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Assertions about presentation and disclosure
Compulsory disclosure
Connect data between all inland business units
Disaggregated information
Disclosure
Disclosure principle
Distribute correspondence to business departments
Duty of disclosure
Full disclosure
Full disclosure principle
Invention disclosure
Line of business reporting
Link data between all inland business divisions
Link data between all inland business units
Non-authorised disclosure
Presentation and disclosure
Presentation and disclosure assertions
Route business correspondence to business department
Route correspondence to business departments
Routing correspondence to business departments
Segment disclosures
Segment information
Segment reporting
Segmental reporting
Segmented disclosures
Segmented information
Segmented reporting
Unauthorised disclosure

Vertaling van "disclosure’ by businesses " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
segment disclosures | segmented disclosures | disaggregated information | line of business reporting | segment information | segmented information | segment reporting | segmental reporting | segmented reporting

informations sectorielles | information sectorielle


ensure compliance with accounting information disclosure criteria | make sure disclosure criteria of accounting information is compliant | ensure compliance with disclosure criteria of accounting information | ensuring compliance with disclosure criteria of accounting information

assurer la conformité aux critères de divulgation des informations comptables


compulsory disclosure | disclosure | duty of disclosure

obligation de communication des pièces | obligation de divulguer | obligation d'information


Definition: Events resulting in a negative self-reappraisal by the child such as failure in tasks with high personal investment; disclosure or discovery of a shameful or stigmatizing personal or family event; and other humiliating experiences.

Définition: Evénements résultant en une auto-évaluation négative de l'enfant, telle qu'échec dans des tâches exigeant un fort investissement personnel, révélation ou découverte d'un événement personnel ou familial honteux ou traumatisant et autres expériences humiliantes.


presentation and disclosure assertions | assertions about presentation and disclosure | presentation and disclosure

assertions relatives à la présentation et aux informations fournies | présentation et informations fournies | assertions sur la présentation et les informations fournies


full disclosure principle | disclosure principle | full disclosure

principe de bonne information | principe de l'information complète | information complète


disclosure | invention disclosure

divulgation | exposé


non-authorised disclosure | unauthorised disclosure

divulgation non autorisée


distribute correspondence to business departments | route business correspondence to business department | route correspondence to business departments | routing correspondence to business departments

rediriger du courrier vers différents services


establish data connections between all inland business units | link data between all inland business divisions | connect data between all inland business units | link data between all inland business units

relier les données entre toutes les unités opérationnelles internes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
7. An institution that provides the written disclosure referred to in section 3 by mail is deemed to have provided the disclosure five business days after the postmark date.

7. L’institution qui transmet par la poste la communication écrite visée à l’article 3 est réputée avoir effectué cette communication le cinquième jour ouvrable suivant la date du cachet de la poste.


4. An institution that provides the written disclosure referred to in section 3 by mail is considered to have provided the disclosure five business days after the postmark date.

4. L’institution qui transmet par la poste une communication écrite prévue à l’article 3 est considérée avoir effectué cette communication le cinquième jour ouvrable suivant la date du cachet postal.


The US Eximbank has a prior disclosure system in place which includes many provisions prohibiting the disclosure of business- related information.

Pour ce qui est de l'Ex-Im Bank, elle a un système de divulgation préalable qui comprend beaucoup d'éléments qui empêchent les informations commerciales de sortir.


As Democracy Watch, we have been pushing on this issue for a number of years in order to have more detailed disclosure on business lending and also detailed disclosure on the investment in service that is provided by financial institutions, and most particularly by banks.

Il y a en effet plusieurs années que Démocratie en surveillance s'intéresse à cette question, dans le but d'obtenir des informations plus détaillées sur les prêts consentis par les banques ainsi que sur les services d'investissement fournis par les établissements financiers, notamment les banques.


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7. Endorses the Commission’s intention to bring forward a proposal on ‘non-financial disclosure’ by businesses which will enable the EU to encourage European businesses to apply the UN Guiding Principles on Business and Human Rights and the UN Global Compact; welcomes the fact that this proposal is based on a wide-ranging public consultation as well as on a series of workshops with relevant stakeholders; stresses that use of the term ‘non-financial’ should not disguise the real financial consequences for businesses in terms of socia ...[+++]

7. soutient l’initiative de la Commission de présenter une proposition sur la publication des informations non financières par les entreprises, laquelle amènerait l’Union à orienter les entreprises européennes vers une application des principes directeurs des Nations unies relatifs aux entreprises et aux droits de l’homme et du pacte mondial des Nations unies; se félicite de ce que cette proposition repose sur une large consultation publique ainsi que sur une série d’ateliers organisés avec les parties concernées; précise que le recours à l’expression "non financier" ne devrait pas masquer les conséquences financières réelles pour les ...[+++]


73. Supports the Commission in bringing forward a proposal on non-financial disclosure by business; is pleased that this proposal is based on a wide-ranging public consultation as well as a series of workshops with relevant stakeholders; warns that the use of the term 'non financial' should not disguise the very real financial consequences for business of social, environmental and human rights issues; believes the proposal gives the EU the opportunity to recommend that European businesses apply the UN Guiding Principles on Business ...[+++]

73. encourage la Commission à présenter une proposition relative à la divulgation non financière par les entreprises; se félicite de ce que cette proposition repose sur une large consultation publique ainsi que sur une série d'ateliers organisés avec les parties concernées; précise que le recours à l'expression "non financier" ne devrait pas masquer les conséquences financières tout à fait réelles qu'entraînent les problèmes sociaux et environnementaux et ceux liés aux droits de l'homme pour les entreprises; est d'avis que cette proposition permettra à l'Union de donner une orientation aux entreprises européennes en vue de l'applicati ...[+++]


71. Supports the Commission in bringing forward a proposal on non-financial disclosure by business; is pleased that this proposal is based on a wide-ranging public consultation as well as a series of workshops with relevant stakeholders; warns that the use of the term 'non financial' should not disguise the very real financial consequences for business of social, environmental and human rights issues; believes the proposal gives the EU the opportunity to recommend that European businesses apply the UN Guiding Principles on Business ...[+++]

71. encourage la Commission à présenter une proposition relative à la divulgation non financière par les entreprises; se félicite de ce que cette proposition repose sur une large consultation publique ainsi que sur une série d'ateliers organisés avec les parties concernées; précise que le recours à l'expression «non financier» ne devrait pas masquer les conséquences financières tout à fait réelles qu'entraînent les problèmes sociaux et environnementaux et ceux liés aux droits de l'homme pour les entreprises; est d'avis que cette proposition permettra à l'Union de donner une orientation aux entreprises européennes en vue de l'applicati ...[+++]


(27) The Commission should be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 290 of the Treaty on the Functioning of the European Union, in order to determine the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These delegated acts may also specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reas ...[+++]

(27) Il y a lieu de conférer à la Commission les compétences lui permettant d’adopter des actes délégués conformément à l'article 290 du traité sur le fonctionnement de l'Union européenne afin de déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; ces actes délégués peuvent aussi fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionnaires respectent leurs obligations en ce qui concerne les règles de conduite, les types de conflits d’intérêts que les ges ...[+++]


In this respect, the Commission should be able to adopt measures determining the procedures under which AIFM managing portfolios of AIF whose assets under management do not exceed the threshold set out in this Directive may exercise their right to be treated as AIFM covered by this Directive. These measures are also designed to specify the criteria to be used by competent authorities to assess whether AIFM comply with their obligations as regards their conduct of business, the type of conflicts of interests AIFM have to identify, as well as the reasonable steps AIFM are expected to take in terms of internal and organizational procedures ...[+++]

À cet égard, la Commission doit disposer des compétences nécessaires pour adopter les mesures servant à: déterminer les procédures selon lesquelles les gestionnaires de portefeuilles de fonds alternatifs dont les actifs gérés ne dépassent pas le seuil fixé par la présente directive peuvent exercer le droit d’être considérés comme des gestionnaires de fonds d’investissement alternatifs au sens de la présente directive; fixer les critères devant être utilisés par les autorités compétentes pour établir si les gestionnaires respectent leurs obligations en ce qui concerne les règles de conduite, les types de conflits d’intérêts que les gesti ...[+++]


I'm sure you'd be interested to know that currently the disclosure on business lending lumps Manitoba with Saskatchewan, so that you cannot even track what the banks are doing in business lending on a provincial level, let alone a community level.

Je suis certain que vous seriez intéressé de savoir qu'à l'heure actuelle la divulgation à l'égard des prêts aux entreprises regroupe le Manitoba et la Saskatchewan de sorte que vous ne pouvez même pas assurer un suivi de ce que les banques font en ce qui concerne les prêts aux entreprises à une échelle provinciale, encore moins à un niveau communautaire.


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