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Acceptance rate of asylum applicants
Acceptance rate of refugee claims
Asylum Seekers and Refugees Main Division
Asylum application acceptance rate
Asylum authority
Asylum claim
Asylum recognition rate
Asylum request
Asylum systems
Authority responsible for asylum
Claim for refugee protection
Determining asylum authority
Determining authority
Migrant acceptance rate
Percentage of accepted asylum applications
Proportion of asylum applications accepted
Rate of recognition
Recognition rate
Refugee claim
Refugee protection claim
Refugee protection rules
Refugee protection schemes
Refugee protection structures
Refugee status determining authority
Revocation of a declaration that a person is a refugee
Revocation of asylum
Revocation of refugee status
Withdrawal of refugee status

Vertaling van "bogus refugee asylum " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
claim for refugee protection [ refugee protection claim | asylum claim | asylum request | refugee claim ]

demande d'asile


acceptance rate of asylum applicants | acceptance rate of refugee claims | asylum application acceptance rate | asylum recognition rate | migrant acceptance rate | percentage of accepted asylum applications | proportion of asylum applications accepted | rate of recognition | recognition rate

taux de décisions positives relatives aux demandes d'asile | taux de reconnaissance des demandes d'asile


refugee protection rules | refugee protection structures | asylum systems | refugee protection schemes

systèmes d'asile


revocation of a declaration that a person is a refugee | revocation of asylum | revocation of refugee status | withdrawal of refugee status

retrait du statut de réfugié | révocation du statut de réfugié


asylum authority | authority responsible for asylum | determining asylum authority | determining authority | refugee status determining authority

autorité responsable de la détermination | autorité responsable de la détermination du statut de réfugié


Ad Hoc Committee of Experts on the Legal Aspects of Territorial Asylum, Refugees and Stateless Persons

Comité ad hoc sur les aspects juridiques de l'asile territorial des réfugiés et des apatrides


Ad Hoc Committee of Experts on the Legal Aspects of Territorial Asylum, Refugees, and Stateless Persons

Comité d'experts sur les aspects juridiques de l'asile territorial, des réfugiés et des apatrides


Asylum Seekers and Refugees Main Division

Division principale Requérants d'asile et réfugiés
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Recent waves of bogus refugee asylum claims from the democratic and human rights respecting European Union have made it clear that further reforms to Canada's asylum system are needed and needed urgently. The statistics speak volumes.

Après la récente vague de demandes bidon en provenance de l'Union européenne, territoire démocratique et respectueux des droits de la personne s'il en est, il est devenu clair que des réformes additionnelles au système de demande d'asile s'imposaient de manière urgente Les statistiques sont éloquentes.


The recent waves of bogus refugee asylum claimants from the democratic and human rights respecting European Union have made it clear that further reforms to our asylum system are needed urgently.

La récente vague de fausses demandes en provenance de l'Union européenne, territoire démocratique et respectueux des droits de la personne s'il en est, a clairement montré que des réformes additionnelles au système d'octroi de l'asile s'imposaient de manière urgente.


Recent waves of bogus refugee asylum claims from the democratic and humans-rights-protecting European Union have made it clear that further reforms to Canada's asylum system are needed urgently.

La récente vague de fausses demandes en provenance de l'Union européenne, territoire démocratique et respectueux des droits de la personne s'il en est, a montré clairement que des réformes additionnelles au système de demande d'asile s'imposaient de manière urgente.


When the recent wave of bogus refugee asylum claims came flooding in from the democratic and human rights respecting European Union, it was made clear that further reforms to Canada's asylum system were urgently needed.

Lors de la récente vague de fausses demandes en provenance de l'Union européenne, territoire démocratique et respectueux des droits de la personne s'il en est, il est devenu clair que des réformes additionnelles au système de demande d'asile s'imposaient de manière urgente.


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The petitioners point out that bogus refugee claimants cause undue hardship for honest, bona fide refugees; that the current immigration system encourages international people smugglers; and that there is no effective system in place to quickly separate legitimate asylum seekers from illegal migrants.

Les pétitionnaires font valoir que le traitement des cas de faux demandeurs du statut de réfugié cause des préjudices indus aux réfugiés de bonne foi, que le système d'immigration actuel favorise les trafiquants internationaux d'êtres humains et qu'il n'existe pas un système efficace qui fasse rapidement la distinction entre les demandeurs d'asile légitimes et les migrants illégaux.


One example is the toleration of bogus asylum seekers who use minor children as a way of getting themselves a residence permit, and another is the opposition to closed reception centres for people who fail to meet the conditions for recognition as refugees and abscond upon their release.

C’est la cas par exemple de la tolérance des demandeurs d’asile frauduleux qui se servent d’enfants mineurs pour obtenir un permis de séjour, ou encore de l’opposition aux centres d’accueil fermés pour les personnes qui ne remplissent pas les conditions nécessaires pour obtenir le statut de réfugié et qui s’enfuient une fois relâchées.


Our refugee policy should be based on three pillars: firstly, the reception and processing of asylum applications not by us, but only in the countries or the regions of origin; secondly, the compulsory readmission of bogus asylum seekers to the countries of origin, if necessary on the pain of loss of development aid, and thirdly, the complete overhaul of development cooperation, because development cooperation should no longer help potentates to stack ...[+++]

Notre politique en matière de réfugiés doit reposer sur trois piliers: premièrement, l’accueil et le traitement des demandes d’asile non pas par nous, mais uniquement par les pays ou les régions d’origine. Deuxièmement, le rapatriement obligatoire des faux demandeurs d’asile dans les pays d’origine, si nécessaire sous peine de suspension de l’aide au développement et, troisièmement, la refonte totale de la coopération au développement, car celle-ci ne doit plus aider des potentats locaux à amo ...[+++]


In its desire to “Communitise” and standardise refugee reception procedures, subject areas which are, by their very essence, matters of national sovereignty, Europe is dragging us along in its policy of small steps towards an area of social inequality, positive discrimination in favour of foreigners and high insecurity, where drugs, illegal immigrants, bogus asylum seekers entering the territory of a Member State for strictly economical reasons, terrorism and crime are free to move where they will.

En voulant la communautariser et uniformiser les procédures d'accueil des réfugiés, domaines qui relèvent par essence de la souveraineté nationale, l'Europe nous entraîne dans sa politique des petits pas vers un espace d'inégalités sociales, de discriminations positives en faveur des étrangers et de haute insécurité, où circulent librement pêle-mêle les drogues, les immigrés clandestins, les faux demandeurs d'asile rentrés sur le territoire d'un État membre pour des raisons strictement économiques, le terrorisme ou encore le crime.


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