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Actual capacity
Actual direct labour hours
Actual direct labour time
Actual incidence
Actual labour hours
Actual labour time
Actual rate of return
Actual use
Actual utilisation
Actual utilization
Actual volume
Actual yield
Ensure choreography duration
Ensure choreography longevity
Ensure contract close-out
Ensure contract extension
Ensure contract termination and follow-up
Ensure contract termination follow-up
Ensure correct portion size
Ensure duration of production
Ensure effective portion control
Ensure greater value for money
Ensure longevity of choreography
Ensure portion control
Ensure portions' control
Ensure value for money

Vertaling van "ensuring an actual " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
ensure contract close-out | ensure contract extension | ensure contract termination and follow-up | ensure contract termination follow-up

bien gérer la fin et le suivi de contrats


ensure correct portion size | ensure portions' control | ensure effective portion control | ensure portion control

veiller au caractère adéquat des portions | vérifier les portions | contrôler les portions | s’assurer du caractère adéquat des portions


ensure choreography longevity | ensure duration of production | ensure choreography duration | ensure longevity of choreography

assurer la longévité d'une chorégraphie


actual incidence | actual use | actual utilisation | actual utilization

charge effective de pâturage


actual direct labour time [ actual direct labour hours | actual labour hours | actual labour time ]

temps réel de main-d'œuvre directe [ heures réelles de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe ]


actual direct labour time | actual labour hours | actual labour time | actual direct labour hours

temps réel de main-d'œuvre directe | nombre réel d'heures de main-d'œuvre directe | heures réelles de main-d'œuvre directe


How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation. Part II: Exterior walls [ How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation ]

How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation. Part II: Exterior walls [ How to ensure good thermal performance of cellulose fibre insulation ]


ensure greater value for money [ ensure value for money ]

optimiser les dépenses [ optimaliser les dépenses ]


actual rate of return | actual yield

rendement effectif


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In particular, for contributions which are not paid in cash but in irrevocable payment commitments in accordance with Article 103 of Directive 2014/59/EU, it is necessary to specify the share of irrevocable payment commitments that each institution can use and the kind of collateral which is accepted to back these irrevocable payment commitments, so as to allow the resolution authority to ensure the actual payment when executing the irrevocable payment commitment where the resolution authority encounters difficulties in executing the irrevocable payment commitment.

En particulier, pour les contributions qui ne sont pas versées en espèces mais sous la forme d'engagements de paiement irrévocables comme le permet l'article 103 de la directive 2014/59/UE, il est nécessaire de préciser le pourcentage d'engagements de paiement irrévocables que chaque établissement peut utiliser comme moyen de paiement ainsi que les types de garanties acceptés en couverture de ces engagements, de sorte que l'autorité de résolution soit assurée d'obtenir un paiement effectif lorsque, exigeant l'exécution d'engagements de paiement irrévocables, elle se heurte à des difficultés d'exécution.


In order to ensure a consistent application of the Combined Nomenclature, the classification of frozen and salted cod fillets under subheadings 0304 71 10 and 0304 71 90 or subheadings 0305 32 11 and 0305 32 19 should therefore depend on the process which ensures the actual preservation of the product.

Afin d'assurer une application cohérente de la nomenclature combinée, le classement des filets de morues congelés et salés dans les sous-positions 0304 71 10 et 0304 71 90 ou les sous-positions 0305 32 11 et 0305 32 19 devrait donc dépendre du processus qui garantit la conservation effective du produit.


75. Supports the Commission’s approach with regard to promoting the creation of age-friendly environments, the latter to be understood as a crucial contributor to active and healthy ageing across the entire lifespan; points out, however, that merely promoting the creation of age-friendly environments will not be sufficient to ensure an actual improvement with regard to issues such as people’s mobility, neighbourhoods’ walkability or communities’ social participation facilities, as well as access to qualitative and affordable health and care services and to appropriate and affordable housing;

75. soutient l'approche de la Commission visant à favoriser la création d'environnements favorables aux personnes âgées, ces derniers devant être considérés comme un facteur contributif primordial du vieillissement actif et en bonne santé à l'échelle générationnelle; souligne toutefois qu'il ne suffit pas de promouvoir des environnements favorables aux personnes âgées pour susciter des améliorations réelles en matière de mobilité des personnes, d'accessibilité des voisinages pour les piétons, d'infrastructures de participation sociale des communautés et d'accès à des services de santé et de soin qualitatifs et abordables ainsi qu'à des ...[+++]


13. Welcomes the introduction of new legislation by the Government of Pakistan in 2011 and 2012 in order to tackle discrimination and violence against women more effectively, and calls on the government to ensure the actual implementation and enforcement of these new laws;

13. se félicite de l'adoption par le Pakistan, en 2011 et 2012, de nouvelles lois destinées à mieux lutter contre la discrimination et la violence à l'égard des femmes, et invite les autorités à assurer la mise en œuvre effective et le respect de ces nouvelles lois;


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12. In anticipation of a successful conclusion of the MFF negotiations by the end of 2012, urges the Commission to put in place the necessary measures for the legal adoption and entry into force of the new MFF 2014-2020; puts particular emphasis on the issue of own resources and asks the Commission to place as a matter of priority the need for a follow up to the imminent political agreement of the Council on the reform of the own resources system, which forms a necessary condition for an overall agreement on the MFF, taking into account the clear and strong commitment of the European Parliament on this matter; moreover, urges strongly the Commission to do its utmost to facilitate the speedy adoption of the Multiannual Programmes 2014-2020 ...[+++]

12. demande à la Commission, de manière à anticiper une conclusion positive des négociations d'ici à la fin de 2012, de prendre les mesures nécessaires pour l'adoption juridique et l'entrée en vigueur du nouveau CFP pour la période 2014-2020; met l'accent notamment sur la question des ressources propres et invite la Commission à accorder la priorité à la nécessité d'assurer un suivi de l'accord politique imminent du Conseil sur la réforme du système des ressources propres, ce qui représente une condition sine qua non d'un accord global sur le CFP, en tenant compte de l'engagement clair et fort du Parlement européen sur cette question; demande, en outre, instamment à la Commission de mettre tout en œuvre ...[+++]


It rejects the options involving a continuation of the provisions of the current CHP Directive, as they do not promote energy efficiency across the energy supply sector, but only in relation to cogeneration and without ensuring an actual deployment of CHP (Member States are only required to gather information and report to the Commission).

Elle écarte les options impliquant un maintien des dispositions de l’actuelle directive sur la cogénération car elles n’encouragent pas l’efficacité énergétique dans le secteur de l’approvisionnement énergétique, mais uniquement en lien avec la cogénération et sans assurer de déploiement réel de cette dernière (les États membres sont seulement tenus de rassembler des informations et de faire rapport à la Commission).


A bottom-up approach will be able to ensure an actual ownership of the Strategy and its sustainability in the long term.

Une approche par le bas permettra de garantir une véritable appropriation de la stratégie et de lui assurer une viabilité à long terme.


to complete the appropriate functional mechanism to ensure the actual recovery of any overcompensation or cross-subsidisation found in these separate accounts and not compatible with Article 53 of Law No 86-1067 of 30 September 1986 on Freedom of Communication or with the Commission Broadcasting Communication.

à perfectionner le mécanisme fonctionnel propre à assurer la récupération effective des éventuelles surcompensations ou subventions croisées que ces comptes séparés auraient relevé et qui ne seraient pas compatibles avec l’article 53 de la loi no 86-1067 du 30 septembre 1986 relative à la liberté de communication ainsi qu’avec la communication sur la radiodiffusion de la Commission.


- provide for simplified and more harmonised access to the labour market, ensuring that actual access to employment is not hindered by additional unnecessary administrative restrictions , without prejudice to Member States' competences;

- de donner un accès simplifié et mieux harmonisé au marché du travail, de façon à ce que l’accès effectif à l’emploi ne soit pas entravé par des restrictions administratives supplémentaires, sans préjudice des compétences des États membres;


29. Points out that the 25% reduction should reflect a net reduction in burdens; emphasises, therefore, the need to include administrative burdens following on from new regulations as of 2008, as well as in the final assessment in 2012; stresses that a 25% reduction within the 13 priority areas can only be seen as a gross reduction target; points out that the present approach cannot therefore ensure an actual reduction of 25% for companies;

29. fait observer que la réduction de 25% devrait correspondre à une réduction nette des charges; souligne dès lors la nécessité d'inclure les charges administratives découlant des nouvelles réglementations à compter de 2008, et d'en tenir compte dans l'évaluation finale en 2012; souligne que la réduction de 25% dans les treize domaines prioritaires ne peut être considérée que comme un objectif brut de réduction; relève que l'approche actuelle ne peut dès lors garantir une réduction réelle de 25% des charges supportées par les entr ...[+++]


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