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Detention basin
Develop flood remediation strategies
Flood control
Flood control reservoir
Flood control structure
Flood control works
Flood crest
Flood damage mitigation
Flood defence
Flood defence structure
Flood detention basin
Flood mitigation
Flood mitigation reservoir
Flood mitigation works
Flood peak
Flood protection
Flood protection structure
Flood protection works
Flood remediation strategies developing
Flood remediation strategies writing
Flood retention basin
Flood storage reservoir
Flood summit
Flood-retarding basin
Flooding effect
Maximum intensity of flood
Micellar emulsion flooding
Micellar flooding
Micellar polymer flooding
Micellar s
Micellar-polymer flooding
Micellar-surfactant flooding
Microemulsion flooding
Momentary flood peak
Peak flood
Retarding basin
Single effect flood generation
Single effect flood operation
Surfactant flood
Surfactant flooding
Writing flood remediation strategies

Vertaling van "flooding effect " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE


single effect flood generation | single effect flood operation

cycle à simple effet au remplissage


single effect flood generation [ single effect flood operation ]

cycle à simple effet au remplissage


micellar flooding [ micellar emulsion flooding | microemulsion flooding | micellar-surfactant flooding | surfactant flooding | surfactant flood | micellar/polymer flooding | micellar-polymer flooding | micellar polymer flooding | micellar/polymer flood | surfactant/polymer flooding | micellar s ]

injection de microémulsion suivie de polymères [ injection micellaire | injection de polymères micellaires | injection de solutions micellaires ]


flood crest | flood peak | flood summit | maximum intensity of flood | momentary flood peak | peak flood

niveau maximum d'une crue | pointe de crue


flood control reservoir | flood mitigation reservoir | flood storage reservoir | flood-retarding basin | retarding basin | flood retention basin | flood detention basin | detention basin

bassin de rétention des crues | réservoir d'écrêtement des crues | réservoir de maîtrise des crues | bassin de laminage


flood protection structure | flood control structure | flood defence structure | flood protection works | flood control works | flood mitigation works

ouvrage de protection contre les crues


flood remediation strategies developing | writing flood remediation strategies | develop flood remediation strategies | flood remediation strategies writing

élaborer des stratégies de prévention et de remédiation des inondations


flood protection | flood control | flood mitigation | flood damage mitigation | flood defence

protection contre les crues | défense contre les crues | lutte contre les crues


Preliminary Assessment of the Effectiveness of Flood Damage Reduction Measures in Canada

Évaluation préliminaire de l'efficacité des mesures de réduction des dommages causés par les inondations au Canada
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In addition, the FD has served as a strong incentive for them to focus on prevention and awareness, in addition to protection.[34] The flood hazard maps and flood risk maps should now direct decision makers and authorities towards measures aimed at reducing flood risks in an effective and sustainable way for water and society.

En outre, la DI leur a fourni une forte incitation à mettre l’accent sur la prévention et la sensibilisation, en plus de la protection[34]. Les cartes des zones inondables et les cartes des risques d’inondation doivent désormais orienter les décideurs et les autorités vers la mise en place de mesures visant à réduire les risques d’inondation d'une manière efficace et durable pour l’eau et pour la société.


Effective water management, as required by the WFD, helps Member States prepare for extreme weather events which, due to climate change, are becoming more frequent and cause tremendous damages.[3] To complement the WFD, the Floods Directive (FD) was adopted in 2007 and requires Member States to assess and map flood risks and hazards and to manage them by putting in place flood risk management plans (FRMPs).[4]

Une gestion efficace de l’eau, comme l’exige la DCE, aide les États membres à se préparer aux événements climatiques extrêmes, qui, en raison du changement climatique, deviennent de plus en plus fréquents et provoquent des dommages considérables[3]. Pour compléter la DCE, en 2007, la directive relative aux inondations (DI) a été adoptée, qui impose aux États membres d'évaluer et de cartographier les risques et dangers d’inondation et de les gérer en mettant en place des plans de gestion des risques d’inondation[4].


– having regard to its resolutions of 5 September 2002 on floods in Europe , of 8 September 2005 on natural disasters (fires and floods) in Europe , of 18 May 2006 on natural disasters (forest fires, droughts and floods) – agricultural aspects , regional development aspects and environmental aspects , of 7 September 2006 on forest fires and floods , of 17 June 2010 on the floods in central European countries, in particular Poland, the Czech Republic, Slovakia and Hungary , and of 11 March 2010 on the major natural disasters in the autonomous region of Madeira and the effects of the st ...[+++]

– vu ses résolutions du 5 septembre 2002 sur les inondations en Europe , du 8 septembre 2005 sur les catastrophes naturelles (incendies et inondations) survenues en Europe , du 18 mai 2006 sur les catastrophes naturelles (incendies, sécheresses et inondations) – aspects agricoles , aspects du développement régional et aspects environnementaux , du 7 septembre 2006 sur les incendies de forêts et les inondations , du 17 juin 2010 sur les inondations dans les pays d'Europe centrale, en particulier la Pologne, la République tchèque, la Slovaquie, la Hongrie et la Roumanie, et en France , et du 11 mars 2010 sur la catastrophe naturelle majeur ...[+++]


20. Notes that some countries do not suffer from shortages of water but are having difficulty in managing the excess of water resulting from regular or heavy rainfall, flooding, river erosion and pollution affecting river basins and coastal areas, as well as the effects of these phenomena on the local population, as is demonstrated by the many petitions received; calls on the Commission to conduct a relevant analysis of the ways to prevent the effects of flooding, given the noticeable increase in the flood risk in Member States in re ...[+++]

20. note que certains pays ne souffrent pas d'une pénurie d'eau mais éprouvent des difficultés à gérer des quantités d'eau excessives dues à des précipitations régulières ou importantes, à des inondations, à l'érosion fluviale et à la pollution dans les bassins hydrographiques et les zones côtières, ainsi que les conséquences de ces phénomènes sur les populations locales, comme en témoignent les nombreuses pétitions reçues; appelle la Commission à effectuer une analyse appropriée des moyens de prévention des conséquences des inondations, compte tenu de l'augmentation sensible du risque d'inondation observée ces dernières années dans les ...[+++]


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20. Notes that some countries do not suffer from shortages of water but are having difficulty in managing the excess of water resulting from regular or heavy rainfall, flooding, river erosion and pollution affecting river basins and coastal areas, as well as the effects of these phenomena on the local population, as is demonstrated by the many petitions received; calls on the Commission to conduct a relevant analysis of the ways to prevent the effects of flooding, given the noticeable increase in the flood risk in Member States in re ...[+++]

20. note que certains pays ne souffrent pas d'une pénurie d'eau mais éprouvent des difficultés à gérer des quantités d'eau excessives dues à des précipitations régulières ou importantes, à des inondations, à l'érosion fluviale et à la pollution dans les bassins hydrographiques et les zones côtières, ainsi que les conséquences de ces phénomènes sur les populations locales, comme en témoignent les nombreuses pétitions reçues; appelle la Commission à effectuer une analyse appropriée des moyens de prévention des conséquences des inondations, compte tenu de l'augmentation sensible du risque d'inondation observée ces dernières années dans les ...[+++]


Paradoxically, there is a chance that the floods will have certain beneficial effects. For example, they might hinder the activities of extremists or make it easier to solve the refugee problem.

Paradoxalement, les inondations pourraient avoir certains effets bénéfiques et entraver, par exemple, les activités des extrémistes - ou encore faciliter le règlement du problème des réfugiés.


In order to have available an effective tool for information, as well as a valuable basis for priority setting and further technical, financial and political decisions regarding flood risk management, it is necessary to provide for the establishing of flood hazard maps and flood risk maps showing the potential adverse consequences associated with different flood scenarios, including information on potential sources of environmental pollution as a consequence of floods.

Afin de disposer d’un outil d’information efficace, ainsi que d’une base valable pour la fixation de priorités et les décisions techniques, financières et politiques ultérieures en matière de gestion des risques d’inondation, il est nécessaire de prévoir l’établissement de cartes des zones inondables et de cartes des risques d’inondation montrant les conséquences négatives potentielles associées à différents scénarios d’inondation, y compris des informations sur les sources potentielles de pollution environnementale à la suite d’inondations.


a summary of the measures and their prioritisation aiming to achieve the appropriate objectives of flood risk management, including the measures taken in accordance with Article 7, and flood related measures taken under other Community acts, including Council Directives 85/337/EEC of 27 June 1985 on the assessment of the effects of certain public and private projects on the environment and 96/82/EC of 9 December 1996 on the control of major accident hazards involving dangerous substances , Directive 2001/42/EC of the European Parliame ...[+++]

la synthèse et le degré de priorité des mesures visant à atteindre les objectifs appropriés en matière de gestion des risques d’inondation, y compris les mesures prises conformément à l’article 7, et des mesures en matière de lutte contre les inondations prises en vertu d’autres actes communautaires, y compris les directives 85/337/CEE du Conseil du 27 juin 1985 concernant l’évaluation des incidences de certains projets publics et privés sur l’environnement , 96/82/CE du Conseil du 9 décembre 1996 concernant la maîtrise des dangers liés aux accidents majeurs impliquant des substances dangereuses , 2001/42/CE du Parlement européen et du C ...[+++]


an assessment of the potential adverse consequences of future floods for human health, the environment, cultural heritage and economic activity, taking into account as far as possible issues such as the topography, the position of watercourses and their general hydrological and geo-morphological characteristics, including floodplains as natural retention areas, the effectiveness of existing man-made flood defence infrastructures, the position of populated areas, areas of economic activity and long-term developments including impacts of climate change on the occurrence of floods.

l’évaluation des conséquences négatives potentielles d’inondations futures en termes de santé humaine, d’environnement, de patrimoine culturel et d’activité économique, en tenant compte autant que possible d’éléments tels que la topographie, la localisation des cours d’eau et leurs caractéristiques hydrologiques et géomorphologiques générales, y compris les plaines d’inondation en tant que zones de rétention naturelle, l’efficacité des infrastructures artificielles existantes de protection contre les inondations, la localisation des zones habitées, les zones d’activité économique ainsi que les évolutions à long terme parmi lesquelles les ...[+++]


(11) In order to have available an effective tool for information, as well as a valuable basis for priority setting and further technical, financial and political decisions regarding flood risk management it is necessary to provide for the establishing of flood hazard maps and flood risk maps showing the potential adverse consequences associated with different flood scenarios including the risk of environmental pollution as a consequence of floods.

(11) Afin de disposer d'un outil d'information efficace, ainsi que d'une base valable pour la fixation de priorités et les décisions techniques, financières et politiques ultérieures en matière de gestion des risques d'inondation, il est nécessaire de prévoir l'établissement de cartes des zones inondables et de cartes des risques d'inondation montrant les conséquences négatives potentielles associées à différents scénarios d'inondation, y compris le risque de pollution environnementale résultant des inondations.


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