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Air inlet port
Air intake port
Airport charge
Airport due
Airport fee
Airport tax
Charge port door
Charge port lid
Charges for use of infrastructure
Charging port door
Charging port lid
Charlottetown
City of Charlottetown
City of Saint John
Cylinder intake port
Dock due
Embarkation tax
Fort Amherst
Fort Amherst—Port la Joye National Historic Park
Fort Amherst—Port la Joye National Historic Site
Fort Amherst—Port-la-Joye National Historic Park
Fort Amherst—Port-la-Joye National Historic Site
Fort Frederick
Fort Howe
Fort La Tour
Harbor due
Harbor fee
Harbour
Harbour due
Harbour fee
Harbour installation
Inlet port
Liner port
Port
Port arch
Port cap
Port charge
Port cover
Port crown
Port development
Port due
Port management
Port roof
Port tax
Port-Royal
Port-la-Joye
Porte-fort
Ports
Ports policy
Promise for another
River port
Saint John
Seaport
Uptake crown
Yacht harbour

Traduction de «Porte-fort » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Fort Amherst—Port-la-Joye National Historic Site [ Fort Amherst—Port-la-Joye National Historic Park | Fort Amherst—Port la Joye National Historic Site | Fort Amherst—Port la Joye National Historic Park ]

lieu historique national du Fort-Amherst—Port-la-Joye [ parc historique national du Fort-Amherst—Port-la-Joye ]


Saint John [ city of Saint John | City of Saint John | Fort Howe | Fort Frederick | Port-Royal | Fort La Tour ]

Saint John [ ville de Saint John | Ville de Saint John | Fort Howe | Fort Frederick | Port-Royal | Fort La Tour ]


Charlottetown [ city of Charlottetown | City of Charlottetown | Fort Amherst | Port-la-Joye ]

Charlottetown [ cité de Charlottetown | Cité de Charlottetown | Fort Amherst | Port-la-Joye ]


harbour installation [ harbour | port | river port | seaport | yacht harbour | Ports(ECLAS) | ports(UNBIS) ]

installation portuaire [ port | port de plaisance | port fluvial | port maritime ]


ports policy [ Port development(STW) | port management(UNBIS) ]

politique portuaire


port arch | port cap | port cover | port crown | port roof | uptake crown

voûte de brûleur


charges for use of infrastructure [ airport charge | airport due | airport fee | airport tax | dock due | embarkation tax | harbor due | harbor fee | harbour due | harbour fee | port charge | port due | port tax ]

tarification de l'infrastructure [ droit de port | droits d'amarrage | droits de mouillage | droits portuaires | frais de port | frais portuaires | octroi de mer | redevance aéroportuaire | redevance d’aéroport | taxe aéroportuaire | taxe d'aéroport | taxe d'embarquement | taxe portuaire ]


liner port | air inlet port | inlet port | cylinder intake port | air intake port

lumière d'admission | orifice d'admission


charge port door | charging port door | charge port lid | charging port lid

trappe de la prise de recharge | trappe du port de recharge
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Fort Maurepas, Fort Alexander, Port at Morris, about four or five forts in our community controlled everything.

Environ quatre ou cinq forts, comme le Fort Maurepas, le Fort Alexander et le Fort Morris, contrôlaient toute la communauté.


(Return tabled) Question No. 978 Hon. Judy Sgro: With regard to national parks and historic sites, what was the total employment during the 2012 operating season, broken down by full-time, part-time and seasonal employees, for each of the following parks and sites: Abbot Pass Refuge Cabin, Alberta; Athabasca Pass, Alberta; Banff, Alberta; Banff Park Museum, Alberta; Bar U Ranch, Alberta; Cave and Basin, Alberta; Elk Island, Alberta; First Oil Well in Western Canada, Alberta; Frog Lake, Alberta; Howse Pass, Alberta; Jasper, Alberta; Jasper House, Alberta; Jasper Park Information Centre, Alberta; Rocky Mountain House, Alberta; Skoki Ski Lodge, Alberta; Sulphur Mountain Cosmic Ray Station, Alberta; Waterton Lakes National Park, ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 978 L'hon. Judy Sgro: En ce qui concerne les parcs nationaux et les lieux historiques nationaux, quel a été le nombre total d’emplois durant la saison touristique de 2012, répartis par employés à temps plein, à temps partiel et saisonniers, pour chacun des parcs et des lieux suivants: Refuge du Col-Abbot (Alberta); Col Athabasca (Alberta); Banff (Alberta); Musée du Parc-Banff (Alberta); Ranch Bar U (Alberta); Cave and Basin (Alberta); Elk Island (Alberta); Premier-Puits-de-Pétrole-de-l'Ouest-Canadien (Alberta); Lac-La Grenouille (Alberta); Col-Howse (Alberta); Jasper (Alberta); Jasper House (Alberta); Centre d'accueil du Parc-Jasper (Alberta); Rocky Mountain House (Alberta); auberge de ski S ...[+++]


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


(Return tabled) Question No. 240 Mr. Rahim Jaffer: With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs offic ...[+++]

Question n 240 M. Rahim Jaffer: En ce qui concerne les points d’entrée au Canada: a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y en a aucun ...[+++]


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— by Ms. Copps (Minister of Canadian Heritage) — Management Plan for Port-Royal, Fort Anne, Scots Fort and Fort Edward National Historic Sites of Canada for 2003-2007, pursuant to the Parks Canada Agency Act, S. C. 1998, c. 31, sbs. 32(1).

— par M Copps (ministre du Patrimoine canadien) — Plan directeur des lieux historiques nationaux du Canada de Port-Royal, du Fort-Anne, du Fort-Scots et du Fort-Edward de 2003 à 2007, conformément à la Loi sur l'Agence Parcs Canada, L. C. 1998, ch. 31, art. 32(1).


The fact that in Madeira Porto Santo or Porto Funchal can be included, in the Azores Punta Delgada, in the Canaries Santa Cruz de Tenerife, Cristianos, Santa Cruz de la Palma, San Sebastián de la Gomera, Las Palmas or Arrecife, in Réunion Pointe des Galets, in Guadeloupe Pointe-à-Pitre, or in Martinique Fort de France and Basse-Terre, clearly shows how important it is for these archipelagos that their ports can be incorporated once and for all as essential elements within the trans-European networks, bringing these outermost regions closer to the rest of the European Union.

L'inclusion de Porto Santo ou Porto Funchal à Madère, de Punta Delgada aux Açores, de Santa Cruz de Tenerife, Cristianos, Santa Cruz de la Palma, San Sebastián de la Gomera, Las Palmas ou Arrecife dans l'archipel des Canaries, de Pointe des Galets à la Réunion, de Pointe-à-Pitre en Guadeloupe ou de Fort-de-France et Basse-Terre en Martinique, montre clairement l'importance que revêt pour ces archipels l'inclusion définitive de leurs ports comme éléments essentiels au sein des réseaux transeuropéens, une mesure qui permet de rapprocher ces zones ultrapériphériques du reste de l'Union européenne.


The fact that in Madeira Porto Santo or Porto Funchal can be included, in the Azores Punta Delgada, in the Canaries Santa Cruz de Tenerife, Cristianos, Santa Cruz de la Palma, San Sebastián de la Gomera, Las Palmas or Arrecife, in Réunion Pointe des Galets, in Guadeloupe Pointe-à-Pitre, or in Martinique Fort de France and Basse-Terre, clearly shows how important it is for these archipelagos that their ports can be incorporated once and for all as essential elements within the trans-European networks, bringing these outermost regions closer to the rest of the European Union.

L'inclusion de Porto Santo ou Porto Funchal à Madère, de Punta Delgada aux Açores, de Santa Cruz de Tenerife, Cristianos, Santa Cruz de la Palma, San Sebastián de la Gomera, Las Palmas ou Arrecife dans l'archipel des Canaries, de Pointe des Galets à la Réunion, de Pointe-à-Pitre en Guadeloupe ou de Fort-de-France et Basse-Terre en Martinique, montre clairement l'importance que revêt pour ces archipels l'inclusion définitive de leurs ports comme éléments essentiels au sein des réseaux transeuropéens, une mesure qui permet de rapprocher ces zones ultrapériphériques du reste de l'Union européenne.




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Date index: 2024-05-06
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