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BTC drug
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Behind-the-counter drug
Behind-the-counter medication
Behind-the-head deltoid press
Behind-the-neck press
Bury
Bury a rock
Bury a stone
Business creation
Business venture creation
Creation of enterprises
Draw a rock behind cover
Draw a stone behind cover
Draw behind
Draw behind a rock
Draw behind a stone
Draw behind cover
Drive a rock behind cover
Drive a stone behind cover
Entrepreneurship
Leadership from behind
Leading from behind
Look for excellence in the creation of food products
Make an artistic food creation
Make artistic food creations
Making artistic food creations
Military press from behind
New business venture creation
New venture creation
Overhead press behind-the-neck
Procedures for doll creation
Produce artistic food creations
Protect a rock up
Protect a stone up
Pull behind
Pursue excellence in the creation of a food product
Pursue excellence in the creation of food products
Rock laying behind a guard
Rock sitting behind a guard
Seek excellence in the creation of food products
Skills for doll creation
Stay behind
Stay-behind organisation
Stone laying behind a guard
Stone sitting behind a guard
Technique for doll creation
Techniques for doll creation

Traduction de «behind its creation » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bury a rock [ bury a stone | bury | draw behind | pull behind | draw a rock behind cover | draw a stone behind cover | draw behind a rock | draw behind a stone | draw behind cover | drive a rock behind cover | drive a stone behind cover | protect a rock up | protect a stone up ]

cacher une pierre [ placer une pierre à couvert | mettre une pierre à couvert | se mettre à couvert | aller se cacher ]


rock laying behind a guard [ rock sitting behind a guard | stone laying behind a guard | stone sitting behind a guard ]

pierre immobilisée derrière une garde [ pierre derrière une garde ]


behind-the-neck press [ behind-the-head deltoid press | overhead press behind-the-neck | military press from behind ]

développé derrière la nuque [ développé nuque | poussée avec barre derrière la tête ]


pursue excellence in the creation of a food product | seek excellence in the creation of food products | look for excellence in the creation of food products | pursue excellence in the creation of food products

viser l’excellence dans la création de produits alimentaires


make an artistic food creation | making artistic food creations | make artistic food creations | produce artistic food creations

réaliser des créations culinaires artistiques


skills for doll creation | technique for doll creation | procedures for doll creation | techniques for doll creation

techniques de création de poupées


entrepreneurship | business creation | creation of enterprises | business venture creation | new venture creation | new business venture creation

création d'entreprise | entrepreneuriat | fondation d'entreprise | ouverture d'entreprise | entrepreneurship | entreprenorat | entreprenariat


leadership from behind | leading from behind

conduite en sous-main


behind-the-counter drug | BTC drug | behind-the-counter medication | BTC medication

médicament sous contrôle pharmaceutique | médicament sous contrôle du pharmacien | médicament-conseil


stay behind | stay-behind organisation (?)

organisation de résistance | organisation << stay-behind >>
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In line with the thinking behind the creation of the European Research Area, it seeks to make the best use of all the international scientific cooperation policies and activities undertaken within the European Union, whether at Community level or within Member States.

Dans l'esprit de l'action engagée pour l'Espace Européen de la Recherche, elle vise à tirer le meilleur profit de l'ensemble des politiques et des activités de coopération scientifique internationale menées dans l'Union, tant au niveau communautaire qu'au sein des Etats membres.


The evaluation report of the external panel of experts[13] confirms the validity of the original policy rationale behind the creation of ENISA and its original goals.

Le rapport d'évaluation du groupe d'experts externe[13] confirme la validité du raisonnement politique à la base de la création de l'ENISA et des objectifs originaux.


86. Recalls that almost 99 % of European companies are SMEs, which are an essential driving force behind the creation of a competitive labour market in the EU; this being the case, stresses the importance of basing EU legislation on the ‘Think Small First’ principle in order to remove the bureaucratic obstacles with which SMEs are confronted and to enable them to achieve their full job-creation potential;

86. rappelle que près de 99 % des entreprises européennes sont des PME et qu'elles sont un moteur essentiel de la création d'un marché du travail compétitif en Europe; souligne, dans ce contexte, qu'il importe que la législation européenne s'appuie sur le principe de priorité aux PME afin de lever les obstacles bureaucratiques auxquels elles sont confrontées et de leur permettre de réaliser pleinement leur potentiel en matière de création d'emplois;


86. Recalls that almost 99 % of European companies are SMEs, which are an essential driving force behind the creation of a competitive labour market in the EU; this being the case, stresses the importance of basing EU legislation on the ‘Think Small First’ principle in order to remove the bureaucratic obstacles with which SMEs are confronted and to enable them to achieve their full job-creation potential;

86. rappelle que près de 99 % des entreprises européennes sont des PME et qu'elles sont un moteur essentiel de la création d'un marché du travail compétitif en Europe; souligne, dans ce contexte, qu'il importe que la législation européenne s'appuie sur le principe de priorité aux PME afin de lever les obstacles bureaucratiques auxquels elles sont confrontées et de leur permettre de réaliser pleinement leur potentiel en matière de création d'emplois;


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86. Recalls that almost 99 % of European companies are SMEs, which are an essential driving force behind the creation of a competitive labour market in the EU; this being the case, stresses the importance of basing EU legislation on the ‘Think Small First’ principle in order to remove the bureaucratic obstacles with which SMEs are confronted and to enable them to achieve their full job-creation potential;

86. rappelle que près de 99 % des entreprises européennes sont des PME et qu'elles sont un moteur essentiel de la création d'un marché du travail compétitif en Europe; souligne, dans ce contexte, qu'il importe que la législation européenne s'appuie sur le principe de priorité aux PME afin de lever les obstacles bureaucratiques auxquels elles sont confrontées et de leur permettre de réaliser pleinement leur potentiel en matière de création d'emplois;


133. Recalls that micro, small and medium enterprises (MSMEs) are the driving force behind wealth creation and economic growth in all market economies, generating 90 % of jobs and income in developing countries, and have the capacity to provide a sustainable base for domestic resource mobilisation; calls on the Commission to elaborate concrete measures on supporting MSMEs and focus on working with the partner governments to implement business environment reforms, reduce excessive regulatory burdens, introduce anti-corruption and tax ...[+++]

133. rappelle que les micro-, petites et moyennes entreprises (MPME) sont le moteur de la croissance économique et de la création de richesse dans toutes les économies de marché, fournissent 90 % des emplois et des revenus dans les pays en développement, et peuvent constituer un socle durable pour la mobilisation des ressources nationales; demande à la Commission d'élaborer des mesures concrètes de soutien aux MPME et de se concentrer sur la coopération avec les gouvernements pour mettre en œuvre des réformes de l'environnement des entreprises, réduire l'excès d'obstacles réglementaires, introduire des mesures de lutte contre la corrupt ...[+++]


The "convergence" Objective will support growth and job-creation in regions whose development is lagging behind.It will concern NUTS II regions whose per capita GDP is less than 75 % of the average in the Union of 25.

L'Objectif "convergence" soutiendra la croissance et la création d'emploi dans les régions en retard de développement.Il concernera les régions de niveau NUTS II dont le PIB par habitant sera inférieur à 75 % de la moyenne de l'Union à 25.


These have indeed been the driving force behind job creation in Europe.

Elles ont été en vérité le moteur européen de la création d'emplois.


It should be noted that the chimeric gene behind the creation of this transgenic fish is not intended to produce a hybrid being formed from germ or totipotent human and animal cells. If that were the case, this invention would involve the cloning of a chimeric being (of partly human origin) and would hence be excluded from patentabiity.

Il convient de noter que le gène chimérique à l'origine de la création de ce poisson transgénique n'a pas pour vocation de produire un être hybride issu de cellules germinales ou totipotentes humaines et animales Dans un tel cas de figure, cette invention porterait sur le clonage d'être chimérique (partiellement d'origine humaine) et, de ce fait, serait exclue de la brevetabilité.


The question is therefore how to define regions whose development is lagging behind and lay down the limits of and rules for Community support". The report reviews the four possible options for determining the eligibility of regions whose development is lagging behind: 1) application of the present threshold of 75 % irrespective of the number of countries joining the Union. This option would eliminate a large number of regions in EU 15; 2) the same approach, but all regions above this threshold currently eligible under Objective 1 would receive temporary transitional support; 3) setting a threshold of per capita GDP higher than 75 % of ...[+++]

La question est désormais de savoir comment définir les régions en retard de développement et de fixer les limites et les modalités du soutien communautaire.Le rapport rappelle les quatre options possibles pour l'éligibilité future des régions en retard de développement: 1) l'application du seuil actuel de 75 % quel que soit le nombre de pays qui adhéreront, option qui éliminerait un grand nombre de régions des Quinze; 2) la même approche mais toutes les régions actuellement éligibles à l'Objectif 1 qui seraient au-dessus de ce seuil bénéficieraient d'un soutien transitoire modulable; 3) la fixation d'un seuil d'éligibilité supérieur à 75 % de manière à effacer l'effet mécanique d'éviction des régions des Quinze dû à la diminution du PIB ...[+++]


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