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Advise colleagues on aspects of tanker operations
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Aerial tanker
Air-tanker
Airborne flying tanker
Aircraft refueller
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
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Crude carrier
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Liquid natural gas tanker
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Methane gas tanker
Methane tanker
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Product carrier
Product tanker
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Provide expertise on tanker operations
Road tanker
Slurry tanker
Tanker
Tanker aeroplane
Tanker aircraft
Tanker airplane
Tanker charter
Tanker lorry

Traduction de «Tanker charter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


tanker aeroplane [ airborne flying tanker | tanker airplane | tanker | tanker aircraft | aircraft refueller ]

avion ravitailleur [ ravitailleur | avion-citerne ]


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


liquefied natural gas carrier [ LNGC | liquid natural gas carrier | liquid-gas carrier | LNG carrier | liquid natural gas tanker | LNG tanker | LNG vessel | LNG ship | methane carrier | methane tanker | methane gas tanker | natural-gas ship ]

méthanier [ navire méthanier | porteur de GNL | transporteur de gaz naturel liquéfié | transporteur de G.N.L. | navire transporteur de GNL | navire GNL | GNL | porte-GNL ]


liquid natural gas tanker | LNG tanker | LPG tanker | liquid propane gas tanker | methane carrier

méthanier




ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


tanker | crude carrier | crude tanker | product carrier | product tanker

pétrolier
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The written submission that was addressed to the chairman on March 11 was co-signed by me and by my opposite numbers in the International Transport Workers' Federation and an organization called the Oil Companies International Marine Forum — in other words, the shipowners, the international seafarers unions and the tanker charterers, collectively, people who tend to have contrary interests rather than simultaneous interests.

Le mémoire écrit qui a été adressé au président le 11 mars a été cosigné par moi-même et mes homologues de l'International Transport Workers' Federation ainsi qu'une organisation appelée Oil Companies International Marine Forum. Il s'agit, autrement dit, des armateurs, des syndicats internationaux de marins et des noliseurs de navires-citernes, des gens qui ont tendance à avoir des intérêts divergents plutôt que convergents.


In order to act as speedily as possible and to avoid further disasters like the Erika, the Commission proposes that the oil companies should undertake by voluntary agreement to refrain in future from chartering tankers older than 15 years (unless appropriate inspections show them to be in a satisfactory condition) and to take any other measures necessary to improve safety.

Afin d'agir au plus vite et d'éviter le renouvellement de catastrophes du type de l'ERIKA, la Commission propose, que par un accord volontaire, les compagnies pétrolières s'engagent à ne plus affréter de tankers de plus de quinze ans d'âge (sauf si leur état satisfaisant est démontré par des contrôles appropriés) et à prendre d'autres mesures pour améliorer la sécurité.


On 12 December 1999, the Erika, a 25 year-old single-hull oil tanker flying the Maltese flag and chartered by TOTAL-FINA, broke in two some 40 nautical miles off the southern tip of Brittany, polluting almost 400 kilometres of French coastline.

Le 12 décembre 1999, l'ERIKA, pétrolier à coque unique de 25 ans d'âge, battant pavillon maltais et affrété par TOTAL-FINA, se casse en deux à 40 milles au sud de la pointe de la Bretagne et pollue près de 400 kilomètres de côtes du littoral français.


On 12 December 1999, the Erika, a 25 year-old single-hull oil tanker flying the Maltese flag and chartered by TOTAL-FINA, broke in two some 40 nautical miles off the southern tip of Brittany, polluting almost 400 kilometres of French coastline.

Le 12 décembre 1999, l'ERIKA, pétrolier à coque unique de 25 ans d'âge, battant pavillon maltais et affrété par TOTAL-FINA, se casse en deux à 40 milles au sud de la pointe de la Bretagne et pollue près de 400 kilomètres de côtes du littoral français.


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In order to avoid any further disasters like the ERIKA, the Commission, without waiting for the proposed legislation to be adopted, calls on the petrol companies to enter into a voluntary agreement not to charter tankers more than 15 years of age, unless they are shown to be in satisfactory condition, and to take other measures to improve safety.

Afin d'éviter une autre catastrophe comme celle de l'ERIKA, la Commission appelle les sociétés pétrolières à conclure un accord volontaire, sans attendre l'adoption de la nouvelle législation qu'elle propose, pour ne pas affréter des pétroliers plus de 15 ans, à moins qu'il ne soit démontré que leur état est satisfaisant, et pour prendre d'autres mesures visant à améliorer la sécurité.


Before the summer the Commission is to produce a communication focussing on the improvements needed to existing legislation, the liability of charterers, shipowners and supervisory authorities, the use of double-hulled tankers, the training and employment of seafaring personnel and the creation of a database covering the world fleet so as to improve transparency as regards vessel safety.

La Commission présentera avant l'été une communication sur l'amélioration de la législation existante, sur la responsabilité des affréteurs, des armateurs et des autorités de contrôle, sur l'utilisation des pétroliers à double coque, la formation et l'emploi des gens de mer et sur la création d'une base de données couvrant la flotte mondiale afin de renforcer la transparence sur la sécurité des navires.


1. On 12 December 1999 the 25-year old, Maltese-registered, single hull oil tanker Erika chartered by Total-Fina broke in two some 40 nautical miles off the southern tip of Brittany.

1. Le 12 décembre 1999, l'ERIKA, pétrolier à coque unique de 25 ans d'âge, battant pavillon maltais et affrété par TOTAL-FINA, s'est cassé en deux à 40 milles au sud de la pointe de la Bretagne.


7. In order to act as speedily as possibly and to avoid further disasters like the Erika, the Commission proposes that the oil companies, without awaiting the adoption of the first package of directives, should undertake by voluntary agreement to refrain in future from chartering tankers older than 15 years (unless appropriate inspections show them to be in a satisfactory condition) and to take any other measures necessary to improve safety.

7. Afin d'agir au plus vite et d'éviter le renouvellement de catastrophes du type de l'ERIKA, la Commission propose, sans attendre l'adoption du paquet des premières directives, que par un accord volontaire les compagnies pétrolières s'engagent à ne plus affréter de tankers de plus de quinze ans d'âge (sauf si leur état satisfaisant est démontré par des contrôles appropriés) et à prendre d'autres mesures pour améliorer la sécurité.


The commercial department will only charter tankers which have been inspected by their technical department.

Le service commercial n'affrète que des pétroliers qui ont été inspectés par le service technique.


- to define their responsibilities in chartering oil tankers.

- préciser leurs responsabilités en matière d'affrètement de pétroliers.




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'Tanker charter' ->

Date index: 2022-11-16
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