Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise colleagues on aspects of tanker operations
Advise colleagues on tanker operations
Aerial tanker
Air-tanker
Airborne flying tanker
Aircraft refueller
Aquaculture heavy equipment operating
Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Flying tanker
Heavy duty equipment monitoring
LNG carrier
LNG ship
LNG tanker
LNG vessel
LNGC
Liquefied natural gas carrier
Liquid natural gas carrier
Liquid natural gas tanker
Liquid-gas carrier
Methane carrier
Methane gas tanker
Methane tanker
Monitor heavy machinery
Monitor heavy-duty machinery
Monitoring heavy duty equipment
Natural-gas ship
OSO-tanker
Oil tanker
Operate aquaculture heavy equipment
Operating aquaculture heavy equipment
Ore-slurry-oil tanker
Provide detailed advice on tanker operations
Provide expertise on tanker operations
Road tanker
Slurry tanker
Tanker
Tanker aeroplane
Tanker aircraft
Tanker airplane
Tanker lorry
Tanker shipping
Use aquaculture heavy equipment

Traduction de «heavy tanker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
tanker aeroplane [ airborne flying tanker | tanker airplane | tanker | tanker aircraft | aircraft refueller ]

avion ravitailleur [ ravitailleur | avion-citerne ]


advise colleagues on tanker operations | provide detailed advice on tanker operations | advise colleagues on aspects of tanker operations | provide expertise on tanker operations

apporter son expertise sur les opérations des pétroliers


aerial tanker | air-tanker | flying tanker | tanker aircraft

avion ravitailleur | avion-citerne


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


liquefied natural gas carrier [ LNGC | liquid natural gas carrier | liquid-gas carrier | LNG carrier | liquid natural gas tanker | LNG tanker | LNG vessel | LNG ship | methane carrier | methane tanker | methane gas tanker | natural-gas ship ]

méthanier [ navire méthanier | porteur de GNL | transporteur de gaz naturel liquéfié | transporteur de G.N.L. | navire transporteur de GNL | navire GNL | GNL | porte-GNL ]


clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs




ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


operate aquaculture heavy equipment | operating aquaculture heavy equipment | aquaculture heavy equipment operating | use aquaculture heavy equipment

utiliser des équipements lourds en aquaculture


monitor heavy-duty machinery | monitoring heavy duty equipment | heavy duty equipment monitoring | monitor heavy machinery

contrôler des équipements lourds
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
We are looking at a couple of investigations now in the heavy tanker truck area where some regulations with various stringent specifications essentially confined the fuel within the tank.

Nous procédons actuellement à des enquêtes portant sur les gros camions citernes pour lesquels une réglementation très stricte revient essentiellement à confiner le carburant à l'intérieur de la citerne.


prohibits the transport to or from EU ports of heavy grades of oil in single-hull oil tankers.

interdit le transport à destination ou au départ de ports de l’UE de produits pétroliers lourds dans des pétroliers à coque simple.


To reduce the risk of accidental oil pollution in European waters, this law forbids the transport of heavy grades of oil to or from European Union (EU) ports in single-hull oil tankers.

Afin de réduire le risque de pollution accidentelle des eaux européennes par les hydrocarbures, ce règlement interdit le transport à destination ou au départ de ports de l’Union européenne (UE) de produits pétroliers lourds dans des pétroliers à coque simple.


No oil tanker carrying heavy grade oil, irrespective of its flag, shall be allowed to enter or leave ports or offshore terminals or to anchor in areas under the jurisdiction of a Member State, unless such tanker is a double-hull oil tanker.

Aucun pétrolier transportant des produits pétroliers lourds, quel que soit son pavillon, n’est autorisé à entrer dans les ports ou les terminaux en mer relevant de la juridiction d’un État membre, à quitter ces sites ou à jeter l’ancre dans une zone relevant de la juridiction d’un État membre, sauf s’il s’agit d’un pétrolier à double coque.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The sinking of the Prestige has drawn attention to the urgent need to phase out single-hull tankers and the specific problem caused by heavy fuel oil, which is usually transported in old, single-hull oil tankers that are more accident-prone.

Le naufrage du Prestige a mis en lumière l'urgence du retrait des pétroliers à simple coque et le problème spécifique posé par le fioul lourd, le plus souvent transporté à bord de pétroliers âgés, de conception « simple coque » et donc plus vulnérables aux risques d'accident.


This proposals aims at accelerating the phasing-out of single-hull tankers and prohibiting the carriage of heavy oil in single-hull tankers. In particular, the oldest and most vulnerable types of single-hull tankers, constructed before 1982, will be phased out when they reach 23 years of age, as compared with 28 years of age under current rules, and by 2005 at the latest for the most recent ones.

En particulier, les pétroliers à simple coque, plus anciens et plus vulnérables, construits avant 1982, seront retirés progressivement du marché lorsqu'ils atteignent 23 ans d'ancienneté, alors que selon les règles en vigueur ils pouvaient demeure en activité et entrer dans les ports européens jusqu'à 28 ans. Les plus récents seront retirés au plus tard en 2005.


No single-hull oil tanker will be allowed to carry heavy fuel oil in the European Union after the today's agreement in the Council on the proposal presented by the European Commission Furthermore, all single-hull oil tankers of Erika and Prestige type aged more than 23 years will be immediately banned from the Union, while the elimination of more modern ones will take place earlier, between 2005 and 2010, according to a more stricter calendar than provided for by current rules.

Aucun pétrolier à simple coque ne sera autorisé à transporter du fioul lourd dans les eaux de l'Union européenne : c'est ce que le Conseil a décidé aujourd'hui sur proposition de la Commission. En outre, tous les pétroliers à simple coque du type de l'Érika et du Prestige âgés de plus de 23 ans seront immédiatement bannis des ports de l'Union, alors que l'élimination de navires plus récents aura lieu plus tôt, à savoir entre 2005 et 2010 en vertu d'un calendrier plus rigoureux que celui prévu par les règles en vigueur.


7". category (2) oil tanker" shall mean an oil tanker of 20000 tons deadweight and above carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo, and of 30000 tons deadweight and above carrying oil other than the above, which complies with the requirements for new oil tankers as defined in Regulation 1(26) of Annex I of MARPOL 73/78;

7) "pétrolier de la catégorie 2", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 20000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l'huile diesel lourde ou de l'huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 30000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui satisfait aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs et définies dans la règle 1(26) de l'annexe I de MARPOL 73/78;


6". category (1) oil tanker" shall mean an oil tanker of 20000 tons deadweight and above carrying crude oil, fuel oil, heavy diesel oil or lubricating oil as cargo, and of 30000 tons deadweight and above carrying oil other than the above, which does not comply with the requirements for new oil tankers as defined in Regulation 1(26) of Annex I of MARPOL 73/78;

6) "pétrolier de la catégorie 1", un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 20000 tonnes transportant du pétrole brut, du fuel-oil, de l'huile diesel lourde ou de l'huile de graissage en tant que cargaison, et un pétrolier d'un port en lourd égal ou supérieur à 30000 tonnes transportant des hydrocarbures autres que ceux mentionnés ci-dessus, qui ne satisfait pas aux prescriptions applicables aux pétroliers neufs et définies dans la règle 1(26) de l'annexe I de MARPOL 73/78;


a two years transitional period for the ban of transport of heavy grades of oil in single hull tankers has been agreed to allow single hull vessels to operate when the ice conditions require the use of an ice strengthened vessel provided that the heavy grades of oil are only carried in the centre tank of the oil tanker.

une période transitoire de deux ans a été fixée pour ce qui concerne l'interdiction du transport des produits pétroliers lourds par les pétroliers à simple coque afin que ceux-ci puissent être exploités lorsque les conditions climatiques requièrent l'utilisation d'un navire à coque renforcée, pour autant que les produits pétroliers lourds ne soient transportés que dans la citerne centrale du pétrolier.


w