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Aircraft tank
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Aux fuel tank
Auxiliary fuel tank
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Centerline external aircraft fuel tank
Centerline external fuel tank
Centerline external tank
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Cylinder aircraft fuel tank
Cylinder fuel tank
External fuel tank
External tank
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Passenger aircraft
Plane
Recoilless anti-tank weapon
Rocket tube
Shoulder-launched anti-tank blowpipe
Tank-buster aircraft
Tourist aircraft
Transport aircraft

Traduction de «aircraft tank » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


centerline external aircraft fuel tank | centerline external fuel tank | centerline external tank

réservoir supplémentaire central




aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


cylinder aircraft fuel tank [ cylinder fuel tank ]

réservoir de carburant cylindrique




Aircraft Group | Aircraft Sector Group | Group on the Aircraft Sector Understanding on Export Credits for Civil Aircraft

Groupe Aéronefs


anti-tank bazooka | anti-tank rocket launcher | recoilless anti-tank weapon | shoulder-launched anti-tank blowpipe | anti-tank rifle | rocket tube

tube roquette [ troq ]


external tank (1) | external fuel tank (2) | alternate tank (3) | auxiliary fuel tank (4) [ aux fuel tank ]

réservoir supplémentaire (1) | réservoir supplémentaire à carburant (2) | réservoir auxiliaire (3)


air-cargo aircraft | cargo aircraft | transport aircraft

avion cargo | avion de transport | avion-cargo
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In the exceptional case that an aircraft performs activities other than a flight, including undergoing major maintenance involving the emptying of the tanks, after the flight for which fuel consumption is being monitored, the aircraft operator may substitute the quantity ‘Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete + Fuel uplift for that subsequent flight’ with the ‘Amount of fuel remaining in tanks at the start of the subsequent activity of the aircraft’, as recorded by technical logs.

Dans le cas exceptionnel où, à l’issue du vol pour lequel la consommation de carburant est surveillée, un aéronef effectue des activités autres qu’un vol, notamment lorsqu’il fait l’objet d’importants travaux de maintenance nécessitant la vidange des réservoirs, l’exploitant d’aéronef peut remplacer la grandeur «Quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant + carburant embarqué pour ce vol suivant» par «Quantité de carburant restant dans les réservoirs au début de l’activité suivante de l’aéronef», telle que consignée dans les comptes rendus matériels.


Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for the flight is complete [t] – Amount of fuel contained in aircraft tanks once fuel uplift for subsequent flight is complete [t] + Fuel uplift for that subsequent flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs de l’aéronef après l’embarquement du carburant nécessaire au vol suivant [t] + carburant embarqué pour ce vol suivant [t].


Actual fuel consumption for each flight [t] = Amount of fuel remaining in aircraft tanks at block-on at the end of the previous flight [t] + Fuel uplift for the flight [t] - Amount of fuel contained in tanks at block-on at the end of the flight [t]

Consommation réelle de carburant pour chaque vol [t] = quantité de carburant restant dans les réservoirs de l’aéronef à l’arrivée bloc à la fin du vol précédent [t] + carburant embarqué pour le vol [t] – quantité de carburant contenue dans les réservoirs à l’arrivée bloc à la fin du vol [t].


4. The aircraft operator shall determine fuel contained in the tank using data from aircraft onboard measurement systems and recorded in the mass and balance documentation, in the aircraft technical log or transmit it electronically from the aircraft to the aircraft operator.

4. L’exploitant d’aéronef détermine la quantité de carburant contenue dans le réservoir à l’aide des données fournies par les systèmes de mesure embarqués et consignées dans la documentation de masse et centrage ou dans le compte rendu matériel de l’aéronef, ou transmises par voie électronique de l’aéronef à l’exploitant de l’aéronef.


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6. Where the amount of fuel uplift or the amount of fuel remaining in the tanks is determined in units of volume, expressed in litres, the aircraft operator shall convert that amount from volume to mass by using actual density values.

6. Si la quantité de carburant embarquée ou la quantité de carburant restant dans les réservoirs est exprimée en unités de volume (litres), l’exploitant d’aéronef convertit cette quantité en unités de masse en utilisant les valeurs de la densité réelle.


in aircraft for the protection of crew compartments, engine nacelles, cargo bays and dry bays and fuel tank inerting,

dans les aéronefs pour la protection des postes d’équipage, des fuseaux moteurs, des soutes à marchandises et des baies sèches, et pour la mise sous atmosphère inerte des réservoirs à combustible,


in aircraft for the protection of crew compartments, engine nacelles, cargo bays and dry bays, and fuel tank inerting,

dans les aéronefs pour la protection des postes d’équipage, des nacelles-moteur, des soutes à bagages et des baies sèches, et pour la mise sous atmosphère inerte des réservoirs à combustible,


(2) Halon 1301 is currently used for fuel tank inerting in F-16 fighter aircraft.

(2) Le halon 1301 est actuellement utilisé pour la mise sous atmosphère inerte des réservoirs à carburant des chasseurs F-16.


At present there are no alternatives available that have the ability to extinguish a fire and suppress an explosion in a volume-to-weight ratio acceptable for fuel tank inerting in a fighter aircraft.

Il n'existe à ce jour aucun produit de remplacement capable d'éteindre un incendie et de supprimer une explosion sans dépasser un rapport volume-poids acceptable pour la mise sous atmosphère inerte du réservoir à carburant d'un chasseur.


- contained in the fuel tanks of vessels, aircraft or motor vehicles crossing a frontier between a third country and a Member State;

- contenus dans les réservoirs de carburant des bateaux, des aéronefs ou des véhicules à moteur franchissant la frontière séparant un pays tiers d'un État membre,


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