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Above and beyond the call of duty
Artist call-out
Bear call spread
Bearish call spread
Bearish vertical call spread
Beyond 2015 ETF
Beyond Perceptions ... Toward Managing Diversity
Beyond Perceptions Towards Managing Diversity
Bull call spread
Bullish call spread
Bullish vertical call spread
CONCORD-Beyond 2015 European Task Force
Call bear spread
Call bull spread
Call for artist proposals
Call for artist submissions
Call for artists
Call for entries
Call for submissions
Call option
Call rates
Communications tariff
Communications tariff system
Cost of calls
Cost of phone calls
Cost of telephone calls
ETF
FUBAR
Financial options
Fouled up beyond all recognition
Fouled up beyond all repair
Fucked up beyond all recognition
Fucked up beyond all repair
Open call for submissions
Option contract
Option market
Phone call rates
Price of calls
Price of phone calls
Price of telephone calls
Put option
Roll-call vote
Telecommunications tariffs
Telephone call rates
Telephone charges
Traded option
Transmissions tariff
Vertical bear call spread
Vertical bull call spread

Traduction de «beyond calls » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
above and beyond the call of duty

pour dévouement exceptionnel [ plus que le devoir ]


fouled up beyond all recognition [ FUBAR | fouled up beyond all repair | fucked up beyond all recognition | fucked up beyond all repair ]

détruit irrémédiablement [ rendu méconnaissable | rendu inutilisable | FUBAR ]


Beyond 2015 ETF | CONCORD-Beyond 2015 European Task Force | ETF [Abbr.]

CONCORD/Task-force européenne Beyond 2015


telephone charges [ call rates | communications tariff | communications tariff system | cost of calls | cost of phone calls | cost of telephone calls | phone call rates | price of calls | price of phone calls | price of telephone calls | telephone call rates | transmissions tariff | Telecommunications tariffs(ECLAS) ]

tarif des communications [ prix de la communication téléphonique | prix des appels téléphoniques | prix des communications | tarif des transmissions | tarification des communications ]


bull call spread | bullish call spread | bullish vertical call spread | call bull spread | vertical bull call spread

bull call spread | écart sur calls à la hausse | écart vertical sur calls à la hausse | opération mixte à la hausse avec des options call | opération mixte haussière avec des options call | spread haussier avec des options call | vertical bull call spread


bear call spread | bearish call spread | bearish vertical call spread | call bear spread | vertical bear call spread

bear call spread | écart baissier à base de calls | écart sur calls à la baisse | opération mixte à la baisse avec des options call | opération mixte baissière avec des options call | spread baissier avec des options call | vertical bear call spread


artist call-out | call for artists | call for artist submissions | call for artist proposals | call for entries | call for submissions | open call for submissions

appel de dossiers | appel de dossier


Beyond Perceptions Towards Managing Diversity [ Beyond Perceptions ... Toward Managing Diversity ]

Au-delà des perceptions dans la gestion de la diversité




option contract [ call option | option market | put option | traded option | [http ...]

contrat d’option [ option de vente | option d’achat | option négociable ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The communication from the Commission entitled ‘Energy infrastructure priorities for 2020 and beyond — A Blueprint for an integrated European energy network’, followed by the Council conclusions of 28 February 2011 and the European Parliament resolution , called for a new energy infrastructure policy to optimise network development at European level for the period up to 2020 and beyond, in order to allow the Union to meet its core energy policy objectives of competitiveness, sustainability and security of supply.

Dans sa communication intitulée «Priorités en matière d'infrastructures énergétiques pour 2020 et au-delà — Schéma directeur pour un réseau énergétique européen intégré», qui a été suivie des conclusions du Conseil du 28 février 2011 et de la résolution du Parlement européen , la Commission a appelé à une nouvelle politique en matière d'infrastructures énergétiques pour optimiser le développement des réseaux à l'échelle européenne, jusqu'en 2020 et au-delà, afin de permettre à l'Union d'atteindre les objectifs fondamentaux de sa politique énergétique en matière de compétitivité, de durabilité et de sécurité de l'approvisionnement.


The EESC therefore calls for a more interdisciplinary approach to education and lifelong learning that is centred on partnerships and flexible pathways that go beyond a single level of education and particular field of study.

Le Comité préconise donc une approche plus interdisciplinaire de l’éducation et de l’apprentissage tout au long de la vie, axée sur des partenariats et des filières flexibles dépassant un seul niveau d’éducation et un domaine d’étude particulier.


(16a) The new challenges in the Union's Neighbourhood and beyond call for a more flexible, efficient and targeted approach to the financing of the Union's external policies in the field of promoting democracy and human rights, in line with the principles guiding the present review of the Union's external instruments.

(16 bis) Les nouveaux défis auxquels l’Union doit faire face dans les pays de son voisinage et au-delà nécessitent une approche plus flexible, plus efficace et plus ciblée à l’égard du financement des politiques extérieures de l’Union dans le domaine de la promotion de la démocratie et des droits de l’homme, conformément aux principes qui président à la révision en cours des instruments extérieurs de l’Union.


whereas the crises in Africa call for a coherent global response which goes beyond the purely security aspects; whereas peace and security are necessary preconditions for development, and all local and international actors have highlighted the need for close coordination between security and development policy; whereas a long-term perspective is needed; whereas Security Sector Reform and disarmament, demobilisation and reintegration of ex-combatants can be of importance in reaching stability and development goals; whereas the UN L ...[+++]

considérant que les crises en Afrique nécessitent une réponse globale cohérente allant au-delà des seuls aspects sécuritaires; que la paix et la sécurité sont des conditions sine qua non au développement et que tous les acteurs locaux et internationaux ont souligné qu'une coordination étroite entre les politiques de sécurité et de développement était nécessaire; qu'il faut adopter une perspective à long terme; que la réforme du secteur de la sécurité et le désarmement, la démobilisation et la réintégration des anciens combattants peuvent être essentiels pour atteindre les objectifs de stabilité et de développement; que le bureau de l ...[+++]


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67. Encourages the Member States to foster employment opportunities for young people locally, and to complement this by facilitating the mobility of young workers who want it to other EU countries or beyond ; calls for measures to enhance their training and experience, including the removal of existing barriers to cross-border apprenticeships, traineeships and internships; wishes to see further progress on the mutual recognition of qualifications and skills and enhanced coordination of national social security systems, especially as regards pension systems, as well as continued substantial investment in language le ...[+++]

67. encourage les États membres à favoriser en premier lieu les perspectives d'emploi pour les jeunes sur leur territoire, et à compléter cette action en facilitant la mobilité des jeunes travailleurs vers d'autres pays de l'Union ou au-delà ; plaide pour des mesures en faveur de la formation et de l'expérience professionnelles, notamment en levant les obstacles qui subsistent encore pour l'organisation transfrontalière d'apprentissages, de stages ou de formations; souhaite voir franchir une nouvelle étape vers la reconnaissance mutuelle des qualifications et des compétences et une coordination renforcée des systèmes nationaux de sécur ...[+++]


67. Encourages the Member States to foster employment opportunities for young people locally, and to complement this by facilitating the mobility of young workers who want it to other EU countries or beyond; calls for measures to enhance their training and experience, including the removal of existing barriers to crossborder apprenticeships, traineeships and internships; wishes to see further progress on the mutual recognition of qualifications and skills and enhanced coordination of national social security systems, especially as regards pension systems, as well as continu ...[+++]

67. encourage les États membres à favoriser en premier lieu les perspectives d'emploi pour les jeunes sur leur territoire, et à compléter cette action en facilitant la mobilité des jeunes travailleurs vers d'autres pays de l'Union ou au-delà; plaide pour des mesures en faveur de la formation et de l'expérience professionnelles, notamment en levant les obstacles qui subsistent encore pour l'organisation transfrontalière d'apprentissages, de stages ou de formations; souhaite voir franchir une nouvelle étape vers la reconnaissance mutuelle des qualifications et des compétences et une coordination renforcée des systèmes nationaux de sécuri ...[+++]


Calls on the Commission to support and promote a digital entrepreneurial culture for women, to promote and financially support a European networking and mentoring platform for women and to further strengthen the role of women in existing programmes; encourages the Member States, and also companies, to create diversity policies that go beyond focusing on the recruitment of women in order to promote sustainable economic development and leadership.

invite la Commission à soutenir et à promouvoir une culture d'entreprise numérique pour les femmes, à encourager et à soutenir financièrement la mise en place d'une plateforme européenne de mise en réseau et d'encadrement pour les femmes, et à renforcer le rôle des femmes dans les programmes existants; encourage les États membres, mais aussi les entreprises, à élaborer des politiques de diversité ne se bornant pas au seul recrutement de femmes, mais axées sur la promotion du développement économique durable et le leadership.


6. Considers that at a time when Member States are cutting public investment, it is urgently necessary that development policies and above all high-cost projects, such as transport, energy and telecommunications infrastructure projects, receive adequate funding during the 2014-2020 programming period and beyond; calls on the Member States to channel available financial instruments and European funding towards blue economy projects;

6. estime qu'en période de coupes dans les investissements publics des États membres, il est nécessaire et urgent que les politiques de développement, et principalement tous les projets coûteux, tels que les projets relatifs aux infrastructures dans les secteurs des transports, de l'énergie et des télécommunications, bénéficient d'un financement suffisant au cours de la période de programmation 2014-2020 et au-delà; invite les États membres à canaliser vers les projets de l'économie bleue les instruments financiers et les financements européens disponibles,


66. Takes the view that standards for transparency and certification need to be enlarged over time to fully address bribery and corruption in the extractive sector and beyond; calls, more broadly, on the EU to support stronger governance mechanisms to address the environmental and human rights dimensions of resource exploitation; takes the view, in particular, that an international convention for sustainable resource management is essential to lay down fundamental legal principles for sustainable resource management;

66. estime que les normes de transparence et de certification doivent être élargies au fil du temps pour aborder pleinement les problèmes de corruption dans le secteur minier et au-delà; demande, plus généralement, à l'Union d'encourager des mécanismes de gouvernance plus solides pour pouvoir aborder les aspects de l'exploitation des ressources qui touchent à l'environnement et aux droits de l'homme; considère notamment qu'une convention nationale sur la gestion durable des ressources est essentielle pour définir des principes juridiques fondamentaux pour la gestion durable des ressources;


30.4. Further calls of foreign reserve assets beyond the limit set in Article 30.1 may be effected by the ECB, in accordance with Article 30.2, within the limits and under the conditions set by the Council in accordance with the procedure laid down in Article 41.

30.4. Des avoirs de réserve supplémentaires peuvent être appelés par la BCE, conformément à l'article 30.2, au-delà de la limite fixée à l'article 30.1, dans les limites et selon les conditions fixées par le Conseil conformément à la procédure prévue à l'article 41.




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'beyond calls' ->

Date index: 2021-09-06
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