Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Andean bear
Assume business management responsibility
Assume costs
Assume senior responsibility on board a ship
Barrel bearing
Be accountable for the management of a business
Bear the cost
Bear trap barrage
Bear trap gate
Bear trap shutter
Bear trap weir
Bear-trap barrage
Bear-trap dam
Bearing
Bearing brass
Bearing lining
Bearing shell
Bolster
Bush
Bushing
Clutch release bearing carrier
Defray the cost
Ensure a safe environment on board
Journal bearing
Maintain safety of vessel environment
Needle bearing
Needle roller bearing
Paddington bear
Radial spherical roller bearing
Release bearing carrier
Release bearing collar
Self-aligning roller bearing
Sleeve
Spectacled bear
Spherical roller bearing
Throw-out bearing carrier
Throw-out bearing collar
Throw-out collar
Throwout bearing carrier

Traduction de «assumed bearing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bear the cost [ defray the cost | assume costs ]

assumer le coût [ assumer les frais | supporter les frais | supporter le coût | défrayer le coût ]


assume business management responsibility | assuming responsibility for the management of a business | assume responsibility for the management of a business | be accountable for the management of a business

assumer la responsabilité de gestion d’une entreprise


bearing | bearing brass | bearing lining | bearing shell | bolster | bush | bushing | journal bearing | sleeve

bague | coussinet | coussinet de palier


assume accountability for maintaining a safe vessel environment | ensure a safe environment on board | assume responsibility for maintaining a safe ship environment | maintain safety of vessel environment

assumer la responsabilité de préserver la sécurité de l'environnement d'un navire


be ultimately accountable in inland water transportation | ensure safety of vessel, crew and passengers | assume highest level of responsibility in inland water transportation | assume senior responsibility on board a ship

assumer le plus haut niveau de responsabilité en matière de transport par voie navigable


barrel bearing | radial spherical roller bearing | self-aligning roller bearing | spherical roller bearing

roulement à rotule sur rouleaux | roulement à rouleaux à alignement automatique | roulement à rouleaux bombes | roulement à rouleaux sur rotule | roulement à tonneaux | roulement radial à rotule sur rouleaux | roulement radial à rouleaux bombes | roulement radial à rouleaux sur rotule | roulement radial à tonneaux


bear-trap dam [ bear trap shutter | bear trap gate | bear trap weir | bear trap barrage | bear-trap barrage ]

barrage en toit [ barrage-toit | barrage toit | vanne en toit ]


needle bearing [ needle roller bearing ]

roulement à aiguilles


throw-out bearing carrier | throwout bearing carrier | release bearing carrier | clutch release bearing carrier | throw-out bearing collar | release bearing collar | throw-out collar

porte-butée de débrayage | porte-butée | support de butée de débrayage | support de butée | moyeu de butée


Andean bear | Paddington bear | spectacled bear

ours à lunettes
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
thence southerly along the said easterly rectilinear boundary of the said Indian Reserve No. 149, Plan 762 0169 to the point of intersection with a line drawn south 27°40′21″ east from the most southerly corner of the strip associated with runway 12R-30L, as described in Part II, the said bearing derived from the centre line of runway 12R-30L having an assumed bearing of south 36°12′12″ east;

de là, en direction sud, le long de la limite rectiligne est de la réserve indienne n 149, plan n 762 0169, jusqu’à l’intersection avec une ligne tracée en direction sud 27°40′21″ est de l’angle le plus au sud de la bande associée avec la piste 12R-30L dont la description figure à la partie II, ce gisement étant dérivé de l’axe de la piste 12R-30L qui a un gisement arbitraire de sud 36°12′12″ est;


thence westerly along the north limit of the said Plan 772 1149 to the intersection with a line drawn north 27°40′21″ west from the most northerly corner of the strip associated with runway 12L-30R, as described in Part II, the said bearing derived from the centre line of runway 12L-30R having an assumed bearing of north 36°12′12″ west;

de là, en direction ouest, le long de la limite nord du plan n 772 1149 jusqu’à l’intersection avec une ligne tracée en direction nord 27°40′21″ ouest de l’angle le plus au nord de la bande associée avec la piste 12L-30R dont la description figure à la partie II, ce gisement étant dérivé de l’axe de la piste 12L-30R qui a un gisement arbitraire de nord 36°12′12″ ouest;


thence northerly along the east limit of the said section 12 to the intersection with a line drawn north 62°20′43″ east from the most easterly corner of the strip associated with runway 03-21, as described in Part II, the said bearing derived from the centre line of runway 03-21 having an assumed bearing of north 53°48′52″ east;

de là, en direction nord, le long de la limite est de la section 12 jusqu’à son intersection avec une ligne tracée en direction nord 62°20′43″ est de l’angle le plus à l’est de la bande associée avec la piste 03-21 dont la description figure à la partie II, ce gisement étant dérivé de l’axe de la piste 03-21 qui a un gisement arbitraire de nord 53°48′52″ est;


thence southerly along the west limits of the southeast quarter of section 21 and the northeast quarter of section 16 to the point of intersection with a line drawn south 62°20′43″ west from the most westerly corner of the strip associated with runway 03-21, as described in Part II, the said bearing derived from the centre line of runway 03-21 having an assumed bearing of south 53°48′52″ west;

de là, en direction sud, le long de la limite ouest du quart sud-est de la section 21 et du quart nord-est de la section 16 jusqu’à l’intersection avec une ligne tracée en direction sud 62°20′43″ à l’ouest de l’angle le plus à l’ouest de la bande associée avec la piste 03-21 dont la description figure à la partie II, ce gisement étant dérivé de l’axe de la piste 03-21 qui a un gisement arbitraire de sud 53°48′52″ ouest;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
COMMENCING in the westerly limit of the public road known as the Philippe Road at the point where it is intersected by the southerly shore of the creek running easterly out of Harrington Lake (Lac Mousseau); thence southerly along the said westerly limit of Philippe Road to a point in the said westerly limit which is at a distance of one thousand and eighty-nine and seventy-three hundredths feet (1089.73′) measured in a straight line having an assumed bearing of South fifteen degrees and forty-four minutes East (S.15°44′E) from the point of commencement; thence North seventy-two degrees and thirty-three minutes West (N.72°33′W) a dista ...[+++]

Partant de la limite occidentale du chemin public appelé chemin Philippe, à son point d’intersection avec la rive sud du ruisseau qui coule vers l’est en provenance du lac Mousseau (Harrington Lake); de là, vers le sud le long de ladite limite occidentale du chemin Philippe jusqu’à un point sur ladite limite occidentale se trouvant à une distance de mille quatre-vingt-neuf pieds et soixante-treize centièmes (1 089,73′) en une ligne droite ayant un relèvement présumé sud quinze degrés quarante-quatre minutes est (S.15°44′ E) du point de départ; de là, vers le nord soixante-douze degrés trente-trois minutes ouest (N.72°33′ O.), sur une d ...[+++]


102. Calls on the Eurogroup, the Council and the European Council to assume full responsibility for the operations of the Troika; is concerned, in particular, to improve the accountability of decisions of the Eurogroup with regard to financial assistance, as finance ministers bear the ultimate political responsibility for macroeconomic adjustment programmes and their implementation while often neither being directly accountable to their national parliament nor the European Parliament for specific decisions; believes that before fina ...[+++]

102. demande à l'Eurogroupe, au Conseil et au Conseil européen d'assumer l'entière responsabilité des activités de la troïka; tient, en particulier, à un renforcement de l'obligation de rendre des comptes pour les décisions de l'Eurogroupe en matière d'assistance financière, puisque les ministres des finances assument la responsabilité ultime des programmes d'ajustement macroéconomique et de leur mise en œuvre alors que, bien souvent, ils ne rendent compte directement des décisions spécifiques ni à leurs parlements nationaux, ni au Parlement européen; estime que, avant l'octroi d'une assistance financière, le président de l'Eurogroupe ...[+++]


25. Underlines that a substantial part of the revenues generated by the auctioning of certificates in the EU Emissions Trading Scheme (EU ETS), including auctioning for aviation and maritime transport, should be earmarked for enabling developing countries to fight and adapt to climate change; stresses, however, that more than 50 % of EU emissions are not covered by the EU ETS that started in 2005; recalls, therefore, that it is necessary to develop alternative strategies so that every part of the economy, not only industry, and especially all the Member States, bear the burden of reducing emissions and ...[+++]

25. souligne qu'une partie substantielle des recettes générées par la mise aux enchères de certificats dans le cadre du système communautaire d'échange de quotas d'émissions (SCEQE), y inclus la mise aux enchères pour l'aviation et le transport maritime, devrait être allouée aux pays en développement pour leur permettre de remédier et s'adapter aux changements climatiques; souligne toutefois que plus de 50 % des émissions de l'Union ne sont pas couvertes par le SCEQE entré en vigueur en 2005, rappelle dès lors qu'il convient de définir des stratégies alternatives afin que la réduction des émissions ne repose pas uniquement sur l'industrie, mais sur chaque secteur de l'économie, et en particulier tous les États membres, et que chacun d' ...[+++]


20. Underlines that a substantial part of the revenues generated by the auctioning of certificates in the EU Emissions Trading Scheme (EU ETS), including auctioning for aviation and maritime transport, should be earmarked for enabling developing countries to fight and adapt to climate change; stresses, however, that more than 50 % of EU emissions are not covered by the ETS that started in 2005; recalls, therefore, that it is necessary to develop alternative strategies so that every part of the economy, not only industry, and especially the Member States, bear the burden of reducing emissions and ...[+++]

20. souligne qu'une partie substantielle des recettes générées par la mise aux enchères de certificats dans le cadre du système communautaire d'échange d'émissions (UE ETS), y inclus la mise aux enchères pour l'aviation et le transport maritime, devrait être allouée aux pays en développement pour leur permettre de remédier et s'adapter aux changements climatiques; souligne toutefois que plus de 50 % des émissions de l'Union ne sont pas couvertes par le SCEQE entré en vigueur en 2005, rappelle dès lors qu'il convient de définir des stratégies alternatives afin que la réduction des émissions ne repose pas uniquement sur l'industrie, mais sur chaque secteur de l'économie, et en particulier les États membres, et que chacun d' ...[+++]


11. Recalls the commitments by the international community following the Rwanda genocide while stressing in particular that the current international presence in the DRC bears eloquent testimony to the desire of the international community to assume more effectively its political responsibility in Africa;

11. rappelle les engagements pris par la Communauté internationale à la suite du génocide rwandais et souligne, en particulier, que la présence internationale actuelle en RDC témoigne d'une façon exemplaire que la communauté internationale veut mieux assurer sa responsabilité politique en Afrique;


Nevertheless, it is the Member States which bear responsibility for carrying out their obligations and assuming the financial implications of their decisions.

Cela étant, la responsabilité de la transposition des obligations contractées par les États membres n'incombe qu'aux seuls États membres, et c'est également à eux qu'il appartient d'assumer les retombées financières de leurs décisions.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'assumed bearing' ->

Date index: 2021-06-24
w