Cuts we believe to be unwise include excessive reduction in the number of vessels and the subsequent reassignment of remaining vessels, resulting in units not fully capable of responding in search and rescue operations (reassigning The Point Race, for example, a vessel specially fitted to deal with the high speed, tidal currents in Discovery Passage nea
r Campbell River to Port Hardy and replacing it with a vessel lacking
its capabilities); destaffing lighthouses, which serve as important navigational aids for aviators as well as mari
...[+++]ners, without providing an alternative for the essential services they provide; and reducing certain services to only a twelve hour standby when emergencies can happen at any time.Parmi les compressions que nous jugeons excessives, il y a la réduction du nombre de navires et la répartition subséquente des navires restants, car il y a maintenant des unités qui ne sont pas en mesure d'effectuer toutes les missions de recherche et de sauvetage (par exempl
e, le déplacement à Port Hardy du Point Race, un navire construit pour affronter les courants de marée très rapides du passage Discovery, près de Campbell River, et son remplacement par un navire moins bien adapté); l'automatisation des phares, qui servent d'aide à la navigation autant aux aviateurs qu'aux marins, sans rien mettre en place pour offrir le service que
...[+++] les gardiens de phares offraient; la disponibilité de certains services pendant 12 heures seulement quand des urgences peuvent survenir en tout temps.