Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
All cellular ship
All ships call
All-container ship
Call rates
Call sign
Call to individual ship
Calling ship station
Cellular container ship
Cellular container vessel
Cellular containership
Cellular ship
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
Ensure suitable use of maritime shipping routes
Full cont
Full container ship
Full containership
Full-container vessel
Fully cellular container ship
Fully cellular container vessel
Fully cellular containership
Hello all ships
Maritime shipping
Match ships to maritime routes
Match vessels to shipping routes
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Sea letter
Ship call
Ship call sign
Ship's passport
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Transmissions tariff

Vertaling van "all ships call " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
all ships call | hello all ships

appel à tous les navires






call to individual ship

appel individuel à un navire déterminé




telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


link ships with shipping routes connect vessels to shipping routes | match ships to maritime routes | ensure suitable use of maritime shipping routes | match vessels to shipping routes

adéquation des navires avec les voies maritimes


fully cellular container ship [ fully cellular containership | fully cellular container vessel | full container ship | full containership | full-container vessel | all-container ship | cellular ship | cellular container vessel | cellular container ship | cellular containership ...[+++]

porte-conteneurs pur [ porte-conteneurs cellulaire | porte-conteneurs intégral | navire porte-conteneurs cellulaire | porte-containers cellulaire ]




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
where the cruise ship comes from a port situated in a third country and calls again at a port situated in the territory of a Member State, crew and passengers shall be subject to entry checks on the basis of the nominal lists of crew and passengers as referred to in point 3.1.2. to the extent that those lists have been modified since the cruise ship called at the previous port situated in the territory of a Member State.

lorsque le navire de croisière a pour origine un port situé dans un pays tiers et refait une escale dans un port situé sur le territoire d’un État membre, l’équipage et les passagers sont soumis à des vérifications d’entrée sur la base des listes nominales des membres de l’équipage et des passagers visées au point 3.1.2 pour autant que ces listes aient été modifiées depuis l’escale du navire de croisière dans le port précédent situé sur le territoire d’un État membre.


(b)where the cruise ship comes from a port situated in a third country and calls again at a port situated in the territory of a Member State, crew and passengers shall be subject to entry checks on the basis of the nominal lists of crew and passengers as referred to in point 3.1.2. to the extent that those lists have been modified since the cruise ship called at the previous port situated in the territory of a Member State.

b)lorsque le navire de croisière a pour origine un port situé dans un pays tiers et refait une escale dans un port situé sur le territoire d’un État membre, l’équipage et les passagers sont soumis à des vérifications d’entrée sur la base des listes nominales des membres de l’équipage et des passagers visées au point 3.1.2 pour autant que ces listes aient été modifiées depuis l’escale du navire de croisière dans le port précédent situé sur le territoire d’un État membre.


Indeed, with the new regime, the target for individual EU member countries to inspect 25% of foreign ships calling at their ports is replaced by a collective target for Europe as a whole to inspect 100% of ships calling at EU ports.

En effet, dans le nouveau régime, l'objectif fixé pour chaque État membre de l'UE d'inspecter 25 % des navires étrangers faisant escale dans leurs ports est remplacé par un objectif collectif pour l'ensemble de l'Europe d'inspecter 100 % des navires faisant escale dans les ports de l'UE.


THETIS is an advanced information system, which will track every ship calling into EU ports as well as the safety record of Flag States, individual shipping companies and other key actors.

THETIS est un système d'information perfectionné qui suivra chaque navire faisant escale dans un port de l'UE et enregistrera les résultats en matière de sécurité des États du pavillon, des compagnies maritimes et des autres principaux intervenants du secteur.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
where the cruise ship comes from a port situated in a third country and calls again at a port situated in the territory of a Member State, crew and passengers shall be subject to entry checks on the basis of the nominal lists of crew and passengers as referred to in point 3.2.4 to the extent that those lists have been modified since the cruise ship called at the previous port situated in the territory of a Member State.

lorsque le navire de croisière a pour origine un port situé dans un pays tiers et refait une escale dans un port situé sur le territoire d'un État membre, l'équipage et les passagers sont soumis à des vérifications d'entrée sur la base des listes nominales des membres de l'équipage et des passagers visées au point 3.2.4. pour autant que ces listes aient été modifiées depuis l'escale du navire de croisière dans le port précédent situé sur le territoire d'un État membre.


- all ships calling at a port of a Member State shall contribute significantly to the costs of reception of waste from ships, irrespective of actual use of the facilities.

- tous les navires faisant escale dans un port d'un État membre supportent une part significative des coûts de réception des déchets provenant des navires, qu'ils utilisent ou non les installations.


Public authorities frequently require that ships calling at ports fulfil certain reporting formalities, such as submitting basic documents and information on the ship, its stores, its crew's effects, its crew and passengers.

Les autorités publiques exigent fréquemment que les navires faisant escale dans les ports remplissent certaines formalités déclaratives, telles que la remise de documents de base et de renseignements concernant le navire, ses provisions de bord, les effets de son équipage, son équipage et ses passagers.


2. To achieve adequacy, the reception facilities shall be capable of receiving the types and quantities of ship-generated waste and cargo residues from ships normally using that port, taking into account the operational needs of the users of the port, the size and the geographical location of the port, the type of ships calling at that port and the exemptions provided for under Article 9.

2. Pour être adéquates, les installations de réception doivent être en mesure de recueillir les types et les quantités de déchets d'exploitation des navires et de résidus de cargaison provenant des navires utilisant habituellement le port, compte tenu des besoins opérationnels des utilisateurs dudit port, de l'importance et de la position géographique de celui-ci, du type de navires qui y font escale et des exemptions prévues à l'article 9.


Plans shall cover all types of ship-generated waste and cargo residues originating from ships normally visiting the port and shall be developed according to the size of the port and the types of ships calling at that port.

Les plans doivent couvrir tous les types de déchets d'exploitation des navires et de résidus de cargaison provenant des navires faisant habituellement escale dans le port et être élaborés en fonction de la taille du port et des catégories de navires qui y font escale.


The purpose of the Directive, proposed by the Commission in response to the Council Resolution of December 2001 on short sea shipping, is to simplify the reporting formalities to be fulfilled for ships calling at ports by introducing uniform use of IMO FAL forms, thus also promoting short sea shipping.

Il est rappelé que l'objectif de cette directive, proposée par la Commission en réponse à la résolution du Conseil de décembre 2001 sur le transport maritime à courte distance, est de simplifier les formalités déclaratives que doivent remplir les navires lorsqu'ils font escale dans les ports, en uniformisant l'utilisation des formulaires FAL de l'OMI et d'ainsi favoriser aussi le transport maritime à courte distance ("short sea shipping").


w