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Antiballistic-missile screen
Antiballistic-missile shield
Antimissile defence shield
Antimissile screen
Apply self-defence
Applying self-defence
CDDPH
CDP
CEDP
CESDP
CSDP
Common European Defence Policy
Common European Security and Defence Policy
Common defence
Common defence policy
Common security and defence policy
Council for the Defence of Human Rights
Council for the Defence of Individuals' Rights
Council for the Protection of Human Rights
Defence policy
Defence programme
Defence shield
Defence umbrella
ESDP
Employ self-defence techniques
European Security and Defence Policy
European defence policy
Full face
Full face attack
Full face driving
Full face method
Full-face attack
Full-face method
Full-face method of advance
Human Rights Defence Council
Military defences
Military programme
Missile-proof shield
National defence
Space-shield
Use self-defence tactics

Vertaling van "defence is facing " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
defence policy [ defence programme | military programme | national defence | military defences(UNBIS) ]

politique de défense [ défense nationale | programme militaire ]


The challenges facing the european defence-related industry

Les défis auxquelles sont confrontées les industries européennes liées à la défense


common security and defence policy [ CDP | CEDP | CESDP | common defence | common defence policy | Common European Defence Policy | Common European Security and Defence Policy | CSDP | ESDP | European Security and Defence Policy ]

politique de sécurité et de défense commune [ défense commune | PESD | politique commune de sécurité et de défense | politique de défense commune | politique européenne de sécurité et de défense | PSDC ]


The many face of ethics in defence: proceedings of the Conference on Ethics in Canadian Defence

Les multiples faces éthiques de la défense : actes de la Conférence sur l'éthique dans la défense canadienne


The Many Faces of Ethics in Defence: Proceedings of the Conference on Ethics in Canadian Defence, Ottawa, 24-25 October, 1996

Les multiples faces éthiques de la défense : actes de la Conférence sur l'éthique dans la défense canadienne, Ottawa, les 24 et 25 octobre 1996


European defence policy

politique européenne de défense


applying self-defence | use self-defence tactics | apply self-defence | employ self-defence techniques

appliquer des techniques d’auto-défense


full face method [ full face driving | full-face method | full-face method of advance | full face attack | full face | full-face attack ]

avancement à pleine section [ attaque à pleine section | creusement à pleine section | creusement en pleine section | excavation en section entière | excavation à pleine section | méthode par section entière ]


Council for the Defence of Human Rights | Council for the Defence of Individuals' Rights | Council for the Protection of Human Rights | Human Rights Defence Council | CDDPH [Abbr.]

Conseil de défense des droits de la personne humaine


antiballistic-missile screen | antiballistic-missile shield | antimissile defence shield | antimissile screen | defence shield | defence umbrella | missile-proof shield | space-shield

bouclier antimissiles | bouclier défensif | bouclier spatial
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission's reflection paper on the future of European Defence presented in June 2017 outlines different scenarios on how to address the growing security and defence threats facing Europe and enhance Europe's own abilities in defence by 2025.

Dans son document de réflexion sur l'avenir de la défense européenne, présenté en juin 2017, la Commission expose différents scénarios visant à lutter contre les menaces croissantes qui pèsent sur la sécurité et la défense de l'Europe et à renforcer les capacités de défense propres de l'Europe à l'horizon 2025.


Following the Commission's White Paper on the Future of Europe, today's reflection paper outlines different scenarios on how to address the growing security and defence threats facing Europe and enhance Europe's own abilities in defence by 2025.

Dans le prolongement de son Livre blanc sur l'avenir de l'Europe, la Commission expose, dans le document de réflexion publié aujourd'hui, différents scénarios visant à faire face aux menaces croissantes auxquelles l'Europe est confrontée en matière de sécurité et de défense, ainsi qu'à renforcer les capacités de défense de l'Europe à l'horizon 2025.


Communication, of 24 January 1996: The challenges facing the European defence-related industry - A contribution for action at European level [COM (96) 10 - Not published in the Official Journal] The Commission emphasises the need to rationalise the defence sector.

Communication, du 24 janvier 1996, « Les défis auxquels sont confrontées les industries européennes liées à la défense - Contribution en vue d'actions au niveau européen » [COM(96) 10 - Non publié au Journal officiel] La Commission souligne la nécessité de rationaliser le secteur de la défense.


Member States would have more efficient defence spending through more economies of scale, specialisation, sharing of expensive military assets and technological innovation aimed at reducing defence costs, and would be better equipped to face international competition.

Les États membres auraient une gestion plus rationnelle des dépenses en matière de défense grâce à des économies d'échelle plus importantes, à une spécialisation, au partage des équipements militaires coûteux et d'innovations technologiques permettant de réduire les coûts dans le domaine de la défense, et ils seraient mieux armés pour faire face à la concurrence internationale.


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11. Is of the view that the current budgetary constraints in EU Member States should represent an opportunity for more and better cooperation in the field of defence equipment acquisitions, to ensure better value for taxpayers’ money and ensure adequate military capabilities across the EU and a sustainable security of supply system; considers that Member States face a choice between cooperating effectively to face common challenges or loosing strategic capabilities and not defending national and European citizens and interests;

11. estime que les contraintes budgétaires actuelles dans les États membres de l'Union européenne devraient être l'occasion d'intensifier et d'améliorer la coopération dans le domaine de l'achat d'équipements de défense afin de mieux utiliser l'argent des contribuables et de disposer de capacités militaires suffisantes au sein l'Union européenne ainsi que d'un système viable de sécurité de l'approvisionnement; considère que les États membres ont le choix entre une coopération efficace permettant de relever les défis communs et la perte de capacités stratégiques ne leur permettant plus de défendre les citoyens ou les ...[+++]


42. Recalls the need to progress in the consolidation of the European defence technological and industrial base, as, in the face of increasing sophistication of technologies, growing international competition, and decreasing defence budgets, in no EU Member State can the defence industry any longer be sustainable on a strictly national basis; deplores the fact that, while a certain level of concentration has been achieved in the European aerospace industries, the land and naval equipment sectors are still overwhelmingly fragmented al ...[+++]

42. rappelle la nécessité de progresser au niveau de la consolidation de la base industrielle et technologique de défense européenne, sachant que face à la sophistication croissante des technologies, à la concurrence internationale aiguë et à la baisse des budgets de la défense, plus aucun État membre ne peut se targuer d'avoir une industrie de la défense durable au niveau strictement national; déplore le fait que si un certain degré de concentration a été atteint dans les industries aérospatiales européennes, les secteurs de l'équipement terrestre et na ...[+++]


42. Recalls the need to progress in the consolidation of the European defence technological and industrial base, as, in the face of increasing sophistication of technologies, growing international competition, and decreasing defence budgets, in no EU Member State can the defence industry any longer be sustainable on a strictly national basis; deplores the fact that, while a certain level of concentration has been achieved in the European aerospace industries, the land and naval equipment sectors are still overwhelmingly fragmented al ...[+++]

42. rappelle la nécessité de progresser au niveau de la consolidation de la base industrielle et technologique de défense européenne, sachant que face à la sophistication croissante des technologies, à la concurrence internationale aiguë et à la baisse des budgets de la défense, plus aucun État membre ne peut se targuer d'avoir une industrie de la défense durable au niveau strictement national; déplore le fait que si un certain degré de concentration a été atteint dans les industries aérospatiales européennes, les secteurs de l'équipement terrestre et na ...[+++]


Communication, of 24 January 1996: The challenges facing the European defence-related industry - A contribution for action at European level [COM (96) 10 - Not published in the Official Journal] The Commission emphasises the need to rationalise the defence sector.

Communication, du 24 janvier 1996, « Les défis auxquels sont confrontées les industries européennes liées à la défense - Contribution en vue d'actions au niveau européen » [COM(96) 10 - Non publié au Journal officiel] La Commission souligne la nécessité de rationaliser le secteur de la défense.


I will go no further than to express my hope that, in the face of her growing global responsibilities, France will be able to strengthen her own means of defence.

Et je me bornerai à souhaiter ici que la France, dont les responsabilités mondiales ne cessent de croître, puisse, elle, renforcer son propre instrument de défense.


Mr President, I therefore wish to condemn the cynicism and hypocrisy of many Members of this House. They talk until they are blue in the face about the need for a common security and defence policy. When they go back in their constituencies, however, they are incapable of asking their voters to endow that same security and defence policy with the necessary resources. They have failed to understand that a united Europe can be strong whereas a divided Europe is bound to be weak.

C'est pourquoi, Monsieur le Président, je voudrais dénoncer le cynisme et l'hypocrisie de bon nombre de nos collègues, qui affirment et soutiennent énergiquement que nous devons disposer d'une politique de sécurité et de défense commune et qui, lorsqu'ils arrivent dans leur circonscription, ne sont pas capables de demander à leurs citoyens de doter cette politique de sécurité et de défense des moyens nécessaires, oubliant que la force de l'Europe est son unité et que sa faiblesse est son morcellement.


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