The legitimacy of sales promotions of this kind is not in question, but we feel that, in addition to specific conditions on transparency (requirement that the organisers of the promotion state clearly that the offer of a product or a service with a major reduction represents a sale below cost) to protect the consumer or the company supplying the products or services, consideration should be given to a further and no less damaging aspect of sales below cost, namely that they distort the conditions of competition to the detriment of other commercial companies, particularly small ones, as well as consumers.
Si le caractère licite de ce mode de promotion des ventes n’est pas remis en cause, on estime qu’outre
la mise en place de conditions spécifiques de transparence (obligation imposée à tout promoteur d’indiquer clairement que l’offre d’un produit ou d’un s
ervice assorti d’un fort rabais constitue une vente à perte) au service de la défense du consommateur et du prestataire de produits ou services, un autre aspect, non moins préjudiciable, mérite d’être pris en compte, quant aux ventes à perte, à savoir l’altération des conditions de la
...[+++] concurrence au détriment des autres entreprises commerciales, notamment de stature réduite, et des consommateurs eux-mêmes.