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ATI request
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Access to information request
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Bought note
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Contract note
ERFP
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Handle requests for new product items
Handling requests for new product items
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Offer note
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On-line request for quote
Prioritise requests
Prioritising a requests
Prioritising requests
Request for access
Request for access to information
Request note
Requester Note
Sale note
Schedule requests
Subsidiary request
Work on requests for new product items

Traduction de «Request note » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
request note

note de présentation [ offre de réassurance ]






address customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | complete customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | deal with customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006 | process customer requests based on the REACh Regulation 1907 2006

traiter les demandes de clients conformément au règlement européen REACh 1907/2006


prioritising requests | schedule requests | prioritise requests | prioritising a requests

établir un ordre de priorités de demandes


handle a request for new product items | work on requests for new product items | handle requests for new product items | handling requests for new product items

rer les demandes de nouveaux produits


access to information request [ ATI request | request for access to information | information access request | access request | request for access ]

demande d'accès à l'information [ demande d'AI | demande de communication | demande d'accès ]


bought note | broker's note | contract note | sale note

note d'achat


on-line request for quote | electronic request for quote | eRFQ | on-line request for quotation | electronic request for quotation | on-line request for proposal | electronic request for proposal | eRFP

appel d'offres en ligne | appel d'offres électronique | demande de prix en ligne


alternate request | auxiliary request | subsidiary request

requête subsidiaire
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
14. Welcomes the new negotiating approach for future negotiating frameworks, which prioritises issues related to the judiciary and fundamental rights, as well as to justice and home affairs; agrees that these should be tackled early in the accession process and that as a rule Chapters 23 and 24 should be opened accordingly on the basis of action plans, as they require the establishment of convincing track records; calls on the Commission to report to Parliament regularly on progress in these areas, and for the monthly pre-accession reports of the EU delegations to be available to the members of the Committee on Foreign Affairs upon request; ...[+++]however, that this focus on the areas in question should not be to the detriment of the efforts and progress made in the other areas outlined in the individual enlargement agendas of the candidate and potential candidate countries;

14. se félicite de la nouvelle approche de négociation pour les cadres de négociation futurs qui accorde la priorité aux questions liées aux droits judiciaires et fondamentaux, ainsi qu’à la justice et aux affaires intérieures; reconnaît que celles-ci devraient être examinées dès les premiers stades du processus d’adhésion et que, par principe, les chapitres 23 et 24 devraient être ouverts en conséquence sur la base de plans d’action, car ils exigent l’obtention de résultats convaincants; invite la Commission à faire régulièrement rapport au Parlement sur les progrès réalisés dans ces domaines, et demande à ce que les rapports mensuels ...[+++]


Minister Peter Van Loan emphasized that the bill reflected the input of all members of the other place. He noted that the bill reflects 14 changes requested by the New Democratic Party, 12 changes requested by the Conservative Party, 3 changes requested by the Liberal Party and 2 changes requested by an independent member.

Le ministre Peter Van Loan a souligné que le projet de loi reflète les commentaires formulés par tous les députés à l'autre endroit, y compris 14 changements demandés par le Nouveau Parti démocratique, 12 changements demandés par le Parti conservateur, 3 changements demandés par le Parti libéral et 2 changements demandés par un député indépendant.


20. Welcomes the Court of Auditors publication of a report on the implementation of the College's MAP for 2010-2014 in response to Parliament's request; notes that in this report the Court of Auditors stated that the College's implementation of the MAP is progressing according to its milestones; welcomes in this respect that the College proved to have entirely completed its MAP 1 (governance), MAP 4 (validation of its financial system), MAP 5 (financial environment), MAP 6 (transparency over its Governing Board), MAP 8 (strategy plan), MAP 9 (multi-annual recruitment plan); ...[+++]

20. se félicite de la publication par le Cour des comptes d'un rapport sur la mise en œuvre du plan pluriannuel du Collège pour 2010-2014, en réponse à la demande du Parlement; prend acte du constat établi par la Cour des comptes dans ce rapport, selon lequel la mise en œuvre du plan pluriannuel du Collège progresse conformément aux étapes fixées; se félicite, à cet égard, que le Collège soit parvenu à atteindre pleinement ses objectifs 1 (gouvernance), 4 (validation de son système financier), 5 (environnement financier), 6 (transpa ...[+++]


The Yellowknife mayor, Gordon Van Tighem, applauded the government for addressing a long-standing request, noting that it was " something we've been asking for a significant period of time" .

Le maire de Yellowknife, Gordon Van Tighem, a félicité le gouvernement d'avoir répondu à une demande formulée de longue date.


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3. Notes in relation to the Court of Auditor's findings at paragraph 9.7 of its annual report concerning the transfer of part of staff emoluments with the application of a weighting coefficient the significant number of cases not supported by adequate evidence of the officials' right to the transfers requested; notes that according to information provided by the EESC corrective measures were taken in 2005;

3. note, à propos des constatations de la Cour des comptes au point 9.7 de son rapport annuel, relatives au transfert d'une partie du traitement du personnel avec application d'un coefficient de pondération, le nombre important de cas pour lesquels faisaient défaut des preuves suffisantes du droit des fonctionnaires concernés au transfert demandé; note que d'après les informations fournies par le Comité économique et social, des mesures de correction ont été prises en 2005;


3. Notes in relation to the Court of Auditor's findings at paragraph 9.7 of its annual report concerning the transfer of part of staff emoluments with the application of a weighting coefficient the significant number of cases not supported by adequate evidence of the officials' right to the transfers requested; notes that according to information provided by the EESC corrective measures were taken in 2005;

3. note, à propos des constatations de la Cour des comptes au point 9.7 de son rapport annuel, relatives au transfert d'une partie du traitement du personnel avec application d'un coefficient de pondération, le nombre important de cas pour lesquels faisaient défaut des preuves suffisantes du droit des fonctionnaires concernés au transfert demandé; note que d'après les informations fournies par le Comité économique et social, des mesures de correction ont été prises en 2005;


3. Notes in relation to the Court of Auditor's findings at paragraph 9.7 of its Annual Report concerning the transfer of part of staff emoluments with the application of a weighting coefficient the significant number of cases which were not supported by adequate evidence of the officials' right to the transfers requested; notes that according to information provided by the EESC corrective measures were taken in 2005;

3. note, à propos des constatations de la Cour des comptes (voir point 9.7 du rapport annuel) relatives au transfert d'une partie du traitement du personnel avec application d'un coefficient de pondération, le nombre important de cas pour lesquels faisaient défaut des preuves suffisantes du droit des fonctionnaires concernés au transfert demandé; note que d'après les informations fournies par le Comité économique et social, des mesures de correction ont été prises en 2005;


He states: Noting that we are not alone in requesting that an apology be made, I quote from the judgement issued by the Honourable Chief Justice Brenner, in the Supreme Court of British Columbia: “[35] Although I am making no order and am issuing no directions, I would respectfully request counsel for Canada to ask that the Prime Minister give consideration to issuing a full and unequivocal apology on behalf of the people of Canada in the House of Common.

Il dit: Je note que nous ne sommes pas les seuls à demander des excuses. À cet égard, je cite un extrait de la décision rendue par le juge en chef Brenner de la Cour suprême de la Colombie-Britannique, qui dit: « [35] Je n'émets ni ordonnance, ni directives, mais je demande respectueusement à l'avocat représentant le Canada de proposer au premier ministre d'envisager la possibilité de présenter à la Chambre des communes des excuses en bonne et due forme au nom des Canadiens.


The Chair: I will note, Mr. Minister, that this is a request from one member, not a request from the committee.

Le président: Vous remarquerez, monsieur le ministre, que cette demande provient d'une députée et non pas du comité.


I note that under paragraph 44(2) of the bill, the minister may refuse to make a surrender order if the conduct in respect of which the request for extradition is made is punishable by death under the laws that apply to the requesting state.

Je remarque qu'aux termes du paragraphe 44(2) du projet de loi, le ministre peut refuser l'extradition si les actes reprochés sont sanctionnés par la peine capitale en vertu du droit applicable dans l'État requérant.


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