Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Analyse play productions
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Conduct background research for plays
Conduct historical research for plays
Confer about plays
Deliberate about plays
Delirium tremens
Discuss plays
Disorder of personality and behaviour
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Jealousy
Lack of learning and play experience
Learn-to-play Program
Paranoia
Play and Learn
Play-based learning
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Research background information for play development
Research for play development
Research play productions
Study play productions
Study plays
Talk about plays

Vertaling van "Play and Learn " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


play-based learning

apprentissage par le jeu [ apprentissage basé sur le jeu | apprentissage orienté vers le jeu ]


Lack of learning and play experience

Manque d'expérience de travail et de jeu


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


research play productions | study plays | analyse play productions | study play productions

étudier des productions théâtrales


confer about plays | deliberate about plays | discuss plays | talk about plays

discuter des pièces


conduct historical research for plays | research background information for play development | conduct background research for plays | research for play development

effectuer des recherches préliminaires pour des pièces de théâtre




early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Definition: A disorder characterized by impairment of memory, learning difficulties, and reduced ability to concentrate on a task for more than brief periods. There is often a marked feeling of mental fatigue when mental tasks are attempted, and new learning is found to be subjectively difficult even when objectively successful. None of these symptoms is so severe that a diagnosis of either dementia (F00-F03) or delirium (F05.-) can be made. This diagnosis should be made only in association with a specified physical disorder, and should not be made in the presence of any of the mental or behavioural disorders classified to F10-F99. The d ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
These factors have profound effects on the way people live, work, play and learn.

Ces facteurs ont des répercussions profondes sur la façon dont les gens vivent, travaillent, se divertissent et apprennent.


Thus in Quebec, it has long been believed and stated loud and clear that the licensed day care network gives young children enriching experiences, that good quality day care complements parental caregiving and in some cases, improves and perfects it; that through play and learning about daily life, day care services allow children to discover themselves and others and prepare them, step by step, for school and the world at large.

Au Québec, donc, on croit depuis longtemps et on clame haut et fort que le réseau des services de garde réglementés sert à faire vivre des expériences enrichissantes aux jeunes enfants, que les services de garde de bonne qualité viennent compléter l'éducation parentale et, dans certains cas, la parfaire et la bonifier, qu'à travers le jeu et l'apprentissage de la vie au quotidien, les services de garde permettent aux enfants de se découvrir et de découvrir les autres et les préparent pas à pas à franchir la porte de l'école et celle du monde.


If we placed our trust in children, in the smallest children at school, and made them ambassadors of integration – given that they find it much easier to play or learn side by side with children from different cultures and backgrounds – we will have given children the job, as someone said, not of being mini-adults, but of being genuinely actively involved in integration policy.

Si nous plaçons notre confiance dans les enfants, dans les plus jeunes enfants à l’école, et que nous en faisons des ambassadeurs de l’intégration – vu qu’il est plus facile pour eux de jouer ou d’apprendre aux côtés d’enfants de différentes cultures et origines – nous donnerons aux enfants une mission, pas comme quelqu’un l’a dit, pour qu’ils agissent comme des adultes miniatures, mais pour qu’ils participent vraiment activement à la politique d’intégration.


Day cares and preschools are a stepping stone to elementary school, says mother Belinda Waller, as well as helping children feel comfortable when they are away from parents and family and make them realize there are safe places they can go to play and learn in a healthy environment.

Les garderies et les centres préscolaires sont une étape vers l'école primaire, dit une mère, Belinda Waller, et ils aident les enfants à se sentir à l'aise lorsqu'ils ne sont pas avec leurs parents et leur famille, et à se rendre compte qu'il y a des endroits sûrs où ils peuvent jouer et apprendre.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Since the communities in which children live, play and learn also influence the quality of childhood, it is important that they are safe and secure, and provide a variety of easily accessible programs and services for families with children.

Comme la qualité de l’enfance est également influencée par les collectivités dans lesquelles les enfants vivent, jouent et apprennent, il est important que celles-ci soient sécuritaires et offrent toute une gamme de programmes et de services accessibles aux familles avec enfants.


32. Stresses the importance of all citizens having equal access and opportunities to take part in lifelong learning programmes; regrets in this context the fact that those with the lowest levels of initial education, women, immigrants, older people, people in rural areas and the disabled are the least likely to participate, and considers they must be offered different, suitable programmes and methods; in this context, takes the view that special emphasis should be placed on education and training in new technologies for workers and the unemployed, and calls on the Member States to support the use of new information and communications t ...[+++]

32. souligne l'importance d'un accès égal de tous les citoyens aux programmes d'éducation et de formation tout au long de la vie, ainsi que de leur possibilité d'y participer; déplore, à cet égard, le fait que les personnes possédant l'éducation de base la plus élémentaire, les femmes, les immigrés, les personnes âgées, les habitants des zones rurales et les handicapés aient le moins de probabilités de participer; estime que d'autres programmes et méthodes appropriés doivent leur être offerts; souligne, à cet égard, qu'un accent to ...[+++]


5. Urges the improved promotion of adult education in order to motivate more people to engage in such education; considers that adult education should play a key role in policies to promote a general culture of learning, through media campaigns, information, guidance and counselling services and, in particular, information, guidance and counselling services aimed at disadvantaged groups; considers that, if it is to be effective, such promotion should be accompanied by active policies on the part of the Member States which will make ...[+++]

5. demande instamment l'amélioration de la promotion de l'éducation des adultes afin de motiver un plus grand nombre de personnes à participer à ces activités d'éducation; considère que l'éducation des adultes devrait jouer un rôle clé au sein des politiques visant à promouvoir une culture générale de l'éducation et de la formation, grâce à des campagnes médiatiques, des services d'information, d'orientation et de conseil, et en particulier, des services d'information, d'orientation et de conseil pour les groupes défavorisés; estime qu'une telle promotion, pour être effective, devrait être acco ...[+++]


Although responsibility for implementing these policies falls primarily to the Member States, the Community itself has a role to play in creating a European area of education and lifelong learning.

Si la responsabilité de la mise en œuvre de ces politiques appartient tout d'abord aux États membres, la Communauté a elle-même un rôle à jouer afin de créer un espace européen de l'éducation et de la formation tout au long de la vie.


In the same way, from this viewpoint, ‘life-long learning’ goes hand in hand with drastic cutbacks in initial training and playing down the role of public training institutions - in favour of ‘virtual’, distance learning that is increasingly market-oriented.

De la même manière, la "formation tout au long de la vie" se combine, dans cette optique, avec la réduction drastique de la formation initiale, et du rôle des institutions publiques de formation (au profit de l'enseignement "virtuel", à distance, et, de plus en plus, marchand).


Focusing on the theme of Convergence, over 120 invited speakers will address not only the underpinning technologies involved and the changes looming in the way we work, play, trade, learn and socialise, but also issues such as multilinguism, content control and intellectual property rights.

Les quelque 120 orateurs invités à parler de la convergence couvriront non seulement les technologies sous-jacentes concernées et les changements qui affecteront notre mode de vie sous toutes ses formes - travail, loisirs, commerce, apprentissage, vie sociale - mais également des questions telles que le multilinguisme, le contrôle du contenu et le droit de propriété intellectuelle.


w