propositions visent notamment à améliorer le fonctionnement du marché du transport de marchandises par route; à améliorer les conditions d'emploi et la situation sociale des travailleurs; et à promouvoir une tarification intelligente en Europe.


[2] Notably "Collection and Analysis of Data on the Structure of the Road Haulage Sector in the European Union" (AECOM 2013); "Development and Implementation of Road Cabotage" (European Parliament 2013); "Road Haulage Charges and Taxes.

[2] Notamment «Collection and Analysis of Data on the Structure of the Road Haulage Sector in the European Union» (AECOM 2013); «Development and Implementation of Road Cabotage» (Parlement européen, 2013); «Road Haulage Charges and Taxes.


Source: Road Haulage Charges and Taxes.

Source: «Road Haulage Charges and Taxes.


Furthermore, harmonisation has continued in other fields of EU competence with an influence on operating costs of road haulage undertakings, such as road charging.

De plus, l’harmonisation s’est poursuivie dans d’autres domaines relevant de la compétence de l’Union et a eu une influence sur les coûts d’exploitation des sociétés de transport de marchandises par route, comme la tarification routière.


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Is the protection of freedom of competition, free movement of undertakings, freedom of establishment and freedom to provide services (under Article 4(3) TEU, Article 101 TFEU, and Articles 49, 56 and 96 TFEU) compatible — and, if so, to what extent — with statutory provisions adopted by EU Member States which lay down minimum operating costs for the road haulage sector which involve the fixing by bodies external [to the contracting parties] of a component of the charge for the service concerned and, accordingly, of the contract price?

La protection de la libre concurrence, de la libre circulation des entreprises, du droit d’établissement et de la libre prestation des services (prévus à l’article 4, paragraphe 3, TUE et aux articles 101, 49, 56 et 96 TFUE) est-elle compatible, et dans quelle mesure, avec une législation nationale prescrivant des coûts minimaux d’exploitation dans le secteur du transport par route impliquant la fixation de l’extérieur d’un élément constitutif de la rémunération du service et, partant, du prix contractuel?


The agreement approved today in effect authorises Member States to charge road haulage companies for the cost of air and noise pollution, in addition to charges on the use of motorway infrastructure.

L’accord entériné ce jour autorise en effet les États membres à facturer aux transporteurs routiers le coût de la pollution atmosphérique et sonore, en plus du prix de l’utilisation des infrastructures autoroutières.


This revision will henceforth allow traffic to be managed better through increased charges in peak periods (not exceeding 175% over five hours), but also provides for a proportionate decrease in low peak charges to avoid penalising road haulage companies financially.

Cette révision permet désormais de mieux gérer le trafic grâce à l’augmentation des redevances en période de pointe (maximum 175 % sur 5 h) mais prévoit également de les diminuer d’autant en période creuse afin de ne pas pénaliser financièrement les entreprises de transport routier.


In reply to the honourable Member who asked how the structure of the charging system in the UK affects competition in the road haulage sector, perhaps I could add that at the moment British hauliers pay road-tolls or user charges – "vignettes " – when travelling in other countries such as France or Belgium, while at the same time they pay at home high vehicle taxes through which they contribute towards the infrastructure costs of the road network in Britain.

Pour répondre à l'honorable parlementaire qui a demandé comment la structure du système de prélèvement au Royaume-Uni affectait la concurrence dans le secteur du transport routier, je pourrais peut-être ajouter que les transporteurs routiers britanniques paient actuellement des péages routiers ou des taxes d'usagers ("vignettes") lorsqu'ils circulent dans d'autres pays tels que la France et la Belgique, et qu'ils paient également des taxes de circulation élevées dans leur pays, taxes qui contribuent aux coûts des infrastructures du réseau routier britannique.


In reply to the honourable Member who asked how the structure of the charging system in the UK affects competition in the road haulage sector, perhaps I could add that at the moment British hauliers pay road-tolls or user charges – "vignettes" – when travelling in other countries such as France or Belgium, while at the same time they pay at home high vehicle taxes through which they contribute towards the infrastructure costs of the road network in Britain.

Pour répondre à l'honorable parlementaire qui a demandé comment la structure du système de prélèvement au Royaume-Uni affectait la concurrence dans le secteur du transport routier, je pourrais peut-être ajouter que les transporteurs routiers britanniques paient actuellement des péages routiers ou des taxes d'usagers ("vignettes") lorsqu'ils circulent dans d'autres pays tels que la France et la Belgique, et qu'ils paient également des taxes de circulation élevées dans leur pays, taxes qui contribuent aux coûts des infrastructures du réseau routier britannique.


1. With a view to introduction of the definitive system for observation of haulage markets, haulage undertakings, forwarding agents, freight brokers and other transport agents shall be required to communicate, to the competent authorities of their Member State upon the latter's request, any information concerning the rates charged for the international carriage of goods by road.

1 . En vue de l'introduction du système définitif d'observation des marchés des transports de marchandises, les entreprises de transport, les commissionnaires et les intermédiaires de transport sont tenus de communiquer aux autorités compétentes de leur État membre, à leur demande, les renseignements concernant les prix pratiqués dans les transports internationaux de marchandises par route .




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'Haulage charges' ->

Date index: 2022-06-10
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