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Administrative data processing
Business computer
Business computing
Business data interchange standard
Business data processing
Business data processing computer
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Business-oriented computing
Business-oriented data processing
Commercial computer
Commercial computing
Commercial data processing
Computer business
Computer industry
Connect data between all inland business units
Data processing business
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Developing online sales business plan
Distribute correspondence to business departments
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EDI message standard
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Evaluate online sales business plan
Information processing industry
Link data between all inland business divisions
Link data between all inland business units
Route business correspondence to business department
Route correspondence to business departments
Routing correspondence to business departments
Transaction set standard

Traduction de «data on business » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
administrative data processing [ business data processing | business-oriented data processing | business computing | commercial data processing | business-oriented data processing ]

informatique de gestion [ traitement des données en gestion ]


administrative data processing | business data processing | business computing | commercial data processing | commercial computing | business-oriented computing

informatique de gestion


computer industry | data processing industry | information processing industry | computer business | data processing business

industrie de l'informatique | industrie informatique | secteur de l'informatique | secteur informatique


business data processing computer [ business-oriented computer | business computer | commercial computer ]

ordinateur de gestion


establish data connections between all inland business units | link data between all inland business divisions | connect data between all inland business units | link data between all inland business units

relier les données entre toutes les unités opérationnelles internes


European Association of Manufacturers of Business Machines and Information Technology Industry [ EUROBIT | European Association of Manufacturers of Business Machines Data Processing Equipment ]

Association Européenne de l'Industrie de la Bureautique et de l'informatique [ Association européenne des fabricants de machines de bureau et d'informatique ]


EDI standard | electronic data interchange standard | document content standard | transaction set standard | EDI message standard | business data interchange standard

norme EDI | norme d'échange de documents informatisés | norme d'échange de données informatisées | norme d'échange de données informatisé | norme d'échange électronique de données | norme EED | standard EDI




distribute correspondence to business departments | route business correspondence to business department | route correspondence to business departments | routing correspondence to business departments

rediriger du courrier vers différents services


developing online sales business plan | evaluate online sales business plan | develop online sales business plan | establish online sales business plan

élaborer un plan commercial de vente en ligne
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
It will address the emerging issues of ownership, interoperability, usability and access to data in situations such as business-to-business, business to consumer, machine generated and machine-to-machine data.

Elle s'intéressera aux problématiques émergentes de la propriété, de l’interopérabilité, de la facilité d’utilisation des données et de l’accès aux données, notamment dans le cas de données échangées entre entreprises ou d'entreprise à consommateur, de données générées automatiquement et de données communiquées de machine à machine.


To gather stakeholders' views on emerging issues of the data economy – such as access to non-personal data in a business-to-business context and new technologies such as the Internet of Things (IoT), advanced robotics and autonomous systems – the Commission ran a public consultation on Building a European Data Economy from January to April 2017.

Afin de recueillir les points de vue des parties prenantes sur les problématiques émergentes de l'économie fondée sur les données, comme l'accès aux données à caractère non personnel dans une relation d'entreprise à entreprise et les nouvelles technologies telles que l'internet des objets, la robotique avancée et les systèmes autonomes, la Commission a procédé à une consultation publique sur la création d'une économie européenne fondée sur les données, qui s'est déroulée de janvier à avril 2017.


Currently, data localisation restrictions by Member States' public authorities and obstacles to the movement of data across IT systems (so-called vendor lock-in practices) prevent business and organisations in the EU from capturing economic, social and business opportunities.

Actuellement, les restrictions imposées par les autorités publiques des États membres en matière de localisation des données et les obstacles à la circulation des données entre les systèmes informatiques (pratique dite d'«enfermement propriétaire») empêchent les entreprises et les organisations dans l'UE de saisir toutes leurs chances sur les plans économique, social et commercial.


On business-to-business data access, many stakeholders are in favour of more data sharing.

En ce qui concerne l'accès aux données d'entreprise à entreprise, de nombreuses parties prenantes sont favorables à un renforcement du partage de données.


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Data access and transfer. Wide use of non-personal machine-generated data can lead to great innovations, startups and new business models born in the EU. Liability related to data-based products and services. The current EU liability rules are not adapted to today's digital, data-driven products and services. Data portability. Portability of non-personal data is currently complicated, for example, when a business wants to move large amounts of company data from one cloud s ...[+++]

l'accessibilité et le transfert des données: grâce à l'utilisation généralisée des données à caractère non personnel produites par des machines, l'UE peut être le berceau de grandes innovations, de start-ups et de nouveaux modèles économiques; la responsabilité dans le domaine des produits et services fondés sur les données: les règles européennes actuelles en matière de responsabilité ne sont pas adaptées aux produits et services numériques et fondés sur les données d'aujourd'hui; la portabilité des données: aujourd'hui, la portabi ...[+++]


29. Calls on the Commission to commission regular and adequately financed studies that analyse the importance of ownership for the success and survival of a business and highlight the specific challenges facing family businesses, and to propose to the European Parliament and the Member States a statistically workable Europe-wide definition of ‘family business’ – developed together with Eurostat –, taking into account the different circumstances in the Member States; calls on the Commission, furthermore, to use the existing "task force small and medium-sized enterprise data" to colle ...[+++]

29. invite la Commission à commander des études régulières et financées de manière adéquate pour analyser l'importance de la propriété dans le succès et la pérennité d'une entreprise et recenser les enjeux spécifiques auxquels sont confrontées les entreprises familiales, ainsi qu'à proposer au Parlement et aux États membres, en collaboration avec Eurostat, une définition de l'entreprise familiale qui soit applicable à l'échelle européenne, qui soit statistiquement exploitable et qui tienne compte des circonstances différentes dans les ...[+++]


29. Calls on the Commission to commission regular and adequately financed studies that analyse the importance of ownership for the success and survival of a business and highlight the specific challenges facing family businesses, and to propose to the European Parliament and the Member States a statistically workable Europe-wide definition of ‘family business’ – developed together with Eurostat –, taking into account the different circumstances in the Member States; calls on the Commission, furthermore, to use the existing "task force small and medium-sized enterprise data" to collect enough data, including on family businesses in all the Member States, to allow a comparison of the situation of family businesses, as well as a comparison of ...[+++]

29. invite la Commission à commander des études régulières et financées de manière adéquate pour analyser l'importance de la propriété dans le succès et la pérennité d'une entreprise et recenser les enjeux spécifiques auxquels sont confrontées les entreprises familiales, ainsi qu'à proposer au Parlement et aux États membres, en collaboration avec Eurostat, une définition de l'entreprise familiale qui soit applicable à l'échelle européenne, qui soit statistiquement exploitable et qui tienne compte des circonstances différentes dans les États membres; demande en outre à la Commission de s'appuyer sur le groupe de travail consacré aux données relatives aux petites et moyennes entreprises pour recueillir suffisamment de données, notamment sur ...[+++]


29. Calls on the Commission to commission regular and adequately financed studies that analyse the importance of ownership for the success and survival of a business and highlight the specific challenges facing family businesses, and to propose to the European Parliament and the Member States a statistically workable Europe-wide definition of ‘family business’ – developed together with Eurostat –, taking into account the different circumstances in the Member States; calls on the Commission, furthermore, to use the existing "task force small and medium-sized enterprise data" to collect enough data, including on family businesses in all the Member States, to allow a comparison of the situation and needs of family businesses of different size ...[+++]

29. invite la Commission à commander des études régulières et financées de manière adéquate pour analyser l'importance de la propriété dans le succès et la pérennité d'une entreprise et recenser les enjeux spécifiques auxquels sont confrontées les entreprises familiales, ainsi qu'à proposer au Parlement et aux États membres, en collaboration avec Eurostat, une définition de l'entreprise familiale qui soit applicable à l'échelle européenne, qui soit statistiquement exploitable et qui tienne compte des circonstances différentes dans les États membres; demande en outre à la Commission de s'appuyer sur le groupe de travail consacré aux données relatives aux petites et moyennes entreprises pour recueillir suffisamment de données, notamment sur ...[+++]


31. Calls on the Commission to collect comparable and comprehensive data on female entrepreneurship in the European Union (such as female entrepreneurs' age, area of business, size of business, age of business and ethnicity in accordance with the Member States' rules on the protection of personal data) with the help of the European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions and the European Gender Institute, in a way that does not pose an extra burden on SMEs, and analyse these data in the annual report on EU SMEs of the SME Performance Review; considers that the data and information collected should enlighten decision-makers on the specific problems women entrepreneurs face;

31. invite la Commission à recueillir des données comparables et globales sur l'entrepreneuriat féminin dans l'Union européenne (par exemple, l'âge des femmes entrepreneurs, leur domaine d'activité, la taille de leur entreprise, la durée de leur activité et leur origine ethnique, dans le respect des règles des États membres sur la protection des données à caractère personnel), avec l'aide de la Fondation européenne pour l'amélioration des conditions de vie et de travail et de l'Institut européen pour l'égalité entre hommes et femmes, en veillant à ne pas créer de nouvelles contraintes pour les PME, et à analyser ces données dans le rapport annuel sur les PME de l'Union européenne dans le cadre de l'examen des performances des PME de l'UE; ...[+++]


31. Calls on the Commission to collect comparable and comprehensive data on female entrepreneurship in the European Union (such as female entrepreneurs’ age, area of business, size of business, age of business and ethnicity in accordance with the Member States’ rules on the protection of personal data) with the help of the European Foundation for the Improvement of Living and Working Conditions and the European Gender Institute, in a way that does not pose an extra burden on SMEs, and analyse these data in the annual report on EU SMEs of the SME Performance Review; considers that the data and information collected should enlighten decision-makers on the specific problems women entrepreneurs face;

31. invite la Commission à recueillir des données comparables et globales sur l'entrepreneuriat féminin dans l'Union européenne (par exemple, l'âge des femmes entrepreneurs, leur domaine d'activité, la taille de leur entreprise, la durée de leur activité et leur origine ethnique, dans le respect des règles des États membres sur la protection des données à caractère personnel), avec l'aide de la Fondation européenne pour l'amélioration des conditions de vie et de travail et de l'Institut européen pour l'égalité entre hommes et femmes, en veillant à ne pas créer de nouvelles contraintes pour les PME, et à analyser ces données dans le rapport annuel sur les PME de l'Union européenne dans le cadre de l'examen des performances des PME de l'UE; ...[+++]


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