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Abandoned traffic
Abandonment of a mark
Abandonment of a trademark
Abandonment suit
By-passable traffic
Comply with traffic codes
Disposal in abandoned mines
Emplacement of wastes in abandoned mines
External-external traffic
Follow traffic regulations
Highway code
Light signalling
Lighted road sign
Lost traffic
Marine abandonment immersion suit
Marine immersion suit
Obey traffic regulations
Obey traffic rules
Parcel of traffic
Point to point traffic
Road signs and signals
Ship abandonment immersion suit
Ship abandonment suit
Storage in abandoned mines
Through traffic
Town traffic
Trademark abandonment
Traffic in cities
Traffic in towns
Traffic item
Traffic law
Traffic relation
Traffic signs
Traffic stream
Transit traffic
Urban traffic
Waste disposal in abandoned mines
Waste storage in abandoned mines

Traduction de «abandoned traffic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
abandoned traffic | lost traffic

trafic abandonné | trafic perdu


disposal in abandoned mines [ storage in abandoned mines | waste disposal in abandoned mines | waste storage in abandoned mines | emplacement of wastes in abandoned mines ]

stockage des déchets dans des mines désaffectées [ stockage des déchets dans des mines abandonnées ]


abandonment suit [ ship abandonment immersion suit | marine abandonment immersion suit | ship abandonment suit | marine immersion suit ]

combinaison d'abandon [ combinaison flottante en cas de naufrage ]


abandonment of a trademark [ abandonment of a mark | trademark abandonment ]

abandon d'une marque [ abandon d'une marque de commerce ]


town traffic [ traffic in cities | traffic in towns | urban traffic ]

circulation urbaine [ circulation en ville ]


parcel of traffic | point to point traffic | traffic item | traffic relation | traffic stream

relation de trafic


traffic signs [ lighted road sign | light signalling | road signs and signals ]

signalisation [ balise | panneau de signalisation | signalisation lumineuse | signalisation routière ]




by-passable traffic | external-external traffic | through traffic | transit traffic

trafic de transit | trafic en transit | trafic externe-externe


comply with traffic codes | obey traffic regulations | follow traffic regulations | obey traffic rules

respecter les règles de circulation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
4. Underlines the fact that competition is directly linked to innovation; recommends, therefore, that the Commission take into account and support innovation in the fields of air traffic management (automated air traffic control (ATC), free routing), remotely piloted aircraft systems (RPASs), alternative fuel solutions, aircraft and engine design (greater efficiency, less noise), airport security (touchless solutions, one-stop security), digitalisation, and multimodal solutions (computerised ground handling services); further recommends that it support global environmental solutions, such as a global market-based measure to address CO2 ...[+++]

4. insiste sur le fait que la compétitivité est directement liée à l'innovation; recommande, par conséquent, que la Commission prenne en compte et soutienne l'innovation dans le domaine de la gestion du trafic aérien (contrôle automatisé du trafic aérien [ATC], itinéraires libres), des systèmes d'aéronefs télépilotés (RPAS), des solutions alternatives en matière de carburant, de la conception des aéronefs et des moteurs (pour une plus grande efficacité et une réduction du bruit), de la sûreté aéroportuaire (solutions sécurisées sans contact, contrôle unique de sûreté), de la numérisation et des solutions multimodales (services informati ...[+++]


(b) “Category II cost” being transportation and maintenance expenses that would be avoided if the line were abandoned or the service discontinued and that are shared in common with other traffic or other services, including the off-line costs of traffic originating or terminating on the branch line;

b) « frais de la catégorie II » : les dépenses de transport et d’entretien qui seraient évitées si la ligne était abandonnée ou le service supprimé et qui sont engagés en commun avec des dépenses pour d’autres trafics ou services, y compris les frais hors-ligne du trafic partant de l’embranchement ou y aboutissant;


15. Recognises that reasonable traffic management is required to ensure that the end user's connectivity is not disrupted by network congestion; notes that, in this context, operators may, subject to the scrutiny of the NRAs, use procedures to measure and shape internet traffic in order to maintain networks' functional capacity and stability and to meet quality-of-service requirements; urges the competent national authorities to use their full powers under the Universal Services Directive to impose minimum quality-of-service standards, and believes that ensuring quality in time-critical service traffic shall not be an arg ...[+++]

15. reconnaît la nécessité d'une gestion raisonnable du trafic afin de garantir que la connectivité des utilisateurs finaux n'est pas interrompue par une congestion du réseau; note, à cet égard, que les opérateurs peuvent, sous le contrôle des ARN, appliquer des procédures permettant de mesurer et d'orienter le trafic afin de garantir la capacité de fonctionnement des réseaux et de répondre aux exigences en matière de qualité du service; prie instamment les autorités nationales compétentes d'utiliser pleinement leurs pouvoirs au titre de la directive «service universel» pour imposer des normes minimales de qualité de service, et consid ...[+++]


15. Recognises that reasonable traffic management is required to ensure that the end user’s connectivity is not disrupted by network congestion; notes that, in this context, operators may, subject to NRAs’ scrutiny, use procedures to measure and shape internet traffic in order to maintain networks’ functional capacity and stability and to meet quality-of-service requirements; urges the competent national authorities to use their full powers under the Universal Services Directive to impose minimum quality-of-service standards, and believes that ensuring quality in time-critical service traffic shall not be an argument for ...[+++]

15. reconnaît la nécessité d'une gestion raisonnable du trafic afin de garantir que la connectivité des utilisateurs finaux n'est pas interrompue par une congestion du réseau; note, à cet égard, que les opérateurs peuvent, sous le contrôle des ARN, appliquer des procédures permettant de mesurer et d'orienter le trafic afin de garantir la capacité de fonctionnement des réseaux et de répondre aux exigences en matière de qualité du service; prie instamment les autorités nationales compétentes d'utiliser pleinement leurs pouvoirs au titre de la directive "service universel" pour imposer des normes minimales de qualité de service, et consid ...[+++]


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Our hope is that this final report will focus on drawing up viable proposals and practical, realistic and effective solutions to the problem of air traffic delays in Europe. We also hope that this report will abandon controversial suggestions that contribute very little to achieving this, such as advocating unrestricted competition between providers of air traffic management services.

Quant à nous, nous attendons de ce rapport définitif qu'il se concentre sur l'élaboration de propositions viables et de solutions concrètes, réalistes et efficaces, en vue de résoudre le problème des retards du trafic aérien en Europe, et qu'il laisse tomber les suggestions polémiques qui ne contribuent pas du tout ou peu à cet objectif, comme la défense de la libre concurrence entre prestataires de services de gestion du trafic aérien.


The federal government is abandoning its traditional role of tying the country together by way of ports, airports, highway systems and railroad lines so that we can move people and traffic across the country.

Le gouvernement fédéral abandonne son rôle traditionnel qui consiste à maintenir la cohésion du pays par ses ports, ses aéroports, ses réseaux routiers et ses lignes ferroviaires, pour que l'on puisse transporter voyageurs et marchandises d'un point à l'autre du pays.


2. any form of traffic in children for adoption is totally unacceptable, not merely because it violates human dignity, but also because it constitutes an inadmissible inducement to parents living in poverty to abandon their children;

2. le commerce des enfants à des fins d'adoption n'est en aucune façon acceptable, non seulement parce qu'il est contraire à la dignité humaine, mais aussi parce qu'il se traduit par une incitation inadmissible à l'abandon des enfants auprès des parents qui vivent dans la misère;


' Motion No. 50 That Bill C-14 be amended by adding after line 39, on page 68, the following new Clause: ``146.12(1) In making a determination under section 146.6 and in determining whether the operation of a main line or a segment thereof is required in the public interest, the Agency may (a) hear applications as a group, on dates fixed by the Agency, for the abandonment of the operation of railway lines that are situated in the same area or adjoining areas as determined by the Agency; (b) require any company, other than the company making the application, that operates one or more railway lines in an area, as determined by the Agency, ...[+++]

Motion no 50 Qu'on modifie le projet de loi C-14 par adjonction, après la ligne 32, page 68, du nouvel article suivant: 146.12(1) Pour arriver à une décision conformément à l'article 146.6, et établir si l'exploitation d'une ligne principale ou de l'un de ses tronçons est nécessaire dans l'intérêt public, l'Office peut : a) entendre, aux dates qu'il fixe, des demandes regroupées d'abandon de l'exploitation de plusieurs lignes de chemin de fer qu'il estime, à sa discrétion, situées dans la même région ou des régions adjacentes les une aux autres; b) exiger de toute compagnie, autre que celle qui présente la demande, qui exploite une ou p ...[+++]


' Motion No. 40 That Bill C-14 be amended by adding after line 39, on page 68, the following new Clause: ``146.2(1) Subject to subsection (3), a railway company shall, not less than ninety days before making an application to the Agency for the abandonment of the operation of a main line, give notice to the Agency that it intends to make the application (2) A notice referred to in subsection (1) shall be given in the prescribed form and manner to the Agency and to the prescribed persons or classes of persons and shall be accompanied by (a) a statement of costs and revenues of the company attributable to the main line in each of the presc ...[+++]

Motion no 40 Qu'on modifie le projet de loi C-14 par adjonction, après la ligne 32, page 68, du nouvel article suivant: «146.2(1) Sous réserve du paragraphe (3), une compagnie de chemin de fer doit, quatre-vingt-dix jours avant de présenter une demande à l'Office pour l'abandon de l'exploitation d'une ligne de chemin de fer principale, donner avis à l'Office de son intention de présenter cette demande (2) L'avis visé au paragraphe (1) est donné en la forme et selon la manière prescrites à l'Office et aux personnes ou classes de personnes précisées par règlement. Sont joints à cet avis : a) un état des coûts et des revenus pour la compagnie attribuables à la ligne principale pour chacune des exercices précisés par règlement; b) un état donn ...[+++]


The Member States must deal with the nitty-gritty of future European air traffic control policy in such vital matters as abandoning the boundaries of national airspace, fixed routes, infrastructure financing, defence and the maintenance of safety standards.

Les Etats membres devront aborder en détail les aspects de la future politique européenne du contrôle aérien dans les domaines cruciaux de l'abandon des frontières aériennes nationales, des routes fixes, du financement d'infrastructures, de la défense et du maintien des normes de sécurité.


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