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All purpose credit
All purpose credit facility
All-purpose credit
Backstop line facility
Backstrop credit facility
Central bank credit
Central bank credit facility
Central bank finance
Credit
Credit facilities
Credit facility
Credit from central bank
Credit system
Lending facilities
Lending facility
Loan facilities
Roll-over credit
Roll-over loan
Rollover credit
Rollover credit facility
Rollover loan
Swing line
Swingline
Swingline credit facility
Swingline facility
To grant credit facilities
Underwriting facility
VSTF
Very short term facility
Very short-term credit facility

Vertaling van "credit facilities information " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
very short term facility | very short-term credit facility | VSTF [Abbr.]

facilité de crédit à très court terme


credit facilities | loan facilities | lending facilities

facilités de crédit | facilités de prêt


credit [ credit facility | credit system ]

crédit [ crédit bancaire | mécanisme de crédit | octroi de crédit | système de crédit ]


credit facility | lending facility

ligne de crédit | ouverture de crédit


swingline | swing line | swingline facility | swingline credit facility

crédit de sécuri


roll-over loan [ rollover loan | roll-over credit | rollover credit | rollover credit facility ]

crédit à taux révisable [ prêt à taux révisable ]


central bank credit [ central bank credit facility | central bank finance | credit from central bank ]

offre de monnaie centrale [ ligne de crédit auprès de la banque centrale | concours de la banque centrale aux banques | concours de la banque centrale ]


all purpose credit | all-purpose credit | all purpose credit facility

crédit global d'exploitation


backstrop credit facility [ backstop line facility | underwriting facility ]

facilité de garantie


to grant credit facilities

accorder des facilités de crédit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Senator Kroft: Based on my own personal experience in the bonding business, the information that you gather, although it tends to be corporate rather than personal, is pretty searching, far-reaching and fundamental, not unlike credit-gathering information from people giving loans, because you are supplying what amounts to a credit facility to allow someone to carry on business.

Le sénateur Kroft: D'après ma propre expérience personnelle dans le secteur des garanties, les renseignements qu'on recueille, bien qu'ils tendent à porter sur une entreprise plutôt que sur des particuliers, sont assez détaillés, poussés et fondamentaux, un peu comme les renseignements de crédit recueillis par les prêteurs, parce qu'on se trouve à offrir en quelque sorte des facilités de crédit pour permettre à une entreprise de fonctionner.


(Return tabled) Question No. 486 Ms. Hélène Laverdière: With respect to financial assistance issued by Export Development Canada (EDC): (a) for the fiscal years 2009-2010 and 2010-2011, what is the total value of general corporate purpose loans; (b) what is the due diligence procedure regarding general corporate purposes loans; (c) what standards are used to assess the potential adverse environmental, social and human rights impacts associated with corporate activities that are funded through general corporate purpose loans; (d) what sources of information are used in order to assess the compliance standards referenced in subquestion ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 486 Mme Hélène Laverdière: En ce qui concerne l’aide financière accordée par Exportation et développement Canada (EDC): a) pour les exercices financiers 2009-2010 et 2010-2011, quelle est la valeur totale des prêts accordés pour les activités générales d’une entreprise; b) quelle est la procédure applicable à la diligence raisonnable concernant les prêts pour activités générales d’une entreprise; c) quelles sont les normes utilisées pour évaluer les répercussions négatives potentielles sur le plan environnemental, social et des droits de la personne des activités financées par le biais de prêts pour activités générales d’une entreprise; d) quelles sont les sources d’ ...[+++]


4. Member States shall allow investment firms when providing investment services that only consist of execution or reception and transmission of client orders with or without ancillary services, excluding the granting of credits or loans as specified in Section B.1 of Annex I that do not comprise of existing credit limits of loans, current accounts and overdraft facilities of clients, to provide those investment services to their clients without the need to obtain the information ...[+++]

4. Les États membres autorisent les entreprises d’investissement, lorsqu’elles fournissent des services d’investissement qui comprennent uniquement l’exécution ou la réception et la transmission d’ordres de clients, avec ou sans services auxiliaires, à l’exclusion de l’octroi des crédits ou des prêts visés à la section B.1 de l’annexe I, dans le cadre desquels les limites existantes concernant les prêts, les comptes courants et les découverts pour les clients ne s’appliquent pas, à fournir ces services d’investissement à leurs clients sans devoir ob ...[+++]


4. Member States shall allow investment firms when providing investment services that only consist of execution or reception and transmission of client orders with or without ancillary services, excluding the granting of credits or loans as specified in Section B.1 of Annex I that do not comprise of existing credit limits of loans, current accounts and overdraft facilities of clients, to provide those investment services to their clients without the need to obtain the information ...[+++]

4. Les États membres autorisent les entreprises d’investissement, lorsqu’elles fournissent des services d’investissement qui comprennent uniquement l’exécution ou la réception et la transmission d’ordres de clients, avec ou sans services auxiliaires, à l’exclusion de l’octroi des crédits ou des prêts visés à la section B.1 de l’annexe I, dans le cadre desquels les limites existantes concernant les prêts, les comptes courants et les découverts pour les clients ne s’appliquent pas, à fournir ces services d’investissement à leurs clients sans devoir ob ...[+++]


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That means that all our credit card information is now available through the Patriot Act to the Department of Homeland Security, the CIA and the FBI. All those organizations need to do is contact that credit facility and provide that information. They are not even allowed to tell CIBC that a person's information has been taken.

Cela signifie que, en vertu de la Patriot Act, le département de la Sécurité intérieure, la CIA et le FBI ont dorénavant accès à l'ensemble de l'information liée aux cartes de crédit de la CIBC.


1. Where a credit agreement covers credit in the form of an overdraft facility, the consumer shall be kept regularly informed by means of a statement of account, on paper or on another durable medium, containing the following particulars:

1. Lorsqu'un contrat de crédit est consenti sous la forme d'une facilité de découvert, le consommateur est régulièrement informé, sur un support papier ou sur un autre support durable, à l'aide d'un relevé de compte comportant les informations suivantes:


Pre-contractual information requirements for certain credit agreements in the form of an overdraft facility and for certain specific credit agreements

Exigences en matière d'information précontractuelle applicables à certains contrats de crédit prenant la forme d'une facilité de découvert et à certains contrats de crédit particuliers


1. Where a credit agreement covers credit in the form of an overdraft facility, the consumer shall be kept regularly informed by means of a statement of account, on paper or on another durable medium, containing the following particulars:

1. Lorsqu'un contrat de crédit est consenti sous la forme d'une facilité de découvert, le consommateur est régulièrement informé, sur un support papier ou sur un autre support durable, à l'aide d'un relevé de compte comportant les informations suivantes:


8. Poverty is defined not simply as the lack of income and financial resources but also as encompassing the notion of vulnerability and such factors as no access to adequate food supplies, education and health, natural resources and drinking water, land, employment and credit facilities, information and political involvement, services and infrastructure.

8. Le phénomène de la pauvreté ne se définit pas uniquement par l'absence de revenus et de ressources financières, mais inclut la notion de vulnérabilité, ainsi que des facteurs tels que l'absence d'accès à une alimentation adéquate, à l'éducation et à la santé, aux ressources naturelles et à l'eau potable, à la terre, à l'emploi et au crédit, à l'information et à la participation politique, aux services et aux infrastructures.


In order to enhance the productivity of labour and expand the demand for labour the following could be pursued: - ensure that the macro-economic policies support broad based economic growth and widespread distribution of its benefits; - promote equitable access to assets such as skills, land, credit, capital and technology, to enhance work opportunities in rural and urban areas and the productivity of work, in particular for women ; - support the formulation and implementation by partner countries - as part of partners' overall stra ...[+++]

Afin d'augmenter la productivité du travail et de développer la demande de main-d'oeuvre, on pourrait : - faire en sorte que les politiques macro-économiques favorisent une croissance économique large et une vaste répartition de ses bénéfices ; - favoriser un accès équitable aux ressources que sont les qualifications, la terre, le crédit, le capital et la technologie, afin d'améliorer les possibilités d'emploi dans les régions rurales et urbaines et la productivité du travail, notamment des femmes ; - promouvoir la formulation et la mise en oeuvre par les pays partenaires, dans le cadre de leur stratégie globale de lutte contre la pauv ...[+++]




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'credit facilities information' ->

Date index: 2024-09-10
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