Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Asbestos removal legislation
Asbestos removal regulations
Call for the removal of a rock
Call for the removal of a stone
Chip removal
Command the removal of a rock
Command the removal of a stone
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Cut by chip removal
Cut by stock removal
Cutting
Cutting by stock removal
Demoulding
Form removal
Form stripping
Formwork removal
Legislation for asbestos removal
Legislation on waste removal
Machine by stock removal
Machining by stock removal
Manage removal of disabled aircraft
Metal-cutting
Metal-removal rate
Oversee disabled aircraft removal
Partial removable denture
Rate of metal removal
Rate of stock removal
Regulations covering asbestos removal
Removable bridge
Removable bridgework
Removable partial denture
Removal of forms
Removal of formwork
Removal of shuttering
Remove metal
Remove stock
Shape by stock removal
Shaping by stock removal
Standards for refuse removal
Stock removal
Stock-removal rate
Striking
Stripping of forms
Supervise disabled aircraft removal
Waste removal legislation
Waste removal regulations
Work by stock removal
Working by stock removal

Traduction de «cooperation by removing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cut by chip removal | cut by stock removal | machine by stock removal | remove metal | remove stock | shape by stock removal | work by stock removal

travailler par enlèvement | travailler par enlèvement de copeaux | travailler par enlèvement de matière | travailler par enlèvement de métal


chip removal | cutting | cutting by stock removal | machining by stock removal | metal-cutting | shaping by stock removal | stock removal | working by stock removal

arrachement de copeaux | enlèvement | enlèvement de copeaux | enlèvement de matière | travail par arrachement de copeaux | travail par enlèvement | travail par enlèvement de copeaux | travail par enlèvement de matière | usinage par enlèvement de matière


cut by stock removal | work by stock removal | shape by stock removal | cut by chip removal | remove stock | machine by stock removal | remove metal

travailler par enlèvement de matière | travailler par enlèvement de copeaux | travailler par enlèvement | travailler par enlèvement de métal


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


asbestos removal legislation | regulations covering asbestos removal | asbestos removal regulations | legislation for asbestos removal

glementation sur le désamiantage


legislation on waste removal | standards for refuse removal | waste removal legislation | waste removal regulations

règles sur l'enlèvement des déchets


metal-removal rate | rate of metal removal | rate of stock removal | stock-removal rate

débit de copeaux | débit de copeaux par unité de temps | rendement en copeaux | rendement en copeaux par unité de temps | rendement horaire en copeaux


form removal | demoulding | stripping of forms | removal of forms | form stripping | formwork removal | removal of shuttering | removal of formwork | striking

décoffrage | démoulage


removable partial denture | partial removable denture | removable bridge | removable bridgework

prothèse amovible partielle | PAP | prothèse partielle amovible | prothèse adjointe partielle | PAP | prothèse partielle adjointe


call for the removal of a rock [ call for the removal of a stone | command the removal of a rock | command the removal of a stone ]

commander le retrait d'une pierre [ demander le retrait d'une pierre ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(14) Since the objectives of this Directive, i.e. ensuring that attacks against information systems are punished in all Member States by effective, proportionate and dissuasive criminal penalties and improving and encouraging judicial cooperation by removing potential complications, cannot be sufficiently achieved by the Member States, as rules have to be common and compatible, and can therefore be better achieved at the level of the Union, the Union may adopt measures in accordance with the principle of subsidarity as set out in Article 5 of the Treaty on European Union.

(14) Étant donné que les objectifs de la présente directive, à savoir garantir que les attaques contre des systèmes d'information soient passibles, dans tous les États membres, de sanctions pénales effectives, proportionnées et dissuasives, et améliorer et favoriser la coopération judiciaire en supprimant les complications potentielles, ne peuvent être réalisés de manière suffisante par les États membres, puisque les règles doivent être communes et compatibles, et que lesdits objectifs peuvent donc être mieux réalisés au niveau de l'Union européenne, celle-ci peut prendre des mesures conformément au principe de subsidiarité consacré à l' ...[+++]


35. Stresses the importance of regional cooperation for ORs and of the continuation of territorial cooperation programmes in the ORs; in this context, advocates more relaxed regulations aimed at using more effectively the available funding and completing cooperation projects as well as raising the ERDF co-financing rates to 85%, giving greater priority to transnational cooperation and removing, in the case of the ORs, the 150km criterion for sea borders in cross-border cooperation; also recalls that the special geographical location of the ORs, and the importance of their geostrategic role, represent a considerable added value for the European Union in its relations with African and Central American countries and the United States of Amer ...[+++]

35. insiste sur l'importance de la coopération territoriale pour les RUP et appelle à ce que les programmes de coopération territoriale soient poursuivis dans les RUP; plaide dans ce contexte pour des assouplissements réglementaires en vue d'une meilleure utilisation de la dotation disponible et d'une concrétisation des projets de coopération, ainsi qu'un relèvement à 85 % des taux de cofinancement du FEDER, pour réserver une plus grande place à la coopération transnationale et pour éliminer, en ce qui concerne les RUP, le critère des 150 km de frontières maritimes dans la coopération transfrontalière; rappelle aussi que la situation géographique privilégiée et l'importance du rôle géostratégique des RUP constituent des plus-values consid ...[+++]


35. Stresses the importance of regional cooperation for ORs and of the continuation of territorial cooperation programmes in the ORs; in this context, advocates more relaxed regulations aimed at using more effectively the available funding and completing cooperation projects as well as raising the ERDF co-financing rates to 85 %, giving greater priority to transnational cooperation and removing, in the case of the ORs, the 150km criterion for sea borders in cross-border cooperation; also recalls that the special geographical location of the ORs, and the importance of their geostrategic role, represent a considerable added value for the European Union in its relations with African and Central American countries and the United States of Ame ...[+++]

35. insiste sur l'importance de la coopération territoriale pour les RUP et appelle à ce que les programmes de coopération territoriale soient poursuivis dans les RUP; plaide dans ce contexte pour des assouplissements réglementaires en vue d'une meilleure utilisation de la dotation disponible et d'une concrétisation des projets de coopération, ainsi qu'un relèvement à 85 % des taux de cofinancement du FEDER, pour réserver une plus grande place à la coopération transnationale et pour éliminer, en ce qui concerne les RUP, le critère des 150 km de frontières maritimes dans la coopération transfrontalière; rappelle aussi que la situation géographique privilégiée et l'importance du rôle géostratégique des RUP constituent des plus-values consid ...[+++]


Chapter VI of Regulation (EC) No 1005/2008 lays down the procedure with respect to the identification of non-cooperating third countries, démarches in respect of countries identified as non-cooperating third countries, the establishment of a list of non-cooperating third countries, removal from the list of non-cooperating third countries, publicity of the list of non-cooperating third countries and any emergency measures.

Le chapitre VI du règlement (CE) no 1005/2008 définit la procédure relative au recensement des pays tiers non coopérants, aux démarches envers les pays reconnus comme pays tiers non coopérants, à l'établissement d'une liste des pays tiers non coopérants, au retrait de la liste des pays tiers non coopérants, à la publication de la liste des pays tiers non coopérants et aux mesures d'urgence éventuelles.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Chapter VI of the IUU Regulation lays down the procedure with respect to the identification of non-cooperating third countries, démarches in respect of countries identified as non-cooperating third countries, the establishment of a list of non-cooperating countries, removal from the list of non-cooperating countries, publicity of the list of non-cooperating countries and any emergency measures.

Le chapitre VI du règlement INN définit la procédure relative au recensement des pays tiers non coopérants, aux démarches envers les pays reconnus comme pays tiers non coopérants, à l’établissement d’une liste des pays tiers non coopérants, au retrait de la liste des pays tiers non coopérants, à la publication de la liste des pays tiers non coopérants et aux mesures d’urgence éventuelles.


Directive 93/7/EEC established administrative cooperation between Member States as regards their national treasures, closely linked to their cooperation with Interpol and other competent bodies in the field of stolen works of art and involving, in particular, the recording of lost, stolen or illegally removed cultural objects forming part of their national treasures and their public collections.

La directive 93/7/CEE a établi une coopération administrative entre les États membres à l'égard de leurs trésors nationaux, en liaison étroite avec leur coopération avec Interpol et d'autres organismes compétents dans le domaine des œuvres d'art volées, et comportant, en particulier, l'enregistrement de biens culturels perdus, volés ou ayant illicitement quitté le territoire, faisant partie de leurs trésors nationaux et de leurs collections publiques.


23. Calls on the Member States to increase their efforts, including through the strengthening of bilateral cooperation, to remove technical, administrative and political barriers to the completion of existing and future projects, in particular the four projects identified by the Commission as projects of Community interest; asks Member States to facilitate authorisation procedures for the building of interconnection lines and to limit the duration of the procedures; considers, however, that considerations of general interest should always be taken into account;

23. invite les États membres à s'attacher davantage, notamment en renforçant la coopération bilatérale, à lever les obstacles techniques, administratifs et politiques à l'achèvement des projets existants et futurs, en particulier des quatre projets que la Commission qualifie de projets d'intérêt communautaire; appelle les États membres à simplifier les procédures d'autorisation pour la construction de lignes d'interconnexion et à limiter la durée de ces procédures; estime, cependant, que les considérations d'intérêt général devraient toujours être prises en compte;


22. Calls on Member States to increase their efforts, including through the strengthening of bilateral cooperation, to remove technical, administrative and political barriers to the completion of existing and upcoming projects, in particular the four projects identified by the Commission as projects of EU interest; asks Member States to facilitate authorisation procedures for the building of interconnection lines and to limit the duration of the procedures; considers, however, that considerations of general interest should always be taken into account;

22. invite les États membres à s'attacher davantage, notamment en renforçant la coopération bilatérale, à lever les obstacles techniques, administratifs et politiques à l'achèvement des projets existants et futurs, en particulier des quatre projets que la Commission qualifie de projets d'intérêt communautaire; appelle les États membres à simplifier les procédures d'autorisation pour la construction de lignes d'interconnexion et à limiter la durée de ces procédures; estime, cependant, que les considérations d'intérêt général devraient toujours être prises en compte;


Since the objectives of this Framework Decision, ensuring that attacks against information systems be sanctioned in all Member States by effective, proportionate and dissuasive criminal penalties and improving and encouraging judicial cooperation by removing potential complications, cannot be sufficiently achieved by the Member States, as rules have to be common and compatible, and can therefore be better achieved at the level of the Union, the Union may adopt measures, in accordance with the principle of subsidiarity as set out in Article 5 of the EC Treaty.

Étant donné que les objectifs de la présente décision-cadre, à savoir garantir que des attaques contre des systèmes d’information soient passibles, dans tous les États membres, de sanctions pénales effectives, proportionnées et dissuasives et améliorer et favoriser la coopération judiciaire en supprimant les complications potentielles, ne peuvent être réalisés de manière suffisante par les États membres, puisque les règles doivent être communes et compatibles, et que lesdits objectifs peuvent donc être mieux réalisés au niveau de l’Union européenne, celle-ci peut adopter des mesures, conformément au principe de subsidiarité visé à l’article 5 du traité CE.


The aim of the text is twofold: first, to ensure that racism and xenophobia are punishable in all Member States by effective, proportionate and dissuasive criminal sanctions, which may lead to the extradition or handing over of the individual concerned, and, second, to improve and promote judicial cooperation by removing any potential obstacles.

Le but de ce texte est double: d'une part, faire en sorte que le racisme et la xénophobie soient passibles, dans tous les États membres, de sanctions pénales effectives, proportionnées et dissuasives, pouvant donner lieu à extradition ou à remise de la personne et d'autre part, améliorer et encourager la coopération judiciaire en supprimant ce qui pourrait y faire obstacle.


w