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Alcoholic hallucinosis
Business WAN
Business strategy
Business wide area network
CCCTB
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Common consolidated corporate tax base
Company seniority
Company-wide seniority
Company-wide strategy
Companywide strategy
Corporate WAN
Corporate level strategy
Corporate strategy
Corporate wide area network
Corporate-level strategy
Corporation seniority
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Employer-wide seniority
Enterprise WAN
Enterprise wide area network
Government-wide corporate commitment
Jealousy
Open company
Open corporation
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Public company
Public corporation
Publicly held corporation
Widely held company
Widely held corporation
Widely held public corporation
Widely-held company
Widely-held corporation

Vertaling van "common eu-wide corporation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
government-wide corporate commitment

engagement ministériel pangouvernemental


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information ...[+++]

Modificateurs Les subdivisions suivantes peuvent être utilisées comme quatrième chiffre avec les rubriques F10-F19: Code Titre .0 Intoxication aiguë Etat consécutif à la prise d'une substance psycho-active et entraînant des perturbations de la conscience, des facultés cognitives, de la perception, de l'affect ou du comportement, ou d'autres fonctions et réponses psychophysiologiques. Les perturbations sont directement liées aux effets pharmacologiques aigus de la substance consommée, et disparaissent avec le temps, avec guérison complète, sauf dans les cas ayant entraîné des lésions organiques ou d'autres complications. Parmi les complic ...[+++]


open corporation [ public corporation | open company | public company | publicly held corporation | widely-held corporation | widely held corporation | widely held public corporation | widely-held company | widely held company ]

société ouverte [ société faisant publiquement appel à l'épargne | société faisant appel public à l'épargne | corporation ouverte | société à grand nombre d'actionnaires | société ouverte à grand nombre d'actionnaires | corporation à participation étendue | corporation ouverte de droi ]


corporate WAN | corporate wide area network | enterprise WAN | enterprise wide area network | business WAN | business wide area network

réseau étendu d'entreprise | réseau WAN d'entreprise


widely held corporation | widely-held corporation

société à actionnariat étendu


company-wide seniority | corporation seniority

ancienneté de service


corporate strategy | business strategy | corporate level strategy | corporate-level strategy | companywide strategy | company-wide strategy

stratégie d'entreprise | stratégie globale de l'entreprise | stratégie globale | stratégie de l'entreprise | stratégie des affaires | stratégie d'affaires | stratégie de groupe | stratégie du groupe | stratégie corporative


company-wide seniority [ corporation seniority | company seniority | employer-wide seniority ]

ancienneté d'entreprise [ ancienneté dans l'entreprise | ancienneté à l'échelle de la firme ]


Towards Europe-Wide Systems and Services - Green Paper on a common approach in the field of satellite communications in the European Community

Vers des systèmes et des services à l'échelle de l'Europe - Livre vert sur une approche commune dans le domaine des communications par satellites dans la Communauté européenne


common consolidated corporate tax base | CCCTB [Abbr.]

Assiette commune consolidée pour l'impôt sur les sociétés | ACCIS [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The industry has established the Car2Car consortia[42], promoting a common industry-wide approach.

L’industrie a mis en place le consortium «Car2Car»[42], qui préconise une approche sectorielle commune.


The Commission is developing a common EU-wide certification scheme for the energy performance of non-residential buildings, with the aim to define a common EU methodology to express the energy performance of non-residential buildings.

La Commission élabore un système de certification commun pour l'ensemble de l'UE concernant l'efficacité énergétique des bâtiments non résidentiels, afin de définir une méthode commune à l'échelle de l'UE permettant de mesurer les performances énergétiques des bâtiments non résidentiels.


The Commission will make legislative proposals in 2016 to reduce the administrative burden on businesses arising from different VAT regimes including (i) extending the current single electronic registration and payment mechanism to intra-EU and 3rd country online sales of tangible goods, (ii) introducing a common EU-wide simplification measure (VAT threshold) to help small start-up e-commerce businesses, (iii) allowing for home country controls including a single audit of cross-border businesses for VAT purposes and (iv) removing the VAT exemption for the ...[+++]

La Commission présentera, en 2016, des propositions législatives visant à réduire les charges administratives imposées aux entreprises en raison de la disparité des régimes de TVA et portant notamment sur i) l'extension du système électronique d'enregistrement et de paiement unique existant aux ventes en ligne de biens matériels, qu'elles aient lieu dans l'UE ou avec un vendeur d'un pays tiers, ii) l'introduction d'une mesure de simplification commune à toute l'UE (seuil de TVA) en faveur des petites start-ups de commerce électronique, iii) la mise en place d'un rapport d'audit unique pour les entreprises transfrontières en ce qui concer ...[+++]


The main aim of the proposal, according to the Commission, is to make the EU more attractive as a destination for talented immigrants from third countries. It therefore sets out to replace various national rules on admission and residence applications with common rules, so as to simplify the procedures for would-be applicants and for the organisations involved, and it asserts the need for a common EU-wide instrument to encourage mobility within the EU for the people in question. The extension of the recast directive’s scope to include ...[+++]

Selon la Commission, le principal objectif de la proposition est d'augmenter l'attractivité de l'Union pour les migrants dotés de talents ressortissants de pays tiers. Ainsi, la proposition vise à remplacer les diverses règles nationales d'admission et les exigences en matière de résidence par des règles communes en vue de simplifier les procédures pour les demandeurs potentiels et les organisations concernées, en faisant également observer que la promotion de la mobilité des personnes concernées à l'intérieur de l'Union nécessite un ...[+++]


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Paragraph 13 supports a common consolidated corporate tax base, which is another step towards a compulsory EU-wide corporation tax, which is fundamentally anti-competitive.

Le paragraphe 13 soutient la création d’une base fiscale commune consolidée pour les entreprises. Il s’agit d’une nouvelle avancée vers une taxe obligatoire sur les entreprises à l’échelle européenne, ce qui est fondamentalement anti-compétitif.


9. Calls on the Commission to review all Community instruments such as Council Directive 90/435/EEC of 23 July 1990 on the common system of taxation applicable in the case of parent companies and subsidiaries of different Member States , and Council Directive 90/434/EEC of 23 July 1990 on the common system of taxation applicable to mergers, divisions, transfers of assets and exchanges of shares concerning companies of different Member States or to consider whether it might lay down a common EU-wide corporation tax framework, providing for a share-out arrangement to reduce the compliance costs of tax operations;

9. invite la Commission à entreprendre l'examen de l'ensemble des instruments communautaires, comme la directive 90/435/CEE du Conseil, du 23 juillet 1990, concernant le régime fiscal commun applicable aux sociétés mères et filiales d'États membres différents , et la directive 90/434/CEE du Conseil, du 23 juillet 1990, concernant le régime fiscal commun applicable aux fusions, scissions, apports d'actifs et échanges d'actions intéressant des sociétés d'États membres différents ou d'examiner l'instauration d'un cadre commun pour l'impôt des sociétés au niveau de l'UE, doté d'un mécanisme de répartition, ayant pour objectif la réduction de ...[+++]


8. Notes that, according to Commission communication COM(2003) 238, compliance costs related to company taxation are equivalent to between 2% and 4% of total corporation tax proceeds; calls on the Commission to review all Community instruments such as the directive on parent companies and subsidiaries and the Merger Directive or to consider whether it might lay down a common EU-wide corporation tax framework, providing for a share-out arrangement to reduce the compliance costs of tax operations;

8. souligne que, selon la communication de la Commission COM(2002) 238, les coûts de mise en conformité liés à la fiscalité des entreprises représentent entre 2 et 4% du produit total de l'impôt des sociétés; dans ce cadre, demande à la Commission d'entreprendre l'examen de l'ensemble des instruments communautaires, comme la directive sur les sociétés mères/filiales, la directive sur les fusions ou d'examiner l'instauration d'un cadre commun pour l'impôt des sociétés au niveau de l'UE, doté d'un mécanisme de répartition, ayant pour objectif la réduction des coûts de mise en conformité des opérations ...[+++]


- having regard to the Commission non-papers 'A Common Consolidated EU Corporate Tax Base' and 'Home State Taxation for Small and Medium-Sized Enterprises', issued on 7 July 2004 and presented to the informal Ecofin Council of 10 and 11 September 2004,

— vu les documents officieux ("non-papers") de la Commission présentés au Conseil Ecofin informel des 10 et 11 septembre 2004 intitulés "A Common Consolidated EU Corporate Tax Base" (une assiette commune et consolidée de l'impôt sur les sociétés dans l'Union européenne) et "Imposition selon les règles de l'État de résidence pour les petites et moyennes entreprises" publiés le 7 juillet 2004,


Following the Commission's initiative to promote widely Corporate Social Responsibility, both the Council and the EP adopted a resolution to express their political support [50].

Suite à l'initiative prise par la Commission pour promouvoir largement la responsabilité sociale des entreprises (RSE), le Conseil ainsi que le Parlement européen ont adopté une résolution afin de lui apporter leur soutien politique [50].




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