33. Points out that accessible, affordable and high-quality delivery services are an essen
tial element in the online purchasing of goods and are best promoted by means of free and fair competition; notes,
however, that many consumers are reluctant to buy
online, especially cross-border, because of uncertainties relating to final delivery, costs or reliability; welcomes, therefore, the public consultation launched by the Commission with a view to identifying possible shortcomings and taking a
...[+++]ppropriate action to address them in a way that will allow both businesses and consumers to benefit fully from the digital single market; 33. souligne que des services de livraison accessibles, abordables et de qualité sont un aspect essentiel de l'achat de biens en ligne et que le meilleur moyen de les encourager e
st l'exercice d'une concurrence libre et loyale; constate toutef
ois que de nombreux consommateurs hésitent à acheter en ligne, notamment à l'échelle transfrontalière, en raison des incertitudes qui pèsent sur la livraison finale, les coûts ou la fiabilité; salue, par conséqu
...[+++]ent, le lancement par la Commission d'une consultation publique destinée à déterminer les éventuelles déficiences et à définir des mesures propres à y remédier selon des modalités qui permettront aux entreprises et aux consommateurs de profiter pleinement du marché unique du numérique;