Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accelerator factor
Anti-bullying
Anti-bullying program
Autoprothrombin C
Balata tree
Bioconcentration factor
Biological concentration factor
Bully tree
Bully-proofing
Bully-proofing program
Bullying
Bullying at work
Bullying prevention
Bullying prevention program
Bullyproofing
Bullyproofing program
Callier coefficient
Callier factor
Callier quotient
Callier's Q factor
Coagulation factor X
Concentration factor
FX
Factor V
Factor X
Factor of concentration
Harassment at work
Labile factor
Mobbing
Owren factor
Plasma accelerator globulin
Plasma labile factor
Plasma prothrombins conversion factor
Proaccelerin
Prothrombin accelerator
Prower factor
Psychological harassment
Psychological harassment at work
Q factor
Q-factor
Stuart factor
Stuart-Prower factor
Workplace bullying
Workplace harassment

Traduction de «factors for bullying » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
bullying prevention program | anti-bullying program | bullyproofing program | bully-proofing program

programme de prévention de l'intimidation | programme de lutte contre l'intimidation | programme anti-intimidation | programme pour contrer l'intimidation


bullying prevention | anti-bullying | bullyproofing | bully-proofing

prévention de l'intimidation | lutte contre l'intimidation


bullying at work | harassment at work | mobbing | psychological harassment | psychological harassment at work | workplace bullying | workplace harassment

harcèlement moral


factor V | proaccelerin | accelerator factor | Owren factor | labile factor | plasma accelerator globulin | plasma labile factor | plasma prothrombins conversion factor | prothrombin accelerator

facteur V | proaccélérine | accélérine | facteur labile | facteur accélérateur | facteur d'Owren


Stuart factor [ Stuart-Prower factor | factor X | FX | coagulation factor X | autoprothrombin C | Prower factor ]

facteur Stuart [ facteur X ]


Short stature due to primary acid-labile subunit (ALS) deficiency is characterized by moderate postnatal growth deficit, markedly low circulating levels of insulin-like growth factor 1 (IGF-1) and insulin-like growth factor binding protein 3 (IGFBP-3

petite taille par déficit primaire en sous-unité acide labile


Callier coefficient [ Callier quotient | Q factor | Q-factor | Callier factor | Callier's Q factor ]

coefficient de Callier


concentration factor [ factor of concentration | bioconcentration factor | biological concentration factor ]

facteur de concentration biologique [ facteur de concentration | facteur de bioconcentration | facteur de transfert | coefficient de concentration ]




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Teachers should have skills, competences and background knowledge in classroom and diversity management (e.g. practices to ensure the inclusion of people with diverse characteristics, backgrounds and cultures), relationship building, conflict resolution, bullying prevention, and risk factors that might lead to early school leaving.

Les enseignants doivent disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base pour gérer la classe et la diversité (par exemple des pratiques pour garantir l’inclusion des personnes de diverses origines, cultures et caractéristiques), la construction de relations, la résolution de conflits, les techniques de prévention du harcèlement et identifier les facteurs de risque pouvant mener au décrochage scolaire.


In addition, factors such as an unfavourable school climate, violence and bullying, a learning environment in which learners do not feel respected or valued, teaching methods and curricula which may not always be the most appropriate, insufficient learner support, lack of career education and guidance or poor teacher-pupil relationships may lead learners to leave education prematurely.

En outre, des facteurs tels qu'un climat scolaire défavorable, la violence et le harcèlement, un environnement d'apprentissage dans lequel les apprenants ne se sentent pas respectés ou valorisés, des méthodes pédagogiques et des programmes qui ne sont pas toujours les plus appropriés, un soutien scolaire insuffisant, un manque de formation et d'orientation professionnelle ou de mauvaises relations entre les enseignants et les élèves peuvent conduire les apprenants à quitter prématurément l'école.


Teachers should have skills, competences and background knowledge in classroom and diversity management (e.g. practices to ensure the inclusion of people with diverse characteristics, backgrounds and cultures), relationship building, conflict resolution, bullying prevention, and risk factors that might lead to early school leaving.

Les enseignants doivent disposer des aptitudes, compétences et connaissances de base pour gérer la classe et la diversité (par exemple des pratiques pour garantir l’inclusion des personnes de diverses origines, cultures et caractéristiques), la construction de relations, la résolution de conflits, les techniques de prévention du harcèlement et identifier les facteurs de risque pouvant mener au décrochage scolaire.


93. Is of the view that the stress often caused by workplace bullying is a factor which increases musculoskeletal disorders and psycho-social risks and these factors should be the subject of an in-depth study on the part of the Commission;

93. estime que le stress souvent provoqué par le harcèlement moral au travail constitue un facteur d'accroissement des troubles musculo-squelettiques ainsi que de risques psycho-sociaux et qu'il serait souhaitable que ces facteurs fassent l'objet d'une étude approfondie de la Commission européenne;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
94. Is of the view that the stress often caused by workplace bullying is a factor which increases musculoskeletal disorders and psycho-social risks and these factors should be the subject of an in-depth study on the part of the Commission;

94 estime que le stress souvent provoqué par le harcèlement moral au travail constitue un facteur d'accroissement des troubles musculo-squelettiques ainsi que de risques psycho-sociaux et qu'il serait souhaitable que ces facteurs fassent l'objet d'une étude approfondie de la Commission européenne;


J. whereas Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks, irrespective of a worker's status, and to ensure that employees are not damaged by occupational factors, including the effects of workplace bullying;

J. considérant que la directive-cadre 89/391/CEE pose la responsabilité des employeurs dans la mise en place d'une politique de prévention systématique, et concerne tous les risques quel que soit le statut du travailleur, en attribuant aux employeurs la responsabilité de garantir que les travailleurs salariés ne subissent pas de préjudices en raison de l'emploi exercé, notamment du fait d'un harcèlement au travail;


J. whereas Framework Directive 89/391/EEC places the responsibility on employers to establish a systematic prevention policy covering all risks, irrespective of a worker’s status, and to ensure that employees are not damaged by occupational factors, including the effects of workplace bullying;

J. considérant que la directive-cadre 89/391/CEE pose la responsabilité des employeurs dans la mise en place d'une politique de prévention systématique, et concerne tous les risques quel que soit le statut du travailleur, en attribuant aux employeurs la responsabilité de garantir que les travailleurs salariés ne subissent pas de préjudices en raison de l'emploi exercé, notamment du fait d'un harcèlement au travail;


16. Calls on the Member States and the Commission to pay more attention to new risk factors, such as harassment, violence and bullying by clients at the workplace, in public service sectors that employ mostly women;

16. invite les États membres et la Commission à accorder une plus grande attention aux nouveaux facteurs de risque, tels que le harcèlement, la violence et l'intimidation par les clients sur le lieu de travail, dans les domaines des services publics qui emploient en majorité des femmes;


In 2008, the NCPC published an overview of risk factors for bullying, best whole-school practices to prevent bullying, and promising and modern programs designed to prevent and reduce it.

En 2008, le CNPC a publié un aperçu des facteurs de risque liés à l'intimidation, des pratiques exemplaires holistiques en milieu scolaire pour la prévention de l'intimidation dans les écoles et des programmes modèles et prometteurs conçus dans le but de prévenir et de réduire l'intimidation.


Other risk factors for bullying are also general risk factors for delinquency, such as those I mentioned earlier.

Les autres facteurs de risque liés à l'intimidation sont également des facteurs de risque généraux liés à la délinquance, par exemple ceux que j'ai mentionnés plus tôt.


w